Šiuolaikinėje darbo rinkoje svarbu ne tik tai, ką žinote ar kokius įgūdžius turite. Svarbu ir tai, kaip gerai suprantate kitus žmones.

„Darbdaviai šiais laikais ieško malonesnių darbuotojų, - sako Marilyn Edelson „OnTrack Coaching and Consulting Inc.“ įkūrėja ir vadovė. - Jei esate tik gobšuolis, ieškantis naudos sau, gal iš pradžių jums ir seksis, bet tai nepadės sėkmingai kopti karjeros laiptais“.

EQ sudaro vadinamųjų „švelniųjų“ įgūdžių rinkinys – tai ir savimonė, supratimas, kaip jūsų nuotaika ir elgesys veikia aplinkinius, ir reakcijų kontrolė, be viso kito lemianti, kaip tvarkotės su stresu darbe; tai iniciatyva – ar jūs laiku užbaigiate darbus, mokate planuoti laiką, patenkinti lūkesčius; taip pat gebėjimas motyvuoti ir vesti kitus.

„Bet empatija – sugebėjimas suprasti ir pripažinti kito žmogaus požiūrį – yra pirmoji sąvoka, kuri ateina man į galvą, kalbant apie emocinį intelektą, - sako Nancy Mobley, įdarbinimo konsultantų firmos „Insight Performance“ vadovė. - Jei esate darbdavys, ieškantis žmogaus lyderio pozicijai, jums bus svarbu, ar jis sugebės įsijausti į kito žmogaus kailį“, - sakė ji.

Kompanijoms emocinis intelektas nėra tik dar vienas madingas žmogiškųjų išteklių žodelytis. Pakeisti aukštesnes pareigas užimančius darbuotojus, kuriems nerūpi pavaldiniai, ir atgauti darbuotojų pasitikėjimą kompanijoms kainuoja brangiai. Dar daugiau, šiuolaikinis verslas, kuriame pabrėžiamos technologijos ir globalizacija, reiškia tik dar daugiau bendravimo, bendradarbiavimo ir komandinio darbo, jei norima, kad projektai būtų atlikti laiku. Jei kompanijos nori išlikti, jos turi samdyti žmones, mokančius bendrauti.

Darbdavių manymu, vyresni darbuotojai pasižymi didesniu emociniu intelektu, paprastai ateinančiu per sunkiai pelnytą patirtį. Jaunesni gali juos pasivyti rodydami tikrą susižavėjimą darbu, susidomėjimą kompanija ir norą augti bei tobulėti.

Ieškantieji darbo, ypač pretenduojantys į vadovaujamas pareigas, turėtų būti pasirengę EQ testams. Paprastai toks testas susideda iš elgesio tipo klausimų apie tai, kaip jie susidorodavo su iššūkiais ankstesnėje darbovietėje, kaip spręsdavo asmenybių konfliktus, padėdavo komandai sėkmingai baigti projektą.

Net ką tik iš universiteto išėjęs žmogus turėtų būti pasirengęs pademonstruoti šiuos įgūdžius, galbūt apibūdindamas, kaip sekėsi komandinis darbas draugijose, ar kaip pavykdavo laiku atiduoti mokyklos laikraštį.

Didėjanti EQ įgūdžių svarba visiškai nereiškia švelnesnės, geresnės darbovietės – iš tikro viskas atvirkščiai.

Tyrimas, atliktas „Consurtium for Research on Emotional Intelligence in Organizations“, parodo, kad pardavėjai, kariškiai ir vadovai su geresniais rašytinio EQ testo rezultatais geriau dirbo už mažiau taškų surinkusius kolegas ir daugiau už juos uždirbo.

EQ konsultavimo ir testavimo kompanijos „Hay Research and Innovation Group“ atliktas tyrimas parodė, kad kompiuterių pardavimo atstovai, pasamdyti atsižvelgiant į jų emocinius įgūdžius, 90 procentų buvo daugiau linkę pabaigti mokymąsi nei tie, kurie buvo pasamdyti atsižvelgiant į kitus kriterijus. Kitas tų pat metų „Hay“ tyrimas parodė, kad draudimo agentai, kurie surinko mažus empatijos, pasitikėjimo ir iniciatyvos balus, pardavė 50 procentų mažiau polisų nei tie, kuriems šiose srityse sekėsi geriau.

Šiek tiek ekspertų patarimų apie EQ:

Atkreipkite dėmesį į EQ žyminčius žodžius darbo aprašyme (pavyzdžiui, „inovatyvus“, „lankstus“, „draugiškas“) ir įterpkite juos į savo CV bei motyvacijos laišką.

Pažinkite save, sužinokite visa, kas įmanoma, apie kompanijos, kurioje tikitės dirbti, vertybes ir kultūrą. „Nėra išmintinga versti save dirbti biuro aplinkoje, kurioje nebūsite laimingi“, - sako M. Edelson.

Demonstruokite patikimumą. Viena M. Edelson mėgstamų istorijų yra apie dvidešimt trejų metų moterį, kuri, važiuodama į darbo interviu farmacijos firmoje, sudaužė automobilį. Užuot atšaukusi interviu, ji paskambino, paaiškino situaciją ir surado, kas ją atveža.

„Ji buvo nusiteikusi parodyti, kad yra patikima ir kad pasirodys tuomet, kai žadėjo“, - pasakojo M. Edelson. Bendrovės vadovybė buvo sužavėta ir iškart ją pasamdė.

Nieko neprasimanykite. Nesakykite, kad laisvai kalbate ispaniškai, jei nuo universiteto ta kalba nekalbėjote. Realistiškai įvertinkite savo įgūdžius, tačiau būkite pasiruošę juos tobulinti, jei to pareikalaus darbas.

Nusiųskite padėkos laišką, kad parodytumėte savo geras manieras - kitą EQ komponentą. Rašykite ranka, siųskite paštu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją