Tad kokie gi ženklai atskleidžia žmogaus mintis ar jausmus? Brideside.me pateikia devynis LaRae Quy patarimus, kurie jums padės išmokti perprasti žmones.
1. Nustatykite, koks jų vyraujantis elgesio modelis
Įvairūs žmonės elgiasi skirtingai, bet kiekvienam žmogui panašiose situacijose būdingas tam tikras elgesys. Pavyzdžiui, žiūrėjimas į grindis pokalbio metu, rankų sukryžiavimas, kosėjimas, galvos krapštymas ar siūbavimas pirmyn atgal. Taip elgtis juos paskatina įvairiausios priežastys. Nustatę vyraujantį konkretaus žmogaus elgesio modelį, lengviau suprasite jų veiksmus – ar jie kažką daro iš įpročio, o gal tai, ką jūs pastebėjote, atskleidžia apgavystę, pyktį, nebrandumą?
2. Įžvelkite keistenybes
Atkreipkite dėmesį į skirtumus tarp žmogaus vyraujančio elgesio modelio ir jo žodžių bei gestų. Pavyzdžiui, ar pastebėjote, kaip koks nors žmogus, kai susinervina, turi įprotį kelis kartus pakosėti, lyg norėdamas (-a) išsivalyti gerklę? Galbūt tas žmogus slepia kažką daugiau, nei matoma iš pirmo žvilgsnio?
3. Atkreipkite dėmesį į gestus
Pavienis gestas ar žodis ne visada turi paslėptą reikšmę. Bet kai tam tikri gestai naudojami vienas po kito kaip modelis, verta suklusti. Pavyzdžiui, koks nors žmogus vienu metu kosčioja, krapštosi galvą ir šiurena kojomis. Tokiu atveju derėtų būti atsargiems.
4. Palyginkite gestus
Jei pastebėjote, kad kažkas elgiasi kitaip nei įprasta, pažvelkite atidžiau. Kaip šis žmogus bendrauja su kitais, esančiais kambaryje? Kaip keičiasi jo (jos) veido išraiška? Kaip keičiasi pozos ir kūno kalba?
5. Pažvelkite į „veidrodį“
Smegenyse esantys veidrodiniai neuronai atspindi mūsų proto būseną. Pavyzdžiui, šypsena aktyvuoja raumenis, kurie yra atsakingi už džiugią veido išraišką. Kai mes susiraukiame, parodome savo nepasitenkinimą. Kai žiūrime į žmogų, kuris mums patinka, mūsų veido raumenys gauna signalą atsipalaiduoti. Jei kito žmogaus veidas jums neatsako tuo pačiu, šis asmuo jums siunčia žinią: jūs jam (jai) nepatinkate arba jam (jai) nepatinka kažkas, ką jūs padarėte.
6. Raskite asmenį, kurio balsas stipriausias
Stipriausias žmogus ne visada yra tas, kuris sėdi stalo gale. Žmogaus, kuris pasitiki savimi, balsas paprastai yra stiprus (nepainiokite su garsiu balsu). Dažnai grupės lyderis yra silpnas žmogus, kuris yra priklausomas nuo kitų. Nustatykite, kurio žmogaus grupėje balsas stipriausias ir jūsų sėkmės tikimybė išaugs.
7. Stebėkite eiseną
Dažnai žmonės vaikšto ir juda nelabai grakščiai. Jei žmogus eidamas žiūri į savo kojas, o ne prieš save, tai gali būti ženklas, kad jis nepasitiki savimi.
Jei pastebėjote tokį ženklą savo komandoje, stenkitės tokį žmogų dažniau pagirti, kad jis (ji) imtų labiau jumis pasitikėti. Arba užduokite tiesius klausimus, kad iškamantinėtumėte juos apie tai, ką jie bijo pasakyti.
8. Atkreipkite dėmesį į veiksmą nurodančius žodžius
Veiksmą nurodantys žodžiai (dažniausiai veiksmažodžiai) geriausiai atskleidžia, kaip žmogus mąsto. Pavyzdžiui, jei jūsų vadovas sako, kad jis „nusprendė dirbti su X bendrove“, pagrindinis veiksmą nurodantis žodis čia bus „nusprendžiau“. Šis vienas žodis nurodo, kad jūsų vadovas greičiausiai yra: a) neimpulsyvus, b) apsvarstė įvairius veiksmų scenarijus, c) paskaičiuoja kelis žingsnius į priekį.
9. Nustatykite pagrindinius asmenybės bruožus
Kiekvienas iš mūsų yra unikalus, bet yra pagrindiniai klausimai, kurie leidžia nustatyti pagrindinius asmenybės bruožus, kas tas žmogus bebūtų:
Ar jis (ji) intravertas (-ė) ar esktravertas (-ė)
Ar jo (jos) veiksmai pagrįsti bendravimu su kitais?
Kaip žmogus vertina riziką ir netikrumą?
Kas glosto jo (jos) savimeilę?
Kaip jis (ji) elgiasi stresinėse situacijose?
Koks jis (ji) būna, kai atsipalaiduoja?
Turėkite omenyje, kad norėdami išmokti be vargo perprasti žmones, turite skirti tam laiko. Ir be abejo, kiekviena taisyklė turi išimčių. Bet laikydamiesi šių taisyklių, galite tobulinti pastabumą ir gebėjimą suprasti žmones, o tai savo ruožtu užtikrins veiksmingesnį komunikavimą.