aA


Kai uždaviau šį klausimą savo draugams ir kolegoms, tikrindamas, kaip jie pažįsta Lietuvos naršytojus ir el. parduotuvių pirkėjus, sulaukiau pasipriešinimo iš abiejų lyčių. „Mes visada „Facebooke“, sakė kai kurie vyrai. „Kasdien skaitau „Delfi“, piktinosi kai kurios damos.
© Shutterstock nuotr.

Statistika jiems pritaria: lyčių pasiskirstymas pagal vartotojų skaičių populiariausiose interneto buveinėse toks pat, kaip ir visoje Lietuvoje. „Delfi“ skaitytojai – tai 54 proc. moterų ir 46 proc. vyrų. Lietuviškajame „Facebook“ vyrų ir moterų profilių skaičius irgi atitinka jų dalį visuomenėje, t.y. moterų tik šiek tiek daugiau.

Tačiau įžvalga, kad vyrai ir moterys internete gyvena šiek tiek skirtingus gyvenimus – net ir lankydamiesi tuose pačiuose tinklalapiuose – yra pagrįsta. Jos dažnai prieina žmonės, kurių darbas susijęs su elektronine prekyba. Tyrinėdami vartotojų elgesį internete jie pamato keletą esminių skirtumų. Taigi, pradėkime nuo akivaizdžiausių.

Internetas tenkina du esminius mūsų poreikius: informacijos ir pramogų. Abiejų vyrai ir moterys čia ieško savaip. Moterys ir informacijos, ir nuolaidų prekėms visų pirma dairysis socialiniuose tinkluose. O vyrai trečdaliu daugiau laiko nei moterys praleis naujienų portaluose. Taip kad pagal praleistą laiką galima būtų sakyti, kad vyrai labiau iš „Delfio“, o moterys – iš „Facebook“. Tai žinodamas nesistebiu, kai moteris, negalinti prisijungti prie „Facebook“, skambina į TEO pasiskųsti, kad „neveikia internetas“.

Ir socialinis gyvenimas offline moterų, matyt, yra turtingesnis nei vyrų. Nes internete jos praleidžia ketvirtadaliu mažiau laiko (palyginkite 19 ir 14 val. per savaitę). Ką vyrai per tas papildomas 5 valandas per savaitę jame veikia? Didžiausią jų dėmesio dalį susižeria sporto portalai, žaidimai ir... pornografija. Deja, Lietuvoje tokio įdomaus tyrimo neteko matyti, bet amerikiečiai vyrai pastarajai skiria apie 36 minutes per savaitę, o moterys – 11 minučių.

Užtat moterys internete ilgiau apsipirkinėja. Jos skiria daugiau laiko kainų lyginimui bei geriausio pasiūlymo paieškoms. Tyrimai rodo, kad net 71 proc. moterų internetu perka prekes, kurioms taikomos didelės nuolaidos – tokių vyrų yra 57 procentai. Jos dažniau „mėgsta“ įvairių prekių ženklų ir parduotuvių „Facebook“ puslapius, kad iš jų sužinotų apie nuolaidas, ir šiame socialiniame tinkle aptarinėja savo būsimus ir buvusius pirkinius. Taigi, jei jūsų prekės ženklui reikia pasiekti moterų auditoriją, akivaizdu: teks su jomis daug, subtiliai, profesionaliai bendrauti „veidaknygėje“.

O su vyrais? Būdamas vienas iš jų galiu vertinti, kad su jais paprasčiau. Jie ne tiek gilinasi į bičiulių ir pažįstamų nuomones. Kartais pakanka reklaminio skydelio: juos vyrai spusteli dažniau.

Atsimenate labai seną posakį, kad vyrai myli akimis, moterys – ausimis? Jis galioja ne tik asmeniniame gyvenime, bet ir internete. Vyrai „YouTube“ praleidžia kone dvigubai daugiau laiko nei moterys. Čia jie ieško ir informacijos apie prekes ir paslaugas. Apskritai video formatas jiems labiau priimtinas: jei moterys per savaitę video žiūrėjimui skiria apie valandą, vyrai – 71 minutę laiko.

Taigi kaip atvesti į el. parduotuvę vyrus (per vaizdinę informaciją ir trumpus, tikslingus pasiūlymus) ir moteris (per santykius ir rekomendacijas), jau aišku. O kaip jie elgiasi jau čia atėję? Visų pirma, vyrai el. parduotuvėse leidžia mažiau laiko. Vėl – stereotipiška – jei vyras planavo sumedžioti naujas kelnes ar išsirinktą įrenginį, jis tik į jį ir taikysis. Todėl el. parduotuvėje užtruks trumpiau, turės mažiau klausimų, mažiau tikėtina, kad grąžins prekę ar aptarinės ją su draugais.

Moteris elgsis kaip rinkėja: apžiūrės asortimentą, dažniau dairysis ne konkretaus daikto, o ryškesnės nuolaidos, užduos klausimų klientų aptarnavimo specialistams ir dažniau grąžins ar keis užsakymą. Jai bus gerokai svarbiau el. parduotuvėje rasti ką nors, kas maloniai nustebintų – kad ir gerą prekės ženklą su didele nuolaida, – ir turėti su kuo aptarti atradimą.

Sakyčiau, kad vyrai ir moterys internete pagal elgesį vis dar yra iš skirtingų planetų. Pirmiesiems didžiausios pramogos – žaidimai ir pomėgiai. Antrosioms – bendravimas ir apsipirkinėjimas. Bet ir vieni, ir kiti perka, todėl didžiausias iššūkis – sukurti tokią el. parduotuvę, kurioje ir vyras, ir moteris jaustųsi nugalėtojai: pirmasis – iškart sumedžiojęs savo trokštamą laimikį, antroji – netikėtai atradusi tokį pasiūlymą, kokio draugės dar nebuvo gavusios.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Prekybos centrų plėtra nestoja: po paslapties skraiste planuojamos dešimtys naujų parduotuvių (260)

Milijoninės investicijos , dešimtys naujų prekybos vietų – tokie laukia 2019 metais prekybos...

Skvernelis įvardijo, kas jį verčia mąstyti apie galimą kandidatavimą į prezidentus (96)

Premjeras Saulius Skvernelis kol kas tiesiai neįvardija, ar kandidatuos į prezidentus, tačiau...

Noah Smith. Taip, bitkoinas buvo klasikinis burbulas. Ir jis sprogo (161)

Regis, kiekvieną finansinį burbulą lydi koks nors visiems žinomas anekdotas apie tai, kaip kažkas...

Kaip perskaityti bendrą kraujo tyrimą: kokias ligas rodo nuokrypiai nuo normos (12)

Bene kiekvienam yra tekę atlikti bendrą kraujo tyrimą. Gavus rezultatus dažnam tai pasirodo tik...

Keleivių nepasitenkinimas: praleidusiems išvykstamąjį skrydį, grįžtamasis skrydis anuliuojamas (3)

Naujausio tyrimo metu paaiškėjo, kad keleiviams, kurie dėl kokių nors priežasčių praleido...

Žinoma fotografė pasidalijo pozavimo paslaptimis: ką daryti, kad nuotraukoje atrodytumėte puikiai

„Kiekviena nuotrauka skleidžia žinutę“, – įsitikinusi profesionali fotografė Monika...

„Maximai“ skyrė 17 tūkst. eurų baudą už vartotojų klaidinimą (67)

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė 17 000 eurų baudą...

Telšių eglė kaip niekad jauki: šiemet ją saugo švytintys lokys (17)

Telšių centre papuošta eglė siekia apie 18 metrų aukščio. Vietos gyventojai sako, kad tai pati...

Orai: savaitgalį gali užklupti pūga (15)

Savaitgalį Lietuvoje pasnigs, kai kur dėl stipresnio vėjo gali pustyti, LRT RADIJUI sako sinoptikė...