Pardavimų vadybininkų Lietuvoje baidosi neretas. Vieni juos tapatina su skėriais, apspintančiais vos tik užuodžia šviežią progą parduoti, kiti nuoširdžiai bijo, kad savo gabumais ir nepaprastu įtaigos išmanymu jie ims ir tiesiog jiems kažką parduos!
© Shutterstock nuotr.

Siekdami sužinoti apie šį stereotipą daugiau, kalbiname „63 Wire Marketing“ pardavimų grupės vadovę Donatą Ramanauskaitę.

- Donata, laikai rankoje telefono ragelį. Koks yra pasiruošimas prieš skambinant potencialiam klientui?

Donata: Visų pirma, reikia pasidomėti, kuo tas klientas užsiima, kokios kontaktinio asmens pareigos ir kuris asmuo iš įmonės yra sprendimo priėmėjas. Žinant šią informaciją – kelias daug trumpesnis. Taip pat reikalingas parduodantis, aiškus pokalbio tekstas ir dažniausiai užduodamų klausimų sąrašas.

- Ar norint dirbti darbą, kur nuolatos reikia skambinti ir kalbėti telefonu su klientais, reikia visiškai neturėti kalbėjimo fobijos ar visgi galima ir tai nugalėti, išmokti?

Donata: Vienareikšmiškai: galima to išmokti. Tiesiog reikia vienos savybės – užsispyrimo. Tačiau jei žmogus bijo kalbėti su nepažįstamais arba nemėgsta kalbėti telefonu, vargu ar perlips per save. Taigi, reikalingas dar ir iškalbos menas.

Ar pardavimų vadybininku gali būti robotas?
© Asm. albumo nuotr.

- Ar tokio darbo ir ieškojai, ar visgi atsitiktinai „įkritai“ į pardavimus? Nes išsilavinimas tavo tai meninis, LMTA.

Donata: Taip jau nutiko, kad įkritau netyčia, nors kalbėti mėgau visuomet. To reikia ir scenai, todėl ieškojau darbo, kuriame reikėtų daug bendrauti. Vos tik pastebėjau, kad visai sekasi ir visai patinka, susikoncentravau ties rimtos darbovietės su karjeros perspektyva paieška.

- Visgi bendraujate ir su klientais gyvai: rengiate susitikimus, dirbtuves. Koks žmonių, atėjusių pakalbėti dėl paslaugos, bruožas Jus labiausiai stebina ir kodėl?

Donata: Daugelis ateina į susitikimus su akivaizdžiu pardavimo sistemos neturėjimu. Beveik visi tai supranta ir nori, kad tai keistųsi, tačiau nieko dėl to nedaro. Tai tas ir stebina labiausiai – laukimas, kad produktas pats save parsiduotų.

- Kas užtikrina sėkmingą pardavimą?

Donata: Tik sistema. Darbas nuosekliai pagal pardavimo sistemą ir minimalus improvizavimas (tik tada, kai be jo neišeina). Jeigu žmogus nežino, ką turi po ko daryti, vargu ar bus susitarta.

- Ar kiekvienas gali būti pardavimų vadybininku? Kokių savybių reikia, kad tokiu taptum?

Donata: Manau, kad ne kiekvienas. Pirmiausia, tai reikėtų nebijoti telefono. Antra privaloma savybė – užsispyrimas ir savimotyvacija. Noras augti ir pardavinėti vis didesnius projektus, o ne stovėti vietoje. Viso kito galima išmokti.

- Ar dažnai įmonėms nereikia pagalbos parduoti? Ką tokioj situacijoj sakote?

Donata: Na, jei atvirai, retas kuris pripažintų, kad pagalbos reikia. Tačiau susitikimo metu dažniausiai klientai supranta, kad jiems visgi ta pagalba praverstų. Užtenka tik nupasakoti, kokiu būdu mes dirbame ir į ką esame orientuoti. Juk svarbiausia ne pastangos, o rezultatas.

- Vadovavimas komandai: kokie dažniausi sunkumai ištinka?

Donata: Didžiausi sunkumai yra tinkamai deleguoti užduotis ir sukontroliuoti, kad jos būtų atliktos laiku ir tinkamai.

- Sunku surasti gerą pardavimų vadybininką? Kas Jūsų įmonėje tuo užsiima?

Donata: Vadybininką surasti tikrai nėra labai lengva. Kadangi man reiks dirbti su tuo žmogumi, tai atranką darau pati. Jau pirmo darbo pokalbio metu duodu praktines užduotis, kad galėčiau įvertinti žmogaus potencialą mokytis ir jų elgesį tam tikrose situacijose.

- O kaip su potencialiu klientu atsisveikinti arba, kitaip tariant, kaip užbaigti pirmąjį pokalbį? Ar kažką pokalbio pabaigoje žadate?

Donata: Su potencialiu klientu atsisveikinti pirmo pokalbio metu dažniausiai pavyksta pažadėjus atsiųsti pasiūlymą, daugiau informacijos apie produktą ir, taupant kliento laiką, pažadant paskambinti vėliau. Taip pat nereiktų atsiprašinėti, kad sutrukdėme. Juk mes netrukdome, o padėti žmogui norime.

- Kaip atsiriboji nuo darbo jam pasibaigus? Ar to reikia? Kaip pailsėti?

Donata: Iš tiesų visiškai atsiriboti nepavyksta, bet turbūt man to dar reikia išmokti. Manau pailsėti padeda mano muzikinė veikla, nes tuomet apie darbą minčių tikrai nebūna. Kiekvienam to reikia, kad galėtų dirbti kokybiškai.

- Kiek procentų tai kūrybinis darbas ir kiek – labiau techninis, automatinis? Kodėl?

Donata: Galbūt sakyčiau per pusę techninis – kūrybinis. Procesas ir žingsniai kas po ko eina beveik vienodi. Tačiau kiekvienas klientas yra skirtingas, todėl tenka pasitelkti ir kūrybiškumą, kitokį bendravimą su klientu, išsiaiškinti jo problemas ir pateikti būdus jas išspręsti. Juk dirbame su žmonėmis, todėl robotais būti negalime.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Iš Venesuelos pabėgęs lietuvis – apie „maisto mafiją“, „Maduro dietą“ ir tikrą baimę

Prieš daugiau nei 70 metų 41-erių Juano Kvedaro seneliai pabėgo iš Lietuvos ir saugesnio bei...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (371)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (108)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (337)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (174)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (22)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Ką per vestuves bandė nuslėpti princas Harry ir Meghan Markle? Viską išdavė kūno kalba (2)

Kūno kalbos ekspertas atskleidė , kaip „nervingai“ Harry trynė Meghan ranką savo nykščiu,...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (183)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (25)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (7)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...