Turint aiškų planą ir vykdant jį nuosekliai, socialinių tinklų rinkodara gali būti efektyvi praktiškai kiekvienam verslui.

Visgi, turime pilną saują tamsių paslapčių apie socialinių tinklų rinkodarą, kurias nei vienas rinkodaros specialistas, tame tarpe ir mes, nenorime pripažinti.

1. Socialinių rinklų rinkodara nėra nemokama

Vienas didžiausių socialinių tinklų rinkodaros privalumų, kuriuos mėgstama pabrėžti, yra tai, kad jie nemokami. Ir tai tiesa, jums nieko nekainuos socialiniuose tinkluose sukurti savo verslo profilį ir reguliariai juose dalintis turiniu. Bent jau ne iš finansinės pusės. Problema yra ta, netgi jei jums nereikės išleisti pinigų savo strategijos finansavimui, jūs išeikvosite daugybę laiko.

Prireiks nemažai darbo valandų norint sukurti savo profilius ir bent jau kelių valandų per savaitę norint tuos profilius bent jau kiek palaikyti aktyviais. Pridėkite tas valandas ir tada tas laikas, kurį praleidote prie socialinių tinklų, staiga taps „mokamu“. Juk laikas – pinigai, tiesa?

2. Nėra nuspėjamo sėkmės modelio

Nesvarbu, kokie užtikrinti žmonės atrodo sakydami, kad jie turi socialinių tinklų rinkodaros paslaptį, žinokite, kad nėra patvirtinto būdo tai sėkmei garantuoti. Pradedantiesiems pasakysime, kad kiekvienas verslas yra unikalus, su unikalia tiksline auditorija, istorija ir konkuruojančiomis sritimis.

Nėra jokios strategijos, kuri galėtų tikti visiems ir viskam. Socialiniuose tinkluose nuolat daugėja galimybių, kurios galėtų daryti įtaką rezultatams ir tuomet sėkmės tikimybė dar labiau tolsta.

3. Labai daug sekėjų

Galutinis socialinių tinklų, kaip ir kitos internetinės rinkodaros, strategijos tikslų yra visas jūsų ROI (angl. return of investment) arba kitaip investavimo grąža. Labai gerai, jei per ištęstinį laiką visiškai pilnai išpildysite savo socialinės rinkodaros strategiją, tačiau jūsų ROI vis tiek gali būti tragiškas.

Įsivaizduokite, kad užtrunkate 15 min., jog parašytumėte gerą įrašą ir paskelbiate jį tik 15–ai pasekėjų. O dabar įsivaizduokite, kad sukuriate tokį pat įrašą, tačiau 15 000 pasekėjų. Kuris, jūsų galva, turės didesnę investicijos grąžą (turint galvoje, kad tie pasekėjai yra nuoširdžiai susidomėję šiuo prekiniu ženklu)? Norint, kad socialiniai tinklai atsipirktų, reikės šiek tiek palaukti.

4. Duomenys jums neatskleis visko

Dar vienas socialinių tinklų privalumų yra tas, kad jis turi prieigą prie grynų duomenų komplekto – jūs galite giliai įlįsti į vartotojo elgesį, braižą ir vietą, kuriame jis yra. Bet, deja, duomenys negali jums atskleisti visko. Jie negali suteikti vertingų įžvalgų apie tai, kaip vartotojai mąsto apie jūsų prekinį ženklą.

Duomenys taip pat negali padėti generuoti naujų, dar prieš tai nebandytų idėjų. Jie negali jums nieko duoti, kol konkrečiai nesuformuluojate klausimo.

„Auditorijos analizė yra vienas svarbiausių darbų renkantis socialinių tinklų strategiją. Tik suprasdami auditorijos įpročius ir pomėgius galėsite jiems pasiūlyti įdomų bei naudingą turinį,“- teigia „63 Wire Marketing“ rinkodaros inžinierius Vytautas Urbonas.

5. Prisitaikymas – svarbus, tačiau varginantis

Socialiniai tinklai greitai kinta. Jei norite būti sėkmingi, jums reikia pasitempti ir apsišarvuoti kantrybe.

Labai patogu įlįsti į rutiną, tačiau įnikę į socialinių tinklų rinkodarą tokios galimybės neturėsite. Jei viską darysite teisingai, Jums dar ilgai nebus patogu.

6. Viskas baigsis tuo, kad save labai kaltinsite

Socialinių tinklų rinkodaros pasaulyje apstu apgailestavimų. Viskas baigsis tuo, kad privelsite daug korektūros (ar kt.) klaidų, bet dar dažniau save bausite dėl to, ko nepadarėte. Galbūt praleisite puikią galimybę įdomiam įrašui, žymai ar kt. Gali būti taip, kad pamatysite savo konkurentų įrašą ir patyliukais gailėsitės, kad jūs pirmas to paties nesugalvojote. Bet kokiu atveju, jūsų strategija nebus pirmoji ir jūs tai žinosite.

Nepaisant šių bjaurių tiesų apie dažnai minimas socialinių tinklų rinkodaros paslaptis, tai išlieka finansiškai prieinamiausia internetinės rinkodaros strategija. Nesvarbu, kokioje augimo stadijoje jūsų verslas bebūtų, kokia tikslinė auditorija, kokie ilgalaikiai tikslai, socialiniai tinklai neabejotinai gali jums šioje kelionėje padėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją