Šiais laikais tokias supergalias esame įpratę vadinti — viešojo kalbėjimo įgūdžiais. Skamba ne taip įspūdingai, tačiau galia tiek pat ypatinga. Įtaigi kalba gali motyvuoti klausytojus įgyvendinti bet kokią idėją, visam gyvenimui pakeisti jų vertybes ir elgesį ar, vos per keletą minučių, užmegzti prasmingus ir ilgalaikius ryšius su grupe žmonių, sakoma pranešime spaudai.

„Gebėjimas kalbėti įtaigiai yra šių dienų supergalia.“ – teigia viešo kalbėjimo trenerė Marija Mikalauskienė, kuri, kartu su kitais komunikacijos ekspertais, jau spalio 7 dieną padės išrinkti geriausią jaunąjį oratorių.

Norintiems paruošti stulbinančią kalbą, komunikacijos ekspertė M. Mikalauskienė pateikia penkis pačius efektyviausius viešojo kalbėjimo įrankius, kuriuos naudoja įtaigiausi oratoriai.

1. Apribok savo kalbą viena - trimis pagrindinėmis idėjomis

Nesvarbu, kokios trukmės kalbą tu rengiesi sakyti, po jos klausytojai išsineš vieną, daugiausiai tris, pagrindines žinutes. Ir tai, tik tuomet, jei jas visas pateiksi tikrai aiškiai ir įdomiai. Tavo tikslas, kad po tavo pranešimo klausytojai galėtų akimirksniu įvardinti pagrindinę pranešimo mintį. Tai įtaigios kalbos pamatas.

Atsisakyk visko, kas nėra tiesiogiai susiję su pagrindine žinute. Visą likusi kalbos laiką skirk paaiškinti pagrindinę mintį. Prisimink, kad auditorijai tavo idėja visiškai nauja, todėl tam, kad ji taptų akivaizdi, tu turi pateikti ir kontekstą, ir išsamius, vaizdžius, labai lengvai suprantamus paaiškinimus. Tavo žinutė turi tapti ryški, spalvinga ir akivaizdi.

2. Pažadink klausytojų smalsumą

Mes visi gauname labai daug informacijos. Dažniausiai — jos gauname gerokai per daug. Ar žinai, kas nutinka, kai informacijos per daug? Paprasta — mes įsileidžiame tik tą informaciją, kuri mums tikrai įdomi.

Jei nori, kad tavo kalbos įdėmiai klausytų, pačioje kalbos pradžioje pažadink klausytojų smalsumą. Tam gali pasitelkti daugybę priemonių. Pavyzdžiui, gali paaiškinti, kaip pagerės klausytojų gyvenimas, kai jie įgyvendins tai, ką tu ketini papasakoti. Arba gali pateikti intriguojantį faktą, kuris išjudins jų šiandien turimus įsitikinimus. Jei nori, gali kalbą pradėti įdomia istorija, kurios moralas atsiskleis tik tavo kalbos pabaigoje.

Smalsumo sužadinimą gali įsivaizduoti kaip interneto ryšį siunčiant elektroninį laišką. Jei neprisijungei prie interneto, nesvarbu, kaip stipriai ir kiek kartų spausi „siųsti“, žinutės perduoti nepavyks. Pirmiausia prisijunk (sužadink smalsumą), tuomet siųsk.

3. Kalbėk auditorijos kalba

Jei nori, kad auditorija tave suprastų, savo žinutę turi paaiškinti remdamasis klausytojų jau turimomis žiniomis. Dažnai pranešėjai, ypač savo srities profesionalai, užsimiršta ir kalboje naudoja žodžius, kurie nesuprantami auditorijai. Dar blogiau - kartais jie nepaaiškina idėjų, kuriomis remiasi, tuomet klausytojai lieka visiškai suglumę.

Nerizikuok. Jei nori pasakyti stulbinančią kalbą, būtinai prieš tai pasidalink ja su savo artimaisiais ir paklausk jų, ar viskas buvo tikrai visiškai aišku. Jei ne, ieškok metaforų, klausytojams žinomų pavyzdžių ir palyginimų, ar skirk daugiau laiko paaiškinimams.

Pavyzdžiui, kai Svete Jobs norėjo perteikti auditorijai, koks plonas yra Macbook Air, vietoje skaičių ir milimetrų jis tiesiog ištraukė įrenginį iš voko. Nuostabi, vizuali, įsimintina metafora.

4. Pasakok istorijas

Nuo seniausių laikų bendruomenės savo išmintį iš kartos į kartą perduodavo istorijų pagalba. Vaizdžiai nupasakoti įvykiai sužadina vaizduotę, intriguoja ir sužadina smalsumą, leidžia klausytojui išgyventi patirtas pamokas ir pateikia logiškus siužetus, kuriuos lengva įsiminti. Negana to, geras istorijas labai smagu ir labai lengva atpasakoti. Jei papasakosi įdomią, įkvepiančią, smagią istoriją, po tavo pranešimo klausytojai ja mielai pasidalins su kitais. Taip užtikrinsi, kad tavo žinutė pasieks dar daugiau žmonių.

5. Būk ten, kur vedi

Visuomet prisimink, kad tavo auditorija turi „supergalią“ — ji turi gebėjimą pajausti, ką kalbėdamas jauti pats. Tai daugybę kartų buvo įrodyta moksliškai ir akademinėje literatūroje vadinama „veidrodiniais neuronais“ — klausytojai, tarsi veidrodis, atspindi tai, ką jaučia kitas. Todėl jei nori įkvėpti auditoriją pokyčiams, jei nori juos sudominti ir uždegti, pirmiausia, turi pats jausti ir demonstruoti susižavėjimą savo idėja.

Juk žinai, kaip stipriai įtraukia ir dėmesį prikausto energingas pranešėjas. Būtent šios energijos pasireiškimą mes vadiname „charizma“. Būtent ji, kaip magnetas, traukia tiek prie žmogaus, tiek prie bet kokios idėjos. Kalbėk apie tai, kas tau tikrai įdomu ir perteik savo susidomėjimą kalboje.

Jaunimo lyderystės konferencija „Lyderių inkubatorius“ kviečia išbandyti savo viešo kalbėjimo gebėjimus ir dalyvauti viešo kalbėjimo konkurse. Geriausiu išrinktas jaunasis oratorius turės progą lipti ant konferencijos scenos, nuo kurios kartu su kitais žymiais Lietuvos pranešėjais galės sakyti įkvepiančią kalbą, kurios klausysis puse tūkstančio konferencijos dalyvių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)