Ilgamete patirtimi, kaip įdarbinti socialinį tinklą savo vystomoje veikloje bei gauti realius klientus, pranešime spaudai dalijasi socialinių tinklų ekspertė, interneto rinkodaros paslaugų agentūros „Berklis“ bei mokymų agentūros „SEO Akademija“ įkūrėja ir lektorė Evelina Tamulaitienė.

1 patarimas – pirmieji žingsniai

Prieš pradedant atlikti bet kokius veiksmus socialiniame tinkle, svarbiausia nusistatyti bendrą tvarką – veikimo planą. Čia kalbama ne tik apie pardavimų didinimą, tačiau ir uždavinius. „Pirmas būdas, kaip panaudoti Facebook‘ą versle – atsakyti sau į šiuos klausimus: kaip atrodys jūsų pranešimai? Kaip dažnai juos skelbsite? Kaip bendrausite su savo sekėjais? Kas administruos bei analizuos puslapį?“, – sako pašnekovė.

2 patarimas – pusiausvyra tarp komercinio ir informacinio turinio

Skleidžiama žinutė turi atspindėti jūsų sritį. Vadinasi, privalote rasti pusiausvyrą tarp komercinio ir informacinio turinio. „Žmones domina ne tik akcijos, pigūs pasiūlymai, bet ir šviežiausios naujienos, susijusios su jūsų veikla“, – teigia E. Tamulaitienė. Taigi, sėkmingas verslas Facebook‘e – dalykiškas, bet nenuobodus.

3 patarimas – draugiška aplinka

Kadangi socialinis tinklas yra interaktyvi terpė, čia ypatingai svarbus bendravimas. „Patariu nebijoti užmegzti dialogą su savo puslapio fanais: draugiškas komentarų atsakinėjimas, reakcija tiek į teigiamus, tiek į neigiamus komentarus neabejotinai kuria jūsų verslo teigiamą įspūdį ir garantuoja vartotojo pasitikėjimą“, - pataria specialistė.

4 patarimas – vizualizacija

Siekiant pritraukti kuo didesnį fanų dėmesį, būtina apsvarstyti galimus įrašo apipavidalinimo variantus. „Šioje informacijos ir komunikacijos technologijų eroje įvairių reklaminių medžiagų maketavimas neturėtų tapti didžiausiu verslininkų galvos skausmu.

Interneto platybėse gausu nemokamų įrankių, leidžiančių originaliai, greitai ir nesunkiai pateikti bet kokią vizualią informaciją. Netgi „SEO Akademijos“ tinklalapis siūlo atsisiųsti dvi nemokamas knygas su išanalizuotais nuotraukų kūrimo įrankiais vizualiniui marketingui“, – teigia interneto rinkodaros specialistė, Evelina Tamulaitienė.

5 patarimas – tiesioginės transliacijos

Pašnekovės įsitikinimu, tiesioginė transliacija yra puiki priemonė, siekiant sustiprinti jūsų ir kliento ryšius ar pristatant aktualias naujienas. „Profesinių klausimų–atsakymų video, interviu su žymiais jūsų specializacijos asmenimis, įtraukiant vartotojų pateiktus klausimus, renginių akimirkos – tai tik keletas scenarijų live video panaudojimui“, – sako Evelina.

6 patarimas – žodžių žymėjimas grotelėmis

„Hashtag‘ų esmė – temų kategorizavimas, tokiu būdu įvairaus pobūdžio turinys yra suskirstytas į bendrą erdvę, kur jūsų įrašas tampa matomu didesniam žmonių skaičiui“ – dalinasi „SEO akademija“ įkūrėja. Ta
iau pašnekovė pabrėžia, kad hashtag‘ų naudojimas turi būti prasmingas bei saikingas: žymėti žodžius grotelėmis patartina gana bendriems dalykams, tam tikrų akcijų ar kampanijų metu.

7 patarimas – bendruomenės

Facebook‘as suteikia verslui nemokamą ar palyginus gana pigų reklamos kanalų pasirinkimą. Savo verslą sėkmingai plėtojanti marketingo agentūros „Berklis“ vadovė, Evelina Tamulaitienė, neabejoja, kad socialinio tinklo grupės, skirtos skelbimams, ir turgeliai yra dar viena nuostabi erdvė pardavimams didinti, naujų klientų paieškai ir savo veiklos plėtrai.

8 patarimas – prizai

Dovanos – dar vienas būdas, norint palaikyti šiltus bei artimus santykius su savo fanais. Gerai apgalvotas dovanų teikimas gali turėti didelę naudą ir pačiai įmonei. „Paprasčiausias variantas – skirti dovaną klientui ir/ar jo draugui, pasidalinusiam naujai išbandytos prekės/paslaugos įspūdžiais“ – dalinasi interneto rinkodaros specialistė. Tokio konkurso tipo pasirinkimas suteikia fanams unikalią galimybę susipažinti su jūsų pasiūla iš pirmų lūpų bei, žinoma, buriamas ištikimų klientų ratas.

9 patarimas – reklama

Mokamas, tačiau vis dar pigus bei efektyviausias reklamos kanalas. Šiandieninė Facebook‘o reklamos funkcija suteikia išskirtinę galimybę pasiekti milžiniškus tikslinės auditorijos skaičius. Čia svarbiausia – tikslinės auditorijos nustatymas. Ji gali būti pasirinkta įvairiausiais pjūviais: pagal vietovę, amžių, lytį, kalbą, išsilavinimą, karjerą ar net santykių būseną, pomėgius.

10 patarimas – nuosekli analizė

Paskutinis apibendrinantis būdas, kaip sėkmingai panaudoti Facebook‘ą versle – stebėti. Norint pakilti į aukštumas, būtina stebėti statistinius rodiklius, kurie visapusiškai atskleidžia jūsų auditoriją, jos įpročius. Tačiau šalia socialinio tinklo statistikos analizės, verta pažvelgti ir į kitų naudojamų kanalų rodiklius bei juos tarpusavyje palyginti.

„Galbūt paaiškės, kad tam tikra informacija, esanti jūsų verslo svetainėje, yra neaktuali puslapio lankytojams, o štai ta pati žinutė gali būti itin įdomi dideliam Facebook‘o fanų skaičiui“, – priduria E. Tamulaitienė. Tokiu būdu ne tik išvengsite perteklinės informacijos, bet ir sutaupysite daug laiko ar pinigų

Taigi, socialinis tinklas turi plačias galimybes tiek stambiam, tiek mažesniam verslui. Pašnekovė Evelina Tamulaitienė pabrėžia, kad „Facebook‘as bet kokioje veikloje bus efektyvus tik tuomet, kai pažinsime savo klientus, žinosime, kokia informacija jiems ne tik naudinga, bet ir įdomi.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt