Pagrindinis įrankis, galintis užtikrinti matomumą ir kontaktą su tiksline auditorija, yra turinio rinkodara bei socialinis marketingas. Tačiau nors šios medijos ir lengvai pasiekiamos, kaip juose komunikuoti žino ne visi.
Itin svarbus yra kokybiškas turinys bei atsakomasis ryšys. Nepamirškite, kad dabar auditorija iš pasyvios reklamos stebėtojos tapo aktyvia jos kūrėja, rašoma pranešime spaudai.
Pasinaudokite tuo ir ji padės jūsų prekei arba paslaugai pasiekti aukštumas.
10 pagrindinių socialinių medijų dėsnių padės Jums susikurti efektyvią komunikacijos strategiją juose:
1. Gebėjimo išgirsti dėsnis
Norite, kad būtumėte išgirsti ir pastebėti savo tikslinės auditorijos socialiniuose tinkluose – išmokite klausytis. Atkreipkite dėmesį, kokio grįžtamojo ryšio patys susilaukiate iš Jūsų paskyrą aplankiusių žmonių, aktyviai dalyvaukite diskusijose, stebėkite jų reakcijas. Taip sužinosite, kas jiems yra svarbu ir šią informaciją galėsite pritaikyti kurdami tekstus bei reklamos kampanijas.
2. Koncentracijos dėsnis
Nesistenkite aprėpti visos auditorijos, susikoncentruokite į potencialius klientus ir paruoškite rinkodaros strategiją, pritaikytą būtent jiems. Tai vienas pagrindinių aspektų, padėsiančių sustiprinti įmonės prekinį ženklą. Nešvaistykite laiko ir lėšų galvodami, kaip pasiekti kuo daugiau žmonių. Geriau išsiaiškinkite, kas yra Jūsų auditorija ir sutelkite visas pastangas patraukti jų dėmesį.
3. Kokybės dėsnis
Kokybė visuomet triumfuos prieš kiekybę. Kaip ir buvo minėta anksčiau, kur kas geriau yra turėti 1000 aktyvių Jūsų paskyros lankytojų, kurie nuolatos dalinasi pateiktu turiniu, dalyvauja diskusijose, žaidžia žaidimus, spaudžia „patinka“ ant įrašų, negu 10000 pasyvių, pranykstančių po pirmojo kontakto su Jumis.
4. Kantrybės dėsnis
Pasisekimo socialiniuose tinkluose per naktį Jūs tikrai nesulauksite. Visiems geriems dalykams reikia laiko ir pastangų. Taigi, būkite kantrūs, veikite tikslingai ir galiausiai visas įdėtas darbas atsipirks, o gal net pranoks lūkesčius.
5. Sniego gniūžtės dėsnis
Kuomet pateiksite kokybišką turinį, atitinkantį Jūsų auditorijos poreikius, susilauksite ir atsako į tai. Tokia informacija netruks pasklisti po internetą, nes paskyros lankytojai ja dalinsis ir nuolatos apie ją komunikuos. Galiausiai atsiras dar daugiau naujų įmonės sekėjų, aktyviai dalyvaujančių tolimesniame reklamos perdavime.
6. Įtakos dėsnis
Paskirkite laiko atrasti asmenis, kurių nuomone internetinėje erdvėje labiausiai pasitiki didžioji dalis Jūsų tikslinės auditorijos. Užmegzkite kontaktą ir pasiūlykite jiems išbandyti savo prekes arba paslaugas.
Jeigu pavyks šiuos nuomonės lyderius patraukti savo pusėn, jie taps puikiais įmonės informacijos nešėjais, kurie darys didelę įtaką potencialiems klientams.
7. Vertės dėsnis
Jei visą laiką socialiniuose tinkluose kursite turinį, kuris kalba tik apie Jūsų paslaugas ar produktus, greitai prarasite žmonių susidomėjimą. Jūsų paskyra turi būti įdomi ir aktuali klientams. Čia jie ne tik turi gauti svarbiausią informaciją apie įmonės teikiamą produkciją, bet ir sužinoti daug įdomių faktų aktualiomis temomis. Galiausiai, jei sugebėsite sudomini žmones, jie taps puikia „iš lūpų į lūpas“ reklamos sklaidos priemone.
8. Pripažinimo dėsnis
Juk neignoruotumėte žmogaus, kuris atvykęs pas Jus norėtų sužinoti daugiau apie įmonės vykdomą veiklą. Taigi, neignoruokite tokio žmogaus ir internetinėje erdvėje. Ryšių kūrimas ir santykių užmezgimas yra svarbiausias dalykas socialiniuose tinkluose. Neaplenkite nei vieno, kuris siekia Jūsų dėmesio.
9. Pasiekiamumo dėsnis
Neapleiskite komunikacijos socialiniuose tinkluose. Nuolatos atnaujinkite informaciją, bendraukite su lankytojais, dalyvaukite diskusijose, atsižvelkite į jų pastabas. Tačiau jokiu būdu – nepradinkite. Sekėjai socialiniuose tinkluose pastovumu tikrai nepasižymi. Vos tik nuspręs, kad Jūsų įmonės puslapis yra neaktyvus ir neatneša jokios naudos – greitai ras, kuo jį pakeisti.
10. Abipusiškumo dėsnis
Norite aktyvumo iš lankytojų? Parodykite pavyzdį. Atitinkama laiko dalis privalo būti skiriama ne tik savęs pozicionavimui, bet ir lankytojų informacijos dalinimuisi. Parodykite, kad Jums šie žmonės yra įdomūs bei svarbūs.
„Dažnai tenka bendrauti su klientais, kurių pagrindinis tikslas – pardavimai. Bet kuomet atliekama analizė, paaiškėja, jog labai mažai pastangų skiriama komunikacijai su klientais ir žinomumo didinimui. Ypač skurdi reklamos strategija vykdoma socialiniuose tinkluose, nors Lietuvoje Facebook vartotojų skaičius viršija 1 mln. Tad neatimkite iš jų galimybės daugiau sužinoti apie įmonės vykdomą veiklą ir produkciją.“ – teigia „63 Wire Marketing“ komunikacijos vadovė Aistė Sutkutė.
Remtasi entrepreneur.com ir „63 Wire Marketing“ medžiaga