Dalyvių nedaug

Šiemet konkurse dalyvavo 33 profesionalūs dizaineriai, architektai bei aukštųjų dailės mokyklų studentai. Beveik visi parodoje pristatė "gyvus" baldų prototipus, pagamintus savo rankomis ar talkinant įvairioms baldų įmonėms. Pastarosios gavo puikią progą ne tik realizuoti įdomius dizaino projektus, bet ir iškart pristatyti juos publikai, įvertinti jos reakciją ir pasverti serijinės gamybos galimybes.

Pasak konkurso vertinimo komisijos pirmininko VDA profesoriaus Tado Baginsko, šiemet studentams buvo skirta atskira konkurso nominacija, o į pagrindinį prizą galėjo pretenduoti nepriklausomi profesionalai arba baldų įmonių dizaineriai. Deja, nei vienų, nei kitų nebuvo gausu: "Litexpo" parodų centro 5-ojo paviljono balkone, kuriame buvo surengta pagrindinė autorinių baldų ekspozicija, pasirodė vos keletas autorių. Nedaug darbų buvo pristatyta konkursui ir 1-ojo paviljono salėse. Su renginio senbuviais "Vilniaus baldais", "Voke III", "Virūna" bei "Contraforma" drąsiai konkuravo bendrovė "Agva baldai", tačiau šiemet ji dar nepateko tarp laimėtojų.

Lyderiai tie patys

Didysis prizas atiteko "Vilniaus baldų" dizainerei Birutei Čeponienei už baldų komplektą "Viva". Vertinimo komisijos nariams imponavo šio projekto kompleksiškumas ir vientisas stilius, pritaikytas ir svetainės, ir valgomojo, ir netgi miegamojo baldams. Dizainerė sėkmingai plėtoja lakonišką, kiek monumentalų stilių, jau pernai pelniusį jai baldų konkurso apdovanojimą už vadovui skirtų biuro baldų seriją XXL. Šių eilučių autorius, tiesa, pasigedo "Vivos" ir "Jazz" komplekto korpusinių baldų durelių rankenėlių, betgi dėl grožio su menkais trūkumais galima susitaikyti...

Kiek kebliau buvo paskirstyti likusius apdovanojimus už dizainą. 3-ioji vieta atiteko bendrovės "Vokė III" dizaineriui Vaclovui Maziliauskui už virtuvės baldų komplektą "Havana". Įmantriai lenktos jo korpusų plokštumos nepadarė didelio įspūdžio, tačiau plieninės apdailos detalės dailiai siejosi su integruotos buitinės technikos fasadais.

Išradingi, bet nepraktiški

2-oji vieta pirmąkart konkurso istorijoje atiteko užsieniečiui: dizaineris iš Olandijos Jonas Piet, bendradarbiaujantis su "Contraforma", pristatė baldų komplektą "Vertex", pagamintą iš... gofruoto kartono. Žemos kėdės ir staliukas, papildytas šviestuvu, taip pat nesunkiai išlankstomu iš plastiko lakšto, puikiai tiks jaunuolio kambariui.

Greta šio komplekto tame pačiame stende buvo eksponuojama dar keletas nebrangių, bet įdomių interjero detalių. Iš jų išsiskyrė Neringos Dervinytės sukurta užuolaida-širma "Glamour". Įmantrų jos raštą sunerti iš raitytų modulinių elementų tenka pačiam vartotojui - kad tik nepritrūktų laiko ir kantrybės.

Tarp Naurio Kalinausko gausiai konkursui pristatytų darbų daugiausia buvo detalių ir aksesuarų, tačiau 1-oji vieta jam vis dėlto buvo skirta už baldą - staliuką "Star Dust". Tai gana kontroversiškas kūrinys: stalviršis suformuotas iš stiklo rutuliukų. Vibruojant stalo korpusui jie savaime rikiuojasi griežta tvarka, tačiau ant viršaus padėtas sunkus daiktas gali nugrimzti į rutuliukų masę. Stalas įdomus savo netikėtumu, tačiau praktinė šio efekto vertė yra abejotina.

Studentai

Konkurse gausiai dalyvavusiems studentams atiteko nemažai diplomų bei specialus bendrovės "Leksima" prizas. Jį pelnė Audriaus Rusevičiaus kėdė, prisitaikanti prie sėdinčiojo pozos.

Tarp apdovanotųjų - VDA Dizaino katedros bakalaurų projektai: modulinis Astos Stankutės suolas, transformuojamasis Zitos Mulerskaitės baldas, Martyno Kazimierėno stalas. Neatsiliko ir kitos mokyklos: Kauno dailės instituto studentė Ieva Žilvytė pelnė diplomą už fotelį NSO, o Henrika Fedaravičiūtė - už dailiai įrengtą savo mokyklos ekspoziciją, pavadintą "Atviros idėjos". Smagių darbų pateikė ir VDA Telšių filialo studentai: Donato Rubavičiaus staliukas "Karvė" traukė akį natūralia augmenijos žaluma, o Tomos Šeškauskaitės spintelė žavėjo nesenstančiu klasikiniu grakštumu.

Studentams teikiami apdovanojimai padeda išryškinti naujus talentus tarp akademinio jaunimo. Kaskart įsitikiname, kad jaunimas turi nemažai veržlaus kūrybinio potencialo. Jei "Leksimos" pavyzdžiu specialius prizus įsteigtų ir daugiau įmonių, jaunimo kūrybinės paskatos būtų dar didesnės. Laikui bėgant tai neišvengiamai atsilieptų tiek autorinių baldų konkurso turiniui, tiek ir šalies baldų dizainui. Juk turime puikių europinių pavyzdžių, iki kurių dar augti ir augti...