Už unitazą sumokėtų ir tūkstančius litų

Kaip teigia UAB „Celsis“ santechnikos skyriaus vadovė Laima Baltaduonienė, per paskutiniuosius keletą metų itin išaugo prabangių santechnikos prekių paklausa. „Iš tiesų, padidėjo brangių prekių poreikis. Tai tikriausiai galima susieti su bendru ekonominiu augimu, laisvesniu bankų kreditų gavimu bei šalį apėmusiu statybų bumu. Žmonės jau tiesiog pasiruošę brangesniems ir kokybiškesniems produktams“, – teigia L. Baltaduonienė. Pasak jos, anksčiau pirkėjus tiesiog gąsdino tokios kainos kaip 3 tūkst. litų už unitazą, o dabar žmonių, kuriems panašios kainos atrodo priimtinos, vis daugėja.

Jai pritaria ir šveicariškos vonios kambario įrangos „Laufen“ atstovė Lietuvoje Živilė Geibaitienė. Anot jos, auganti ekskliuzyvinių, aukščiausios klasės produktų paklausa pastebima visose prekių kategorijose.

„Žinoma, brangesnės prekės pasižymi išties aukšta kokybe, yra komfortiškos, tad klientai dažniausiai nesirinks praustuvo už keliasdešimt litų, nors prieš keletą metų situacija buvo kitokia“, – sako Ž. Geibaitienė.

Prekybininkės teigimu, įdomūs, netradiciniai sprendimai ir produktai yra ne tik originalūs, bet ir funkcionalūs. „Pirkėjas renkasi tokį produktą, kuris tarnautų jo patogumui, o ne jam reiktų taikytis prie produkto“, – sako ji. Pasak Ž. Geibaitienės, pavyzdžiui, praustuvai su paslėpta vandens persipylimo sistema, šoniniai klozeto tvirtinimo elementai, nusileidžiantys klozetų dangčiai ir panašūs sprendimai palengvina santechnikos valymą, atrodo elegantiškai ir yra higieniškesni.

L. Baltaduonienės nuomone, akivaizdu, kad naujus ir netradicinius gaminius norisi išbandyti.

Klasika išlaiko savo vertę

Nors dažnai įvairių vonios kambario įrangos parduotuvių vitrinose puikuojasi įmantresnio dizaino gaminiai, pasak santechnikos žinovių, klasikinio dizaino produktai išlieka pakankamai populiarūs. „Nors anksčiau ir buvo suaktyvėjusi spalvotų produktų paklausa, šiandien žmonės vėl daugiausia renkasi baltos spalvos santechniką, ryškesnius akcentus numatydami nebent vaikų voniai ar kaip interjero detalę“, – teigia L. Baltaduonienė.

Vonių, dušo kabinų, unitazų formos taip pat dažniausiai pasirenkamos klasikinės – apvalios ar ovalios, nors vis populiaresnės tampa ir griežtesnių, stačiakampio ar kvadrato formų produktai. „Lietuviai gana greitai susižavi naujovėmis ir netradiciniais sprendimais, juo labiau, kad ir didesnės kainos jau yra įkandamos“, – sako Ž. Geibaitienė.

Kartais, pastebi Laima Baltaduonienė, įsigyti originalios formos gaminį įkalba dizaineriai – juos lietuviai taip pat vis dažniau pasitelkia, norėdami namuose sukurti vieningą stilių. „Tačiau klasikinės formos ir spalvos yra lengvai pritaikomos, be to, klasika niekada nepasens. Renkantis santechniką, reikia įvertinti, kuriam laikui įsigyjama ir ar ji bus patogi“, – sako specialistė.

Išlaidžiausi iš regionų – marijampoliečiai ir alytiškiai

Paklausta, kokių miestų gyventojai perka daugiausiai prabangių, išskirtinėmis savybėmis pasižyminčių prekių, L. Baltaduonienė neslepia nuostabos. „Žinoma, Vilnius, Kaunas ir Klaipėda neatsilieka, tačiau taip ir turėtų būti, nes tai didmiesčiai, kur didesnis aukštesnes pajamas gaunančių, tad ir, atitinkamai, išskirtines prekes labiau vertinančių, gyventojų skaičius. Bet toks prabangių prekių paklausos pasiskirstymas vis vien truputį stebina“, – sako L. Baltaduonienė, pažymėdama, kad pastebėtas marijampoliečių ir alytiškių susidomėjimas brangesne produkcija.

Ž. Geibaitienė teigia taip pat pastebinti panašią tendenciją. „Suprantama, kad Vilniaus, kurio ekonominis augimas matomas ryškiausiai, gyventojai pirks daugiau prabangesnių prekių. Tačiau paklausa sparčiai auga ir kitur, pavyzdžiui, Klaipėdoje, Šiauliuose, kituose mažesniuose miestuose“, – tvirtina prekybininkė. Anot jos, daugėja klientų, nesvarstančių, ar pirkti praustuvą už du ar už tris tūkstančius – pasirenkamas tas, kuris patrauklesnis akiai ar kokybiškesnis.

Specialistė pastebi, kad keičiasi ir pats pirkėjo portretas. Vis dažniau brangesnius produktus perka jaunesni žmonės, net studentai. „Dabar, kai banko paskolą gauti tapo daug lengviau, jaunimas žvelgia į ateitį ir perka kokybiškus, netgi išskirtinius ir prabangius santechnikos produktus“, – teigia L. Baltaduonienė.

Be to, pasak jos, daugelis jaunų žmonių jau įsigyja nuosavus butus, statosi namus, todėl žino, kad gera santechnika vėliau gali išties padidinti turimos nuosavybės kainą. Pavyzdžiui, šiandieninės nano-technologijos leidžia kurti gaminius, kurių paviršius padengtas specialia nešvarumus atstumiančia danga.

„Gera vonia ar unitazas gali tarnauti beveik visą gyvenimą – nebent „nusidėvėtų“ morališkai, – sako L. Baltaduonienė. – Tačiau turint omenyje, kad vyrauja nesenstančios klasikos stilius, tokia tikimybė labai maža“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją