Yra ir trečia gera naujiena. Nugalėtoją turi ir daikto dizaino konkursas „Corian®: on the top“. Šio konkurso rengėjai pakvietė Baltijos šalių dizainerius iš koriano medžiagos sukurti dizaino objektus, kuriuos būtų galima dėti ant kokio nors paviršiaus.

Mokslinių inovacijų kompanija „DuPont“ pirmoji kompozitinę medžiagą korianą, dar vadinamą dirbtiniu akmeniu sukūrė ir užpatentavo prieš beveik pusę amžiaus. Per tą laiką atsirado pigesnių atitikmenų, tačiau dirbtinis akmuo dažniausiai korianu ir vadinamas. Iš koriano dažniausiai liejamos vonios, praustuvai, virtuvės stalviršiai.

Ypač efektingai atrodo korianu aprengti pastatų fasadai. Jei skamba perdaug pasipūtėliškai, žvilgtelkit į Bordo mieste stovintį „Seeko‘o“ viešbutį. Ši medžiaga labai plastiška, kūrybinga ir laužanti stereotipus apie save. Nors „Corian®: on the top“ konkursas nebuvo geometrinė lygtis, dizaineriai tai darkart ir įrodė.

Dauguma dalyvių konkurso užduotį perskaitė pažodžiui. Jie tarsi slapta susitarę pateikė projektus, kuriuos galima dėti ant stalo paviršiaus. Tai šiek tiek keista, nes paviršius turi ir palangė, ir lentyna ir net valgomojo stalo pusbrolis - mokyklinis suolas. O ant paviršiaus galima dėti ne tik lėkštes, dubenis ir vazas.

Aut. A.Sulgaitė. Vyno taurių laikiklis "Flexia" (diplomas)

Šiame kontekste D. Sireikytės garso kolonėlių pergalė net atrodo šiek tiek užprogramuota, nes dizainerė atkreipė dėmesį į koriano akustines savybes. Kiekvienas vertinimo komisijos narys turėjo savo favoritus, tad organizatoriai nusižengė taisyklėms ir dar keliems įdomiausiems darbams įteikė diplomus.

Kadangi lietuviai - tikri sąmokslo teorijų ekspertai, organizatoriai pasistengė, kad vertinimo komisijoje lietuviškų pavardžių būtų kuo mažiau. Darbus įvertino „DuPont“ kompanijos atstovai Claudio Greco ir Corrado Tibaldi, Estijos dizainerių sąjungos pirmininkė Ilona Gurjanova bei „DuPont“ atstovas Baltijos šalims Richardas Navikas.

Iš daugiau kaip 40 projektų finaliniam etapui buvo atrinkta vienuolika darbų, kuriuos trys korianą apdirbančios Lietuvos kompanijos – „Virūna“, „Gforma“ ir „Morena“ pagamino kilnojamai ekspozicijai. Dabar reiktų atsistoti ir paploti nekreipiant dėmesio į atvirą reklamą, nes dizaineriai ir gamintojai sušoko išties aistringą tango.

Meistriškai, su polėkiu ir atsidavimu, ir ši ekspozicija – tikras daiktinis įrodymas. Ekspozicija dar kurį laiką pabus Lietuvoje, ir nuo rudens pradės savo gastroles po kitas šalis.

Konkursas „„Corian®: on the top“ turi savo moralą – ne tik dizaino šventieji gali iš koriano lipdyti, ir tokių Lietuvos dizaino karalystėje nereikia ieškoti su žiburiu, Rossai Lovegrove‘ai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją