Vokietijos santechninės keramikos kompanijos „Villeroy & Boch” pristatyta aktualiausių vonios kambario tendencijų analizė ir Švedijos kompanijos „Gustavsberg“ atlikta švedų apklausa pateikia kai kuriuos atsakymus.

Noriu pailsėti ir atsipalaiduoti

Vis dažniau ir daugiau žmonių būtent su šia mintimi užsuka į vonios kambarį. Ne tik nusiprausti ar išsivalyti dantų, bet ir pabūti su savimi. Nieko keisto, kad pusę apklaustų švedžių vonios kambaryje mieliau laiką leistų vienos paskendusios savo mintyse ir muilo putose, ir tik viena iš dešimties – su savo partneriu... Tokios keramikos kolekcijos kaip „Vivia“ patvirtina, kad vartotojams reikalinga funkcionali, estetiška keramika, įranga ir baldai.

Daugiau ryškesnių spalvų

Iki šiol vonios kambaryje karaliavo balta spalva. Tačiau baltos spalvos dominavimo era eina į pabaigą. Tai nereiškia, kad balta apskritai išnyks iš vonios kambario. Tiesiog vartotojai vis drąsiau renkasi ir ryškesnes spalvas. Net trečdalis apklaustų švedų savo vonios kambariui nebūtinai rinktųsi baltas blizgias plyteles.

Nors vis daugiau vartotojų pirmenybę teikia pastelinių spalvų deriniams, savo vietą atranda ir tokios ryškios spalvos kaip geltona, žalia ar mėlyna. Net dešimtadalis apklaustų 18-29 metų švedų teigė, jog savo vonios kambaryje rinktųsi ir... juodos spalvos keramiką. Rimtai? Taip. „Gustavsberg“ jau pristatė unikalią juodos spalvos keramikos kolekciją „Estetic“.

Jauku kaip namuose

Ši tendencija tik skamba keistai. Dar prieš keletą dešimtmečių vonios kambarys buvo tarsi atskiras pasaulis. Tačiau pradėjus nykti riboms tarp atskirų namų zonų ir vonios kambarys tampa jaukiu poilsio prieglobsčiu. Išskirtinį jaukumą vonios kambaryje kuria natūralaus medžio lukšto ar blizgių fasadų baldai, atsiranda paveikslų ir augalų, o ir vonių, praustuvų formos darosi vis plastiškesnės, skulptūriškesnės.

Mažai vietos. Ne problema

Panašu, kad pasaulis jau susitaikė, kad net trys ketvirtadaliai gyventojų po kelių dešimtmečių gyvens miestuose. Vadinasi, ne visi galės turėti erdvius vonios kambarius ar net kelis. Vienas didžiausių santechninės keramikos ir įrangos, vonios baldų gamintojų iššūkių – kaip užtikrinti vartotojams jaukumą ir komfortą vos keliuose kvadratiniuose metruose. Išeitis - daugiafunkcinis dizainas ir, jei reikia, ir nestandartiniai išplanavimo sprendimai. (kolekcijose „Architectura“ ar „O.novo“). O svarbiausia - jokių kompromisų su funkcionalumu ir kokybe.

Individualumas

Vienodų vonios kambarių nebūna. Skiriasi jų dydžiai, išplanavimas, kuriuos diktuoja individualūs vartotojai poreikiai. Dar prieš gerą dešimtmetį įsirenginėjant vonios kambarį tekdavo taikytis prie praustuvo ar vonios išmatavimų, nes kitokių tiesiog nebūdavo...

Technologijos stipriai pažengė į priekį, todėl į klausimą „Ar turite?“ santechninės keramikos ir įrangos gamintojai atsako: „O ko reikia“. Skirtingų išmatavimų, pastatomi arba pakabinami praustuvai, ne tik vienviečiai, bet ir dviviečiai, skirtingų dydžių vonios ir dušo padėklai... Pasirinkimas gali ne tik nustebinti, bet ir sugluminti, todėl labai svarbu pirmiausia išsiaiškinti savo poreikius, norus ir svajones.

Paprasta priežiūra ir vandens taupymas

Vienas iš penkių švedų vonios kambarį valo kas antrą savaitę, o ketvirtadalis 18-29 metų jaunuolių norėtų tai daryti dar rečiau. Tarkim, unitazai, su „Villeroy& Boch“ sukurta technologija „Direct Flush“ neturi įprastos vandeniui tekėti skirtos briaunos, kur kaupiasi nešvarumai, todėl valymas yra žymiai paprastesnis ir efektyvesnis, o sunaudojamo vandens kiekis gerokai sumažėja - iki 4,5 litro.