Kelios dizaino naujienos, keli pastebėjimai ir pastabos, be tų aptakių ir erzinančių žurnalistinių pareiškimų, kas bus šiemet madinga, o kas ne.

„Isola“ (design Claesson Koivisto Rune, gam. „Tachini”)

Elegantiškas ir patogus krėslas su marmuro arba travertino staliuku. Staliukas dėl savo dydžio nėra itin patogus darbui su nešiojamu kompiuteriu, tačiau kavos puodeliui ar knygai pasidėti tinka tobulai. Galbūt ir neįtikina, bet tikrai primena, kad informacija apie pastelinių spalvų dominavimą baldų dizaine yra gerokai perdėtos.

„Green Divider“ (diz. Louise‘as Hederströmas, gam. „Offecct“)

Augalai gali lipti ne chaotiškai, bet dizainerio pagalba suformuoti įdomią skulptūrišką kompoziciją. Pridurti daugiau nėra ką, nes geros dizaino idėjos už save kalba pačios.

56 h (diz. Fabio Novembre, gam. „Driade”)

Neįtikėtina forma sulaužo bet kokius banalius stereotipus apie supamąjį krėslą. Belieka spėlioti, kas įkvėpė šį italų dizaino nenuoramą. Neįprastas krėslo rėmas suformuotas iš aliuminio. Nors baldas ir atrodo neįprastai, forma nenustelbia patogumo ir komforto- ant jo tikrai patogu ir sėdėti, ir suptis.

„Superheroes“ (diz. „Glimpt, gam. „Cappellini“)

Globalių dizaino procesų pavyzdys. Švedų dizaino studijos „Glimpt“ nariai nemažai laiko praleido Vietname, gilindamiesi, kaip vietiniai liaudies menininkai iš popierinių gijų formuoja indus. Dizaineriai tą patį principą pritaikė kurdami sėdimųjų baldų kolekciją, tik, žinoma, popierines vijas pakeitė plastikinės, ir jos vyniojamos ir tvirtinamos ant specialaus metalinio rėmo.

Švedų dekoratorius Malinas Koortas padirbėjo prie dekoratyvinių raštų. Idėja patiko tikram jaunų talentų atradėjui Giulio Cappellini, kurio kompanija „Cappellini“ ir įgyvendino šią sėdimųjų baldų kolekciją.

„Diesel Social Kitchen“

Drabužių prekinis ženklas „Diesel“ prieš keletą metų bendram projektui pakvietė italų baldų kompaniją „Moroso“ ir šviestuvų „Foscarini“. Projektas susilaukė nemažai sėkmės ir kaip reikiant įsibėgėjo. Idėja „Diesel“ šiuolaikinio gyvenimo filosofiją išpažįstantiems vartotojams pasiūlyti ir šį stilių atitinkančius baldus bei šviestuvus pasiteisino.

Šiemet prie projekto prisijungė ir italų virtuvių gamintojas „Scavolini“, pristatęs virtuvės baldų kolekciją. Kolekcijai būdingos aliuzijos į pramoninį stilių ir išskirtinis dėmesys natūralioms medžiagoms – medžiui, plienui, stiklui.

„Comback chair“ (diz. Patricia Urquiola, gam. „Kartell“)

Ši kolekcija atspindi kelis dizaino proceso reiškinius, kurie vis dar egzistuoja, bet yra gerokai primiršti. Nors nemažai baldų gamintojų atnaujina prieš keliolika dešimtmečių sukurtų baldų gamybą, postmodernistinės interpretacijos, kurias tobulai įvaldė Ph. Starckas, vis dar gali būti žavios.

P. Urquiola savaip interpretavo XVIII amžiaus Windsoro kėdę, kurios skiriamasis bruožas – charakteringas kėdės atlošas. Visuotinio ekologinio pamišimo kontekste ši kėdė turėtų būti pasmerkta gaminti iš medžio. Bet kėdė gaminama iš (dėmesio!) technopolimerinio termoplastiko.

Benjaminas Hubertas

Neslėpsiu, iki šiol negirdėtas paukštis dizaino padangėje. Iškart dviem kompanijoms „Poltrona Frau“ ir „Cappellini“ jis pristatė du minkštųjų krėslų modelius „Juliet“ ir „Garment“.

Įdomu, nes šios kompanijos pasižymi gana skirtinga stilistika ir filosofija, tačiau faktas, kad šio britų dizainerio kūrybinis braižas tinka ir valiūkiškam „Cappellini“, ir solidžiam „Poltrona Frau“. Įdomu, kaip šio dizainerio karjera klostysis toliau.

„Rememberme“ (diz. Tobias Juretzekas, gam. „Casamania“)

Džiugu, kad šis kūrybinis eksperimentas, pradėtas 2011 metais, įgavo pagreitį. Prieš metus dizaineris pristatė kėdę, kurio gamybinė medžiaga tapo panaudoti džinsai ir medvilniniai drabužiai. Šiemet pristatyta ir kavos staliuko versija. Belieka laukti knygų lentynos.

„Cyborg“ (diz. Marcelis Wandersas, gam. „Magis“)

Dar viena kompanija, kuri primena, kad baldų gamybai tinka ne tik medis, metalas ar stiklas. Nyderlandų dizaino žvaigždė Marcelis Wandersas įrodo, kad ir polikarbonatas, iš kurio ir pagaminta ši kėdė, gali būti poetiškas ir puikiai derėti su kitomis medžiagomis. Kėdės atlošui panaudotos vytelės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)