aA
Vertinant viešbučius, atsižvelgiama į daugiau nei 270 kriterijų, tačiau žvaigždučių skaičius apie viešbučio kokybę pasako tikrai ne viską. Taip LRT.lt teigia Valstybinio turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vyr. specialistė Silvija Vencevičienė.
© Shutterstock

LRT.lt portalo skaitytojas Ignas domisi viešbučių klasifikavimo sistema. „Su šeima ruošiamės atostogauti. Renkantis viešbutį, pasidarė įdomu, kaip jiems yra priskiriamos žvaigždutės. Ar, renkantis viešbutį, žvaigždutės pasako viską apie jo kokybę? Ar tiesa, kad, nuvykęs į bet kurį Europos keturių žvaigždučių viešbutį, jo paslaugų kokybė bus tokia pat, kaip Lietuvos keturių žvaigždučių viešbutyje?“ – teiraujasi vyras.

Turizmo departamento atstovės teigimu, viešbučiai vertinami atsižvelgiant į daugiau nei 270 kriterijų. „Vertinamos atskiros zonos, t.y., dalis kriterijų yra skirta registratūrai, didžioji dalis – kambariams, maitinimui, atskiroms paslaugoms“, – pasakoja S. Vencevičienė.

Anot jos, vertinant viešbučius, skirtingai, nei parduotuves, slapti klientai procese nedalyvauja.

„Paslaugų tiekėjas, prieš pradėdamas savo veiklą, pateikia prašymą klasifikuoti viešbutį, tuomet organizuojama apžiūra, iš anksto įspėjusi atvyksta komisija, viešbutis įvertinamas ir tvarkomi dokumentai“, – tikina specialistė.

S. Vencevičienės teigimu, naujų viešbučių statytojai, dar prieš pradėdami darbus, konsultuojasi su ekspertais, kad jų kuriamas viešbutis atitiktų pageidaujamą žvaigždučių kiekį. Tačiau neatitikimų pasitaiko vertinant ilgą laiką veiklą vykdančius viešbučius.

„Nedažnai, bet pasitaiko atvejų, kada viešbutis yra labai senas, įsivaizduoja, kad, dvidešimt ar trisdešimt metų vykdęs veiklą kaip trijų žvaigždučių viešbutis, ir toliau atitinka tą statusą. Yra buvę situacijų, kai vietoj trijų komisija išdavė dvi žvaigždutes, arba netgi viešbučio statusas buvo panaikintas ir tapo poilsio namais ar pan.“, – patirtimi dalijasi specialistė.

Nuo 2012 m. viešbučiai Lietuvoje klasifikuojami pagal europinę sistemą „Hotel Star Union“, kuri, be mūsų, yra taikoma dar šešiolikoje valstybių, tokių kaip Šveicarija, Vokietija, Austrija, Čekija, Belgija ir pan. Tai reiškia, kad, apsistoję bet kuriame šių šalių viešbutyje, rasite panašią kokybę.

„Žvaigždutės viešbučio svečiui ar bet kuriam kitam asmeniui sufleruoja apie daiktus ir paslaugas, kurias jis gali rasti konkrečiame viešbutyje. Bet žvaigždučių skaičius nenusako aptarnavimo kokybės. Pastebime, kad Lietuvos viešbučiuose trūksta personalo, bet, išduodami žvaigždutes, to užtikrinti negalime, nes tikrinti darbuotojų kvalifikaciją – ne mūsų kompetencija.

Viešbučių vertinimo kriterijai yra labai konkretūs, ir kiekvienas turistas, susipažinęs su jais, žino, kad keturių žvaigždučių viešbutyje jis gali rasti vieną papildomą vietą atsisėsti, mini barą, registratūra dirbs šešiolika valandų per parą ir pan. Ir, kad nuvykęs į bet kurią iš septyniolikos šalių, ras tą pačią paslaugų įvairovę“, – dalijasi specialistė.

Anot jos, nustatyti teikiamų paslaugų kainą viešbutis gali pats, nepriklausomai nuo turimų žvaigždučių skaičiaus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Tyli dėlionė prezidento rinkimų šešėlyje: Karbauskis jau rikiuoja savo figūras (260)

Nors pastaruoju metu daugiausiai susidomėjimo kelia prezidento rinkimai, jų šešėlyje tyliai...

„Lidl“ – po atėjimo euforijos perdirbėjų pagirios (307)

„ Lidl “ prekybos tinklui didinant apsukas Lietuvos perdirbėjai pradėjo skųstis, kad jiems...

Eilėje prie naujų sporto regalijų tyli juristė lenkia triukšmingus politikos vijurkus (10)

Gali būti, jog nuo ateinančio sausio šalies sporto ūkį tvarkys išimtinai moteriškos rankos....

Prezidentiniuose rinkimuose – netikėti kandidatų triukai: prabilo apie Lietuvoje dar niekada nenaudotą taktiką (74)

Rinkimai į prezidento postą dar tik kitų metų gegužę, tačiau kandidatai vieni labiau...

Šiame sąraše nenorėtų atsidurti joks politikas: paskelbti naujausi reitingai reitingų lentelė (54)

Naujausios apklausos rodo, kad pastarąjį mėnesį didžiausių palankaus visuomenės vertinimo...

Lietuvoje siautės smarki stichija: tarnybos ragina ruoštis iš anksto didžiausias pavojus – pajūryje (2)

Artimiausiomis dienomis vis dažniau sulauksime lietaus o vėjo gūsiai kasdien vis labiau stiprės....

Kad pritrauktų naujų darbuotojų, įmonės imasi anksčiau nebandytų priemonių (19)

Šiuolaikinis darbuotojas lepinamas labiau, nei bet kada anksčiau. Išvykos, šventės, nemokama kava...

Baterijų ateitis: trys būdai, kaip jas patobulinti (8)

Vykstant konkurencijai dėl naujausios kartos baterijų, ličio jonų technologijos pastaraisiais...

Ko galima pasimokyti iš islandų: sugalvojo būdą, kaip sudominti vaikus skaityti (8)

„Vaikai visur panašūs, knygose jie nori skaityti apie tuos pačius dalykus“, – sako iš...

Kaip tinkamai išskalbti pūkinę striukę, kad ji tarnautų dar porą sezonų (12)

Norint, kad pūkinė striukė tarnautų ne vieną sezoną ir neprarastų prekinės išvaizdos,...