Jei dar prisimintume metų metais neplautus langus ir nešluotą slenkstį...

Britų atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad Jungtinės Karalystės gyventojai nelabai mėgsta plauti langų, daugelis jų nevalo orkaičių, o apie kilimų valymą pagalvoja tik per didžiąsias metų šventes.

Kiekvienas trečias apklausoje, kurią vykdė „Mintel“, dalyvavęs asmuo pažymėjo, kad praktiškai niekada neplovė langų savo namuose ar bute. Tik ketvirtadalis apklaustųjų prisipažino, kad periodiškai valo viryklę, orkaitę.

Laimei, padėtį gelbsti tų asmenų požiūris į tvarką, kurie kasdien prie namų ruošos praleidžia mažiausiai dvi valandas. Tokių švaruolių tėra 24 proc., kurie negali nevalyti, neplauti, netvarkyti savo gyvenamųjų patalpų.

Tačiau pastebėta, kad jeigu anglas puola plauti ir valyti langų, paprastai naudoja senus ir laiko patikrintus metodus bei valymo priemones. Kiekvienas 20-as apklaustasis patiki savo langus patikimai kompanijai, užsiimančiai profesionaliu langų valymu.

„Britai priklauso tai tautų daliai, kurios mėgsta tvarkytis ir nuolat švarinasi, tačiau yra tokių namų darbų, kurių bando išvengti didžiausi priklausomybe nuo švaros turintys žmonės“, – taip kalbėjo britų spaudai Richard Caines, dirbantis „Mintel“ kompanijoje. Britai labiausiai nemėgsta valyti langų ir, žinoma, viryklių bei orkaičių. Beje, nemaža dalis britų tų darbų beveik niekada nėra darę ir nedaro. Todėl nėra nieko keista, kad valiklių populiarumas ir perkamumas nėra labai didelis, nors turėtų būti atvirkščiai.

Ar teko matyti, kad anglai be ceremonijų įžengę pro duris su purvinais batais eina per šviesius kilimus ir nė nesivargina prie durų nusispirti apavo? O gal atvirkščiai, matėte gerą pavyzdį, kai britai batus nusiauna ant slenksčio ir į namus įžengia basomis? Kas ketvirtas britas stengiasi nusiauti ir nevaikščioti po namus su purvinais batais, tokiu būdu stengdamasis prižiūrėti kilimais išklotus namus.

Kas trečias apklaustasis bent sykį per metus naudoja specialų šampūną kilimams plauti. Ir tik 12 procentų šeimos ūkių apsisprendžia tokiems darbams pasamdyti kilimus valančias kompanijas ar pavienius žmones.

Pasak R. Caines, rinkoje dabar populiariausios priemonės yra kilimų valymų priemonės, kurių pardavimo augimai didėja jau mažiausiai dvejus metus. Pagal tyrimus, visos namų ūkių priemonės, esančios Jungtinėje Karalystėje, yra vertos mažiausiai milijardo svarų sterlingų. O parduodama kasmet tų priemonių mažiausiai už 171 milijonų svarų. Beje, neįprastai spartus produktų pardavimų augimas užfiksuotas baldų priežiūros priemonių rinkoje – vien pernai minėtų priemonių pardavimas laikėsi maždaug 32 milijonų svarų lygyje. Tuo tarpu labai sumažėjo grindų priežiūros priemonių populiarumas ir tuo pačiu pirkimas. Tačiau šių rodiklių kritimas siejamas su vėl sparčiai populiarėjančiomis kiliminėmis dangomis ir kilimais.

Išaugęs baldų ir kilimų valiklių pardavimas vertinamas kaip Jungtinės Karalystės gyventojų noras gyventi švariau ir pristatyti savo namus kaip išpuoselėtus ir ypatingai vertus didelių pinigų parduodant. Todėl įvairioms valymo priemonėms nėra gailima pinigų. Be to, kilimai ir baldai – nėra pigi prekė, todėl jie prižiūrimi ir valomi ypatingai kruopščiai.