Bū­da­mas ga­lin­ga gam­tos jė­ga sek­sas su­ku­ria mums ne­ma­žai pro­ble­mų.
© Shutterstock

Pa­slap­čia trokš­ta­me tu­rė­ti tą, ku­rio ne­pa­žįs­ta­me ar­ba ne­my­li­me. Kai ku­rie net pa­si­ry­žę amo­ra­liems eks­pe­ri­men­tams, kad tik pa­tir­tų sek­su­a­li­nį pa­si­ten­ki­ni­mą. O dar vie­na ne­leng­va už­duo­ti – pa­pa­sa­ko­ti tiems, ku­rie iš tik­rų­jų mums ar­ti­mi ir bran­gūs, apie tai, ko gi iš tie­sų no­ri­me iš in­ty­maus gy­ve­ni­mo.

Nusistovėjusiuose santykiuose sekso stygius susijęs su negalėjimu staigiai iš rutinos persijungti į erotiką. Kokybė, kurio iš mūsų reikalauja seksas, priešinga smulkiai buities buhalterijai.

„Mes pa­slap­čia ken­čia­me, jaus­da­mi skaus­min­gą sek­so, apie ku­rį sva­jo­ja­me ar­ba ku­rio ban­do­me iš­veng­ti, keis­tu­mą“, – sa­ko bri­tų ra­šy­to­jas ir fi­lo­so­fas Alai­nas de Bot­ton, at­sa­ky­da­mas į vie­nus daž­niau­sių klau­si­mų sek­so te­ma.

Ko­dėl žmo­nės me­luo­ja apie tik­ruo­sius troš­ki­mus?

Ne­pai­sant to, kad sek­sas – vie­nas in­ty­miau­sių už­si­ė­mi­mų, jis ap­sup­tas dau­gy­bės so­cia­liai „pa­lai­min­tų“ idė­jų. Šios tar­si nu­sta­to, kas yra sek­su­a­li­nė nor­ma, o dau­ge­lis mū­sų ima jų pai­sy­ti, kny­go­je „Kaip dau­giau ne­gal­vo­ti apie sek­są“ ra­šo A. de Bot­ton.

Be­veik vi­si esa­me iš­gy­ve­nę kal­tės jaus­mą, ka­muo­ja­mi neu­ro­zių, fo­bi­jų ar žlug­dan­čių troš­ki­mų, abe­jin­gu­mo ar pa­si­bjau­rė­ji­mo. Ir to­dėl ne­no­ri­me kal­bė­ti apie sek­su­a­li­nį gy­ve­ni­mą, nes no­ri­me, kad apie mus gal­vo­tų ge­rai. Įsi­my­lė­jė­liai ins­tink­ty­viai ven­gia to­kių pri­si­pa­ži­ni­mų, mat bi­jo su­kel­ti part­ne­riui pa­si­bjau­rė­ji­mą.

Ta­čiau kai tam tik­ra­me taš­ke, ku­ria­me pa­si­bjau­rė­ji­mas ga­lė­tų pa­siek­ti mak­si­mu­mą, jau­čia­me pri­ta­ri­mą, pa­ti­ria­me itin stip­rų ero­ti­nį jaus­mą.

Įsi­vaiz­duo­ki­te du lie­žu­vius, ku­rie ty­ri­nė­ja in­ty­mią bur­nos ert­mės ka­ra­lys­tę – šią tam­sią, drėg­ną olą, į ku­rią žvilg­te­lė­jęs bu­vo tik odon­to­lo­gas. Iš­skir­ti­nė dvie­jų žmo­nių są­jun­gos pri­gim­tis su­tvir­ti­na­ma ak­tu, ku­ris ne­bū­tų ma­lo­nus, jei­gu jį da­ry­tu­mė­te ne su tuo žmo­gu­mi.

Tai, kas su po­ra vyks­ta mie­ga­ma­ja­me, to­li nuo vi­suo­ti­nai pri­im­tų nor­mų ar tai­syk­lių. Tai – slap­tas dvie­jų sek­su­a­li­nių „Aš“, ku­rie ga­lų ga­le vie­nas ki­tam at­si­vė­rė, ak­tas.

San­tuo­ka griau­na sek­są?

„Sek­so in­ten­sy­vu­mo ma­žė­ji­mas san­tuo­ko­je – ne­iš­ven­gia­mas bio­lo­gi­nis da­ly­kas ir vi­siš­ko mū­sų nor­ma­lu­mo liu­di­ji­mas, – ra­mi­na A.de Bot­ton. – Tie­sa, sek­so te­ra­pi­jos in­dust­ri­ja ban­do įro­dy­ti, kad nuo­lat pri­va­lo­me ža­din­ti sek­su­a­li­nius troš­ki­mus. Nu­si­sto­vė­ju­siuo­se san­ty­kiuo­se sek­so sty­gius su­si­jęs su ne­ga­lė­ji­mu stai­giai iš ru­ti­nos per­si­jung­ti į ero­ti­ką. Ko­ky­bė, ku­rio iš mū­sų rei­ka­lau­ja sek­sas, prie­šin­ga smul­kiai bui­ties bu­hal­te­ri­jai.“

Sek­sas rei­ka­lau­ja eks­pre­sy­vu­mo, vaiz­duo­tės žais­mo, kon­tro­lės ne­te­ki­mo ir to­dėl sa­vo pri­gim­ti­mi su­ar­do įpras­tą sa­vi­ri­bo­ji­mo ir re­gu­lia­ci­jos rit­mą. Mes ven­gia­me sek­so ne to­dėl, kad jis mū­sų ne­džiu­gi­na, o to­dėl, jog jo tei­kia­mas ma­lo­nu­mas griau­na mū­sų ge­bė­ji­mą ra­miai at­lik­ti bui­ties įsi­pa­rei­go­ji­mus.

Sun­ku per­si­jung­ti nuo ap­ta­ri­mo, ko­kį vir­tu­vi­nį kom­bai­ną rei­kia pirk­ti, ir pa­kvies­ti su­tuok­ti­nę iš­ban­dy­ti sek­su­a­lios slau­gy­to­jos vaid­me­nį. Kar­tais at­ro­do, kad daug pa­pras­čiau to pa­pra­šy­ti ko nors ki­to – to, su ku­riuo ne­teks kas­ryt pus­ry­čiau­ti prie ben­dro sta­lo.

Ko­dėl ne­iš­ti­ki­my­bė mums to­kia svar­bi?

Ne­pai­sant vie­šo ne­iš­ti­ki­my­bės smer­ki­mo, vi­siš­kas sek­so su sve­ti­mu ne­no­rė­ji­mas yra ira­cio­na­lus ir prieš­ta­rau­ja pri­gim­čiai. Tai jė­gos, ku­ri val­do mū­sų ra­cio­na­lų­jį ego, nei­gi­mas.

Mes iš­gy­ve­na­me pyk­tį, su­si­dū­rę su fak­tu, jog nė vie­nas ne­ga­li­me ki­tam žmo­gui tap­ti vis­kuo. Ta­čiau šią tie­są nei­gia šiuo­lai­ki­nės san­tuo­kos ide­a­las, ku­ris ti­ki, kad vi­sus mū­sų po­rei­kius ga­li pa­ten­kin­ti vie­na as­me­ny­bė.

„San­tuo­ko­je ieš­ko­me sva­jo­nės apie mei­lę bei sek­są iš­si­pil­dy­mo ir pa­ti­ria­me nu­si­vy­li­mą. Ta­čiau taip pat nai­vu bū­tų gal­vo­ti, kad ne­iš­ti­ki­my­bė ga­li bū­ti prieš­nuo­dis šiam nu­si­vy­li­mui. Ne­įma­no­ma mie­go­ti su kuo nors pa­ša­li­niu ir ne­pa­kenk­ti tam, kas yra šei­mos vi­du­je“, – įsi­ti­ki­nęs A.de Bot­ton.

Kai kas nors, su kuo flir­tuo­ja­me „on­li­ne“, siū­lo su­si­tik­ti vieš­bu­ty­je, pa­ti­ria­me stip­rų gun­dy­mą. Dėl ke­lių ma­lo­nu­mo va­lan­dų esa­me pa­si­ry­žę au­ko­ti šei­mos ra­my­bę.

Mes ne­ga­lė­tu­me eg­zis­tuo­ti, jei­gu vi­du­je ne­iš­duo­tu­me sa­vęs, jaus­da­mi ne­nu­mal­do­mą no­rą ge­rai pa­pur­ty­ti sa­vo vai­kus, iš­si­skir­ti dėl gin­čo, kas pa­keis per­de­gu­sią lem­pu­tę. Tam tik­ras sa­vi­kon­tro­lės ly­gis bū­ti­nas mū­sų psi­chi­nei svei­ka­tai ir adek­va­čios vi­suo­me­nės eg­zis­ta­vi­mui.

„Mes – cha­o­tiš­kų che­mi­nių re­ak­ci­jų rin­ki­nys. Ir ge­rai, kad ži­no­me, iš­ori­nės ap­lin­ky­bės daž­nai gin­či­ja­si su mū­sų jaus­mais. Tai žen­klas, jog ei­na­me tin­ka­mu ke­liu“, – re­ziu­muo­ja A.de Bot­ton.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (267)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Kada klastotė gali kainuoti brangiau už originalą (5)

Įsigijus klastotę trečiojoje šalyje didesnių problemų muitinėje neturėtų kilti, jei tai vos...

Rimvydas Valatka. Misija kenkti Lietuvai (121)

Amerika turėjo makartizmą. Lietuva turi markauskizmą. Kalba ne tik apie nabagą žemės ūkio...

Atliko eksperimentą: kas nutiko savaitę pasimaitinus kaip „Victoria's Secret" modelis? (1)

Jei kada nors žavėjotės „Victoria's Secret“ madų šou, tikėtina, kad norėtumėte sužinoti...

Čekijoje išskirtinį gyvenimą susikūrusi lietuvė: darbe matau ir patį didžiausią Lietuvos brudą (112)

Čekijoje įsikūrusi lietuvė neslepia, kad įsitvirtinti čia nebuvo paprasta, tačiau sunkiu darbu...

Užkalnis: baisi rizika restorano nenužudė (46)

Žinote, kokia blogiausia mintis pasaulyje, atidarinėjant restoraną? Sakyti „padarom taip, kad...

Filmo „Taksi 5“ recenzija: nesugadinęs kultinės prancūzų franšizės vardo filmas

Kultinis prancūzų kino prodiuseris Lucas Bessonas , kurio dėka galėjome mėgautis „Pagrobimo"...

14 stulbinančių psichologinių faktų, kuriuos privalote žinoti

Psichologiniai faktai, kurie bus įdomūs net nesidomintiems psichologija.

Ievos Zasimauskaitės konkurentai pirmame „Eurovizijos“ pusfinalyje: ar įveiksime lemtingą barjerą? (53)

Jau gegužės aštuntąją Portugalijoje suskambės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis. Jame...

Prezidentės sprendimas šokiravo advokatų bendruomenę: nenorime sugrįžti į viduramžius (111)

Dalios Grybauskaitės sprendimas atmesti Giedriaus Danėliaus , kuris politinės korupcijos byloje...