Šių ekspedicijų metu aiškintasi, kokiomis problemomis gyvena miestelių vyrai, ir kuo judėjimas jiems galėtų pasitarnauti. Tikrosiomis Lietuvos vyrų viduramžio problemomis ir radikaliais jų sprendimo būdais „N40 vyrų autoklubas“ nuo šiol dalinsis ir su DELFI skaitytojais.

Gyvenimo kupinas gyvenimas

Tai metas, kuomet verpstės krepšinio aikštelėje sulėtėja. Užklumpa nostalgijos kupinas noras aplankyti vaikystės atostogų vietas. Šeimyninė laimė ima kelti vis daugiau abejonių. Norisi vis daugiau investuoti į jaunatvišką išvaizdą ir sportinius automobilius. O į lovą temptis kuo jaunesnes. Taip dažnai apibūdinamas vidurinio amžiaus krizės ištiktas vyras.

Tačiau, kaip pastebi „N40 vyrų autoklubo“ vienas įkūrėjų Algirdas Kazlauskas, Lietuvos provincijoje šie klasikiniai viduramžio krizės simptomai dažniausiai negalioja: „Kokie ten automobiliai ar jaunos gražuolės, kai teisės seniausiai pragertos, o šampūnui po aštunto bokalo nelabai ir litų lieka“.

Kelmė, Druskininkai, Trakai, Zarasai, Visaginas – tai tik keletas miestų, kuriuos pastaraisiais mėnesiais aplankė „N40 vyrų autoklubas“. Juose vyrų klubas ruošė savo ekipažus startams „Žemaitijos ralyje“, „300 ežerų ralyje“ ir kitose lenktynėse. Tuo pačiu automobilizmo entuziastų komanda kalbino bendraamžius miestelių vyrus ir kvietė juos prisijungti prie judėjimo, kuris skatina „gyvenimo kupiną gyvenimą“ po 40-ies.

Paslaptingojo zarasiečio paieška

„Žiniasklaidoje teiginiai apie viduramžio krizę dažnai kopijuojami iš amerikietiškų šaltinių, o tai ne visada atspindi lietuvišką peizažą“,- samprotavo A. Kazlauskas: „Bičiuliai sostinėje iš tikrųjų užsižaidžia su skyrybų maratonais, meilužių paieškomis ir donkichotiškais mūšiais prieš žilstančius plaukus, tačiau visa tai tėra žaidimas palyginus su ta neviltimi, kuri yra užvaldžiusi nemažą dalį vyresnių provincijos vyrų“.

Visgi N40 vyrų autoklubo vadovas į situaciją žiūri optimistiškai ir tiki, jog judėjimui iš liūno pavyks ištraukti ne vieną bokale įklimpusį vyrą. „Ateina per lenktynes Zarasuose pas mus įkalęs pavargęs žmogus ir pradeda apie mūsų lenktyninį automobilį tokią ralisto išmintį dėstyti, kad visi apakę buvome, pasirodo – buvęs mechanikas ir netgi lenktynininkas“, - prisiminimais iš „300 ežerų ralio“ dalinosi judėjimo įkūrėjas: „Šitas herojus po to ėmė ir pradingo žiūrovų minioje, bet aš turiu jo nuotrauką, tad galvoju važiuoti su chebra į Zarasus jo suieškoti ir pasiūlyti visas sąlygas prisidėti prie klubo veiklos“.

Visos Lietuvos vyrų terapija

N40 vyrų autoklubo atstovai pasakoja sulaukiantys vis daugiau skambučių ir laiškų iš vyrų, susidomėjusių klubo veikla ir idealais. „Vieni net nenori stoti į klubą, o tiesiog klausia patarimų apie skyrybas, apie sugedusius vaikus ir sugedusius automobilius ar netgi apie tai, kokia degtinė mažiausiai kenkia potencijai“,- pasakojo vienas klubo steigėjų Andrius Petruškevičius: „Regis, netikėtai užpildėme nišą, nes pas psichologą ar kunigą eini kaip koks nelaimėlis, o pas mus išdidžiai ir linksmai – kaip nusidėjėlis pas nusidėjėlį“.

„Senstelėjusiais vaikais“ save vadinantys N40 vyrų autoklubo entuziastai kol kas nenori atskleisti, kokią išmintį ir kokius patarimus dalina klausimus užduodantiems vyrams iš visų šalies kampelių. „Ne viskas, ką patariame vyrams, patiktų viešosios moralės sergėtojams“,- pasakojo A. Kazlauskas: „Tačiau tuose susirašinėjimuose ir pokalbiuose atskleidžia gyvoji lietuvių tautos filosofija nuo tragedijos iki komedijos“.

Jau nuo kitos savaitės DELFI pradės publikuoti įdomiausias ir nuotaikingiausias ištraukas, patarimus bei istorijas iš „N40 vyrų autoklubo“ korespondencijos su viduramžio krizės kamuojamais Lietuvos vyrais, pagal pageidavimą išsaugant visų diskusijoje dalyvaujančių asmenų anonimiškumą. Sek mūsų rubriką „Gyvenimas prasideda nuo 40” ir prisidėk prie socialinio projekto savo klausimais, istorijomis bei patarimais – laukiame Jūsų laiškų el paštu info@n40.lt. Aktyviausių Delfi skaitytojų laukia firminiai N40 marškinėliai!