aA
“Prostituire”- lotyniškai reiškia “apnuoginti” ir “atimti garbę”. Tai gali reikšti, jog parduoti savo kūną kitam žmogui – kažkas, kas slypi už garbingo lyčių santykių fasado. Prostitutė ir jos klientas sudaro sandėrį. Jie tarsi apnuogina kažką, kas slypi seksualiniame akte. Ką? Ekonomiką…
Meilė trise_4
Pažiūrėkime į lytinį aktą ir prostituciją ekonomiškai. Iš pirmo žvilgsnio bet kuris seksualinis aktas yra dalykas natūralus ir teisingas. Du žmonės suteikia vienas kitam malonumą. Ir dar ne paprastą, o patį didžiausią. Jis patiria orgazmą - ji patiria orgazmą. Abu mylėdamiesi tarsi atlieka natūralius mainus.

Na, tolima, bet vis dėlto analogija būtų tokia: “aš tau pakutensiu nugarą, o tu man už tai užrišk batus”. Prostitutė, negavusi pinigų, liktų nuskriausta. Juk ji su klientu dažniausiai ne tik orgazmo, bet ir malonumo nejaučia. O jos klientas - jaučia. Todėl natūralu, jog prostitutei reikia kažką duoti. Jai duoda pinigus. Tam, kad prostitutė jaustųsi saugiau, egzistuoja suteneris. Jis rūpinasi, kad ji turėtų kur gyventi, gina ją fiziškai, suranda klientus. Nors suteneriai neretai yra gruboki ir kartais žiaurūs, jie vis dėlto prostitutėms reikalingi. Dėl saugumo.

Jeigu mes įdėmiau pažiūrėsime į kai kurias santuokas, tai pamatysime, kad jose viešpatauja tas pats principas. Tarkime, mes turime santuoką, kurioje žmona su savo vyru jokio malonumo nejaučia. Užtat jis yra sėkmingas verslininkas, uždirba pinigus, statosi namą, organizuoja vaikams mokslus ir keliones į užsienį. Su žmona jis elgiasi atsainiai, netgi ją gali nuskriausti. Tačiau retsykiais su ja mylisi. Jis gauna šiokį tokį malonumą, o žmona - ne. Užtat ji gauna saugumą. Materialinį aprūpinimą ir lizdą.

Dabar pagalvokite ir pasakykite, kuo tokia viešai paplitusi santuokos forma skiriasi nuo prostitucijos. Prostitutė gauna pinigus ir “stogą” ir už tai atiduoda savo kūną. Žmona gauna pinigus ir “stogą” ir už tai atiduoda savo kūną. Aha, skirtumas vis dėlto yra. Netgi trys.

Pirmas skirtumas yra tas, kad prostitucija laikoma amoraliu dalyku ir kai kur yra uždrausta. O santuoka su nemylimu vyru yra įteisinta. Taigi, ten, kur viskas tas pats, bet “negalima “ – prostitucija. Skirtumas, kaip jūs matote, remiasi vertinimu, viešąja nuomone, papročiu . O kadangi tai, kas vyksta miegamuosiuose, yra paslėpta nuo kitų akių, tai ir viešoji nuomonė, “galima- negalima” - nėra taip jau svarbu.

Antras skirtumas yra tas, kad santuokose žmonės dažniausiai įsipareigoja bendrai rūpintis vaikais ir turtu. Tiesą sakant, yra santuokų, kur įsipareigojimų nelabai laikomasi. Galima nesimatyti savaitėmis, nesirūpinti namais, viską suversti vienam iš sutuoktinių. Kartais su juo miegoti ir duoti pinigų. Tuomet skirtumai su prostitucija vėl išsitrina.

Trečias skirtumas yra meilė. Priimta manyti, kad sutuoktiniai myli vienas kitą. Prostitutei mylėti klientą draudžiama. Jei ji pamilsta, darbas baigiasi. Tačiau kokioje dalyje santuokų viešpatauja meilė? Galbūt didesnė dalis sutuoktinių ir pasako: ”mus sieja meilė”. Tačiau nemaža dalis – mažiausiai trečdalis santuokų - tuo pasigirti negali. Ir tuomet jose vėl grėsmingai nyksta ribos tarp santuokos ir prostitucijos.

Jūs galite pasakyti, kad be prostitucijos ir santuokų yra dar nemažai “laisvos meilės”. Tai yra jauni žmonės, kartas nuo karto užsiimančių seksu be jokių įsipareigojimų. Tai yra vidutinio amžiaus vieniši vyrai ir moterys, kurie turi lytinius santykius su atsitiktiniais ar pastoviais partneriais. Tačiau ar šiuose santykiuose iš tikrųjų yra laisvė?

Pirmiausiai, šiuose santykiuose dalyvauja gyvi žmonės. Ir netgi jeigu vienas iš jų jaučiasi altruistiškai atsiduodąs kitam, anksčiau ar vėliau jis nori atsako. Kitaip sakant, nė vienam žmogui nepavyksta pabėgti nuo prakeikto ekonominio principo. Vyrui iš savo draugės norisi tolerancijos, ištikimybės, seksualinės įvairovės. Moteriai iš savo mylimo draugo be viso šito norisi nuoširdžių švelnių žodžių, gėlių, dovanų, dėmesio ženklų.

Jei jūs gerai pagalvosite , tai atspėsite, kas iš tikrųjų kainuoja brangiau – piniginės kupiūros ar visi šie dalykai. Ar lengviau duoti šimto litų popierių, jei tai tau – nedideli pinigai? Ar lengviau duoti (24 val. per parą):

Toleranciją;
Ištikimybę;
Seksualinę įvairovę;
Švelnius žodžius;
Gėles;
Dovanas;
Dėmesio ženklus?

Kaip jums atrodo ?

Dėl pastabos “24 val. per parą”. Dauguma žmonių sako, kad jiems nereikia 24 val. per parą visų šitų nuostabių dalykų. Jiems, atseit, užtektų retsykiais. Na, nors truputį…

Tačiau tai aiškus savęs apgaudinėjimas. Todėl, kad užtenka nors minutę suabejoti, kad gauni visus tuos dalykus, viduje atsiranda diskomfortas. Jis nepalaiko mano skonio - suirzimas. Jis šiandien su manimi nekalba - nerimas. Jis neskambina - panika. Jį matė su kita - apmaudas ir pyktis. Šie jausmai išduoda, kad ištikimybės, tolerancijos, dėmesio norisi būtent ištisą parą. Nors mums ir atrodo, kad retsykiais.

prostitutė

Iš esmės tai, ko “laisvai mylintieji “ nori vienas iš kito, blaiviai mąstančiam žmogui yra nepaprastai daug. Tiesiog fantastiškai daug. Užtektų išmokti bent vieno - dviejų iš šių punktų, tarkime, tolerancijos ir seksualinės įvairovės, ir tai jau būtų daug. Juk žmogui nėra lengva mokytis šių dalykų.

Jūs pabandykite įsivaizduoti, kad labai nemėgstate kažkieno blogai kvepiančių kojinių. Ar lengva jums išmokti jas toleruoti? Ne? O dar įsivaizduokite, kad jus prašo pamėgti lytinį aktą per išeinamąją angą… Lengvai išeina pamėgti? Nelabai? Tačiau juk viskas, ko iš jūsų buvo prašoma- tai tolerancijos ir seksualinės įvairovės…

O dabar prisiminkite prostitutę su jos šimtu litų. Ji prašo tik tiek. Ji neprašo tolerancijos, dėmesio, įvairovės. Ji išvis neprašo. Labiausiai ji neprašo ištikimybės. Ji noriai ir linksmai dalinasi partneriu su savo kolegėmis. Be jokių pavyduliavimo požymių.

Pagrindinė priežastis, dėl ko žmonės netoleruoja prostitucijos, yra, ko gero, savimeilė. Jei ji ar jis mylisi ne su manimi – jis mane atstumia. Tai pagrindinė mūsų idėja, nuo kurios vargiai ar kam pavyksta pabėgti.

Ar tai reiškia, kad prostituciją reikia įteisinti, pašlovinti ir reabilituoti?

Reikalas tas, kad nuo visų šių procedūrų prostitucija nedidėja ir nemažėja. Todėl kad ekonominiai principai apskritai nepaiso vertinimų ir papročių, Juk ekonomikoje kaip yra? Tu įvedi socialinį teisingumą – socializmą - išplinta vagystės ir šešėlinė ekonomika. Tu legalizuoji laisvą rinką - auga socialinė nelygybė ir neteisingumas. Pabėgti nuo ekonomikos neįmanoma. Ko tuomet jau du šimtmečius mus mokė Marksas su Engelsu?

Meilė trise_4

Uždrausti prostituciją – tas pats, kaip uždrausti ekonomiką. Retsykiais visuomenė pakeičia savo požiūrį į prostituciją. Tarkime, po dešimties metų Lietuvoje atsiranda viešnamiai. Oficialiai veikia trijų pakopų prostitucija: gatvės, viešnamių ir per telefoną, susiliejusį su internetu. Gatvėmis vaikšto pusiau nuogos merginos ir vaikinai. Jie kantriai laukia klientų. Aukštesnio rango prostitutės tampa heteromis ir kurtizanėmis. Jos noriai duoda interviu televizijai ir puikuojasi prašmatniais namais ir automobiliais. Mergaitės žiūri ir pavydi joms.

Filosofai ir kultūrologai staiga prisimena Graikiją, Indiją ir Liudviko laikų Prancūziją. Atsiranda masė straipsnių, kuriuose prostitucija yra grindžiama ir netgi šlovinama. Ir štai dar po dešimties metų mūsų seime daugiausiai balsų surenka kokie nors islamo fundamentalistai. Tuomet kas atsitinka? Viešnamiai operatyviai virsta landynėmis. Heteros ir kurtizanės – “kurvomis”. Iš gatvių išnyksta gundančios figūros. Televizijoje rodo, kokiuose geruose namuose gyvena dorovingi šeichai. Filosofai ir kultūrologai rašo apie tai, kodėl svarbu yra mylėti. Ir kad svarbiausia - mylėti Aukščiausiąjį, kurio meilės dalis yra žmogiška meilė.

O ką daryti žmonėms, kol visuomenės papročiai užima tai vieną, tai kitą poziciją?

Galbūt, tiesiog gyventi. Kartais prisimenant, kad už viską reikia mokėti. Kartais - duodant pinigus ar meilę - kas kuo turtingas.

Olegas Lapinas

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (102)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Lietuvis siekia pakeisti prekybos rinką: derybų galią nori sugrąžinti pirkėjams (52)

Danijoje gyvenantis lietuvis įkūrė elektroninės prekybos platformą, kuria tikisi sugrąžinti...

Ovacijomis Vilniuje pasitiktos sugrįžusios Dakaro komandos atnaujinta 23.24 (133)

Šeštadienio vakaras Vilniaus oro uoste ne vienam keleiviui buvo neįprastas. Kone visos Lietuvos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (103)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...

Po savaitgalio pasitiks nauji nemalonumai: iš sinoptikų – perspėjimas (15)

Sekmadienį per Lietuvą keliaus šaltasis atmosferos frontas. Daugelyje rajonų lankysis krituliai,...

Lietuviai įamžino chaotišką Indijos sostinę: jeigu ši šalis neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti (59)

„Jeigu Indija neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti“, - taip sakė...

Radžvilas: tai ir yra pabaigos ženklas (800)

Didžiosios Britanijos atsiskyrimas yra labai panašus į Sąjūdį, Europos Sąjunga ( ES ) eina...

Sirgalių žinutę išgirdęs Adomaitis po skaudaus pralaimėjimo citavo dukterį (150)

Vilniaus „Ryto“ vyriausiojo trenerio Dainiaus Adomaičio 45-ojo gimtadienio vakaras –...

„Hadsono stebuklas“: kaip išvengta tragedijos (43)

Sausio 15 d. sukako lygiai dešimt metų nuo vadinamojo Hadsono upės stebuklo, kai „ US Airways “...

Paskelbti antrosios „Eurovizijos“ atrankos rezultatai: net 7 dalyviams užtrenktos durys (132)

Šeštadienio vakarą eteryje suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ atrankos filmavimas,...