Ką daryti, jeigu ėjimas į darbą – tikra kančia, o mesti negali, nes neaišku, ar pavyks susirasti ką nors geresnio?

Išlieti emocijas

Neigiamos emocijos, kurios kyla dėl kvailo viršininko, nevykėlių kolegų ir nesusipratėlių klientų, kaupiasi viduje bei nepaliaujamai graužia. Todėl labai svarbu visą pyktį, nusivylimą ir nuoskaudas išlieti. Tik jokiais būdais nereikėtų to daryti darbe.

Geriau pasiguosti sutuoktiniui, draugams arba rašyti dienoraštį. Savo bėdas galima išlieti ne tik ant popieriaus, bet ir anoniminiame internetiniame dienoraštyje. Greičiausiai netrukus pastebėsite, kad ir kiti žmonės jaučia panašius jausmus savo darbui, taigi nesate toks vienas!

Prisiminti, kad tai laikina

Kai sekasi, bijoma džiaugtis, kad sėkmė nenusisuktų, tačiau kai užklumpa bėdos, dažnai susidaro įspūdis, kad tai tęsis amžinai. Tačiau tai netiesa! Seniau žmonės dirbdavo vienoje įmonėje visą gyvenimą, tačiau šiais laikais įprasta keisti darbą kas kelis metus. Taigi dabartinė situacija tikrai yra laikina. Žiūrint iš tokios perspektyvos, tikriausiai bėdos neatrodo labai baisios, ar ne?

Skirti laiko tik sau

Tiesą sakant, nesvarbu, ar mėgstate savo darbą, ar jo nekenčiate, laikytis šios taisyklės privalu. Gyvenimas taps nuobodžiu, jeigu visą laiką skirsite tik miegui, valgiui ir darbui. Mėgstama veikla ne tik padeda atsipalaiduoti, pamiršti darbo rūpesčius, bet ir suteikia teigiamų emocijų.

Galima pradėti mankštintis arba nusipirkti šunį, su kuriuo rytais bus galima pabėgioti lauke. Reikia rasti priežastį, dėl kurios norėtųsi lipti iš lovos – tegul darbas netampa pirmuoju dalyku kasdienėje rutinoje. Vakarų taip pat nereikėtų praleisti prie televizoriaus – verčiau išeiti su draugais išgerti kavos, paskaityti knygą parke, žaisti tenisą arba plaukioti baseine. Kuo daugiau laisvalaikiu pramogausite, tuo mažiau minčių suksis apie darbą.

Paįvairinti darbo rutiną

Jeigu yra galimybių, darbe patariama klausytis mėgstamos muzikos, kartais paplepėti su draugais telefonu arbu internetu, pasitikrinti asmeninį elektroninį paštą. Taip pat reikėtų nepamiršti pietų pertraukos – galima išeiti pasivaikščioti. Grynas oras praskaidrins nuotaiką ir suteiks energijos. Galbūt netgi spėsite užsukti į savo mėgstamą drabužių parduotuvę? Net ir kelių minučių pertraukėlės, leidžiančios negalvoti apie darbą, visiškai kitaip nuteikia.

Neprarasti humoro jausmo

Juokas – geriausias vaistas, gydantis visas ligas. Įrodyta, kad humoro jausmas didina žmogaus gebėjimą kovoti su stresu ir pažvelgti į susidariusią situaciją iš teigiamos pusės. Galima paieškoti anekdotų apie savo profesijos atstovus, klausytis linksmų pokalbio laidų per radiją, taip pat vertėtų nepamiršti ir patiems dažniau pajuokauti – juk visada į viską galima pažvelgti ir iš kitos pusės, ar ne? Jūsų teisė rinktis pusę...

Tapti geresniu darbuotoju

Net jeigu nesijaučiate laimingas darbe, neturėtumėte švaistyti laiko veltui. Galbūt ateityje norėtumėte kopti karjeros laiptais arba pakeisti darbą į įdomesnį? Dabar tinkamiausias laikas tobulinti profesinius įgūdžius, įgyti daugiau žinių ir išmokti įvairių naujų dalykų, susijusių su profesine veikla.

Nereikėtų prieštarauti, jeigu viršininkas siunčia į įvairius seminarus ir tobulinimosi kursus, priešingai – derėtų pačiam rodyti iniciatyvą. Galima netgi pradėti neakivaizdžiai studijuoti universitete arba kolegijoje – įgysite daugiau žinių, gausite dar vieną diplomą, o darbdaviui galėsite pateikti svarią priežastį, kodėl penktadieniais turite išeiti valanda anksčiau...

Be to, tapdamas geresniu darbuotoju, gausite teigiamas rekomendacijas, kurių gali paprašyti jūsų būsimas svajonių darbdavys. Juk nenorėtumėte prieš jį susikompromituoti, kai dabartinis vadovas galės tik pasakyti, kad esate nemotyvuotas tinginys.

Kurti draugišką atmosferą darbe

Jeigu su kolegomis gerai sutariama, vertėtų kartu su jais praleistas darbe valandas paversti bent šiek tiek smagesnėmis. Galima netgi artimiau susidraugauti – išeiti kartu papietauti arba pažaisti kėgliais, pasikviesti juos į svečius arba išvykti kartu savaitgalį į kelionę.

Daugiau sužinoję apie kartu dirbančius žmones galbūt suprasite, kad ir jie jaučiasi dėl darbo panašiai, kaip jūs, tačiau draugiški santykiai padės viską lengviau ištverti.

Planuoti ateitį

Geriausias būdas ištverti sunkųjį periodą – svajoti apie šviesesnę ateitį. Tačiau svajonės turi būti pagrįstos, logiškos ir realios. Kitaip sakant, jos turi būti formuluojamos kaip tikslai, siekiai ir planai.

Galima surašyti ant popieriaus, ką norėtumėte dirbti po vienų, penkerių arba dešimties metų. Ko reikia, norint tai pasiekti? Patartina sudaryti planą kitam mėnesiui ir pagalvoti, kokius veiksmus reikėtų atlikti, kad pavyktų priartėti prie tikslo.