Technologijoms ir išmaniesiems prietaisams tapus įprastais kasdienio gyvenimo palydovais, dažną mūsų žinutės ir pranešimai paveja ir uždarius darbovietės duris, ir vakare grįžus namo, ir laisvalaikiu, ir net atsigulus miegoti.

Ypač ši problema tapo aktuali išpopuliarėjus išmaniesiems telefonams ir išmaniosioms apyrankėms, nes apie naują elektroninį laišką telefonas bet kuriuo paros metu praneša garsiniu signalu, o daugelio net naktimis segimos apyrankės suvibruoja ant riešo.

Etiketo specialistai sako, kad pagarbaus ir kultūringo bendravimo taisyklės galioja visur, tad pranešimai, siunčiami internetu, turėtų būti traktuojami kaip ir skambučiai telefonu – esą svarbu gerbti žmonių dienotvarkę ir darbo klausimais kreiptis į juos tik darbo valandomis, o asmeniniais – iki vakaro.

„Tiek dėstytojai nekorektiškai elgiasi, tiek darbdaviai arba vadovai, siųsdami nurodymus vakare ir tikėdamiesi, kad darbuotojas jau ryte turės atsakymą – tai yra nekorektiška.

Visų pirma, į kiekvieną laišką reikia atsakyti per 24 valandas. Jeigu yra kažkokie skubūs reikalai, einami reikalai, išsiuntėm kažką kažkur, reikia patvirtinimo – taip, tokiais atvejais galim paskambinti telefonu ar parašyti žinutę, kad gautume patikslinimą, bet vėl turėtume žinoti ribas. Jeigu darbo laikas yra iki 5-ių, tai galim sau leisti tą daryti iki 7-os valandos“, – sako etiketo žinovė Alvyda Jasilionytė.

Daugiau apie tai – Giedrės Baltrušytės reportaže.