Įvertinę skirtingų Lietuvos įmonių vadovų įžvalgas. pateikiame penkis svarbiausius kvalifikacinius įgūdžius, kurie nusako tinkamą buhalterio kompetenciją, sakoma pranešime spaudai.

1. Analitiniai įgūdžiai

Kiekvienas apskaitos specialistas turi turėti analitinių sugebėjimų. Analizavimas, duomenų lyginimas tarpusavyje užtikrina sklandžią įmonės veiklą ir tvarką. Specialistas, mąstantis analitiškai, teisingai tvarkys įmonės finansus, vargiai sudarys situacijas, kuriose įmonei tektų mokėti papildomus mokesčius ir, žinoma, operatyviai Jums patars kaip geriau susitvarkyti vienoje ar kitoje situacijoje.

2. Bendradarbiavimo įgūdžiai

Buhalteriai turi gebėti bendradarbiauti su įvairiais departamentais, kolegomis ir, žinoma, klientais. Bendravimas gali vykti įvairiai: akis į akį, elektroniniu paštu, telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis. Užtikrinant kokybišką bendradarbiavimą, buhalterių rašytinė ir žodinė komunikacija turi būti nepriekaištinga, juk jiems tenka išdėstyti sudėtingas idėjas, aiškinti įvairias ataskaitas ar atsakyti į klientus neraminančius klausimus.

3. Dėmesys smulkmenoms

Apskaitos specialistai susiduria su labai daug duomenų. Visus šiuos duomenis jiems reikia išanalizuoti bei sustruktūrizuoti, todėl jokia informacija negali būti pamiršta. Buhalteris privalo būti dėmesingas kiekvienai smulkmenai, nes net ir menkiausia klaidelė gali pridaryti daug žalos įmonės veiklai ir finansams.

4. Informacinės technologijos

Buhalterinės apskaitos darbai reikalauja geru kompiuterinių žinių ir įvairių programų išmanymo. Žinoti, kaip veikia programos nepakanka, jei nemoki su jomis ir dirbti. Taip pat reikia nepamirši, kad dauguma buhalterinių programų dažnai yra atnaujinamos, todėl kiekvienas specialistas turi gebėti greitai prisitaikyti prie programos pokyčių. Buhalteris, kuris nėra pasiryžęs nuolat tobulėti ir nepripažįsta informacinių technologijų naudos, galiausiai praras kompetenciją ir pradės daryti sunkiai ištaisomas klaidas.

5. Organizaciniai įgūdžiai

Galbūt pats svarbiausias įgūdis yra organizuotumas. Buhalteriams tenka suvaldyti didelį kiekį dokumentų, negali pasimesti nė vienas lapukas ar čekis, todėl visa dokumentacija privalo būti tvarkingai surūšiuota ir apdorota. Taip pat labai svarbu, kad buhalteris gebėtų tinkamai organizuoti ir savo darbus. Beveik visiems buhalteriniams darbams yra nustatyti terminai ir datos iki kada jie turi būti atlikti, todėl jei buhalteris nesugebės tinkamai susiorganizuoti savo darbo krūvių, gali kilti nemalonumų dėl laiku neatliktų darbų, kurie dažniausiai pasireiškia pinigine išraiška.

„Renkantis specialistus yra vertinami skirtingi įgūdžiai. Kiekvienas buhalteris gali turėti visus jo specialybei reikiamus įgūdžius, bet tai nereiškia, kad visi įgūdžiai bus stiprūs ar teisingai išvystyti. Buhalteris gali būti dėmesingas, tačiau visiškai nemokėti organizuoti darbų, arba gali turėti analitinį mąstymą, bet nemokėti naudotis technologijomis. Jei norite dirbti su specialistu, turinčiu visus įgūdžius, Jums greičiausiai teks samdytis du ar net tris buhalterius ir mokėti kelis atlyginimus, tačiau galite pasirinkti ir paprastesnį bei pigesnį variantą - dirbkite su buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančia įmone.“ – pataria „63 Group“ steigėjas ir „Apskaita ir Buhalterija LT“ tarnybos direktorius Romualdas Mačiulis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)