aA
Pasaulyje tik trys ne karo pilotai gali sraigtasparniu padaryti Mirties kilpą. Siegfriedas Schwarzas - vienas iš jų.
Malūnsparnis
Malūnsparnis
© Corbis

 - Koks buvo pirmasis jūsų skrydis?

Tai įvyko 1977 metais. Bet skraidymas sraigtasparniais niekada nebuvo mano didžioji gyvenimo svajonė. Tiesiog taip jau atsitiko, kad dabar dirbu savo svajonių darbą. Kai buvau jaunas, kariuomenėje dirbau mechaniku. Tuomet norėjau išmokti skraidyti, bet skraidžiau ne kaip karys, o kaip civilis; tarnybos metu ir mokiausi, taigi, tapau pirmuoju civiliu skraidyti sraigtasparniu besimokančiu žmogumi Austrijoje.

Prieš tai Austrijoje skraidyti sraigtasparniais mokėsi tik kariai bei buvo žmonių, kurie piloto licencijas įgijo užsienyje. Vėliau ilgą laiką praleidau JAV, skraidindavau Kalėdų senius ir darydavau viską, ko reikėjo, kad prasimanyčiau pinigų. Žmogus, sukaupęs tiek daug skraidymo valandų, visuomet gali rasti darbo. Šiais laikais jauniems žmonėms gana sunku. Vėliau į skolą įsigijau „Robinson 22“. Kurį laiką neturėjau darbo ir tuomet man kilo mintis atidaryti pilotų mokyklą.

- Sugebėjote gauti paskolą, nors neturėjote darbo ir turėjote tik... neįprastą verslo planą?

Šiais laikais taip tikriausiai nepavyktų. Bet man jie paskolino beveik 70 gabalų.

- Taip išeitų, kad jūsų idėja tikrai buvo sparnuota...

Džiaugiuosi galėdamas pasakyti, kad viskas pavyko gerai. Per daugelį metų įsigijau vis daugiau ir daugiau sraigtasparnių, o prieš kelis metus pardaviau mokyklą. Be savo pagrindinio darbo – pilotavimo „Cristophorus Air Ambulance“ greitosios pagalbos įstaigai – aš valdžiau ir skraidymo mokyklą.

- Tai kada gi prasidėjo akrobatinis skraidymas?

Prisimenu, kaip mačiau TV laidų vedėją skrendant kaip keleivį kartu su Raineriu Wilke, vienu iš pirmųjų vyrukų, kuris užsiėmė akrobatiniu skraidymu su sraigtasparniu, Bo 105. Kai vedėjas išsvirduliavo iš sraigtasparnio, jis pasakė: „Iki šiol niekas nėra taip greitai manęs suvimdęs“. Tai mane tučtuojau sudomino. Todėl skridau susitikti su R. Wilke ir paprašiau jo parodyti, ką jis daro.

Nesupykino ir tučtuojau susivokiau, kad taip pat noriu taip skraidyti. Taigi, R. Wilke mane visko išmokė. Jis taip pat mokė ir Chucką Aaroną, kuris Amerikoje skraido už „Red Bull“ komandą. Raineris ir aš dabar esame „Flying bulls“ sraigtasparnių flotilės pilotai, o aviacijos šou mes per pasirodymus vienas kitą pakeičiame. Visada pasirodome atskirai. Jau ir taip tai yra pakankamai sudėtinga.

- Taigi, kodėl tik jūs trys?

Reikia labai, labai gerai pažinoti sraigtasparnį, kad viskas atrodytų įspūdingai. Tuomet žiūrovai gali suvokti tobulumą ir jei būna labai arti veiksmo, o tai dar labiau padidina reginio patrauklumą. Pavojų kelia tai, kad sraigtasparnis neskrenda pats. Jei baigiate manevrą ir esate vos 50 metrų nuo žemės, tai krisite ant žemės kaip akmuo. Ypač jei atliekate viražą ar skrendate aukštyn kojomis.

Tai gali trukti labai trumpai, nes kitaip nutrūksta tepalų patekimas į turbiną. O jei nesate normalioje pozicijoje, nevyksta autorotacija. Autorotacija reiškia, kad galima saugiai nutupdyti sraigtasparnį net ir tuomet, kai turbina sugenda; sraigtasparnis tiesiog sklęs žemyn, o oro sraute besisukančios mentės gerokai sulėtins nusileidimą.

- Kokius manevrus galima atlikti sraigtasparniu?

Teoriškai – visus tuos pačius, kurie atliekami lėktuvu. Tiesiog viskas vyksta šiek tiek lėčiau ir nepatiriami tokie dideli G krūviai – ne daugiau 3G, kas reiškia, kad sveriama 3 kartus daugiau už normalų svorį. Be to, galima atlikti ir tokių manevrų, kurie su lėktuvu yra neįmanomi – pavyzdžiui, kaboti ore ir staiga pasvirti į priekį. Tai yra ganėtinai bjauru, ypač jei kabinoje yra keleivių. Be to, sraigtasparniai yra be galo judrūs; vienintelis su jais sulyginamas dalykas yra laumžirgis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Vilniaus mokykloje kilusio skandalo detalės dar bjauresnės: vaikus galėjo maitinti pašvinkusia mėsa (127)

Kukuliai iš vakarykščio troškinio, sklindžiai – iš košės atliekų. Ne tų, kurios liko...

Skvernelis: tam, kuris turės skiepą, bus visiškai kitos keliavimo, bendravimo, verslo sąlygos papildyta (235)

Ateityje sudarinėjant kelionių burbulus gali būti atsižvelgiama į tai, ar žmogus yra skiepytas...

Šiaulių ligoninėje jau 11 koronaviruso atvejų: niekas net neįtarė, pirmas testas buvo neigiamas (12)

Respublikinės Šiaulių ligoninės direktorius Remigijus Mažeika antradienį įvertino padėtį...

„Bloomberg“: Baltarusijoje – slapta Putino karinė intervencija (10)

Jeigu tikėsite iš Kremliaus siunčiama žinia, Rusija šiuo metu neplanuoja siųsti policijos ar...

Nelaimė Vilniaus centre: į Nerį išsiliejo fekalijos (37)

Apie 13 val. Vilniaus miesto centre, ties Goštauto gatve, vilniečiai užfiksavo tekančias...

Išaugus užsikrėtimų skaičiui gyventojai pradėjo rečiau lankytis parduotuvėse (2)

Pastaruoju metu augančios užsikrėtimų koronavirusu apimtys Lietuvos gyventojų mobilumo iš...

Kantrybė senka: viena valstybė „įkaitais paėmė“ visą ES (237)

Europos Sąjungos pastangos daryti spaudimą Baltarusijos prezidentui Aliaksandrui Lukašenkai...

Kroviniai ima vėluoti: vežėjai Baltarusijoje susiduria su nauja patikrinimų taktika (194)

Aliaksandras Lukašenka jau ne kartą pagrasino užverti sienas ir nebepraleisti vilkikų iš...

Iš epidemiologų – žinia visiems Lietuvos darbdaviams dėl nuotolinio darbo (156)

Lietuvoje per savaitgalį, t. y. penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį, užfiksavus 249...

|Maža didelių žinių kaina