Atrodė, kad vienintelis kelias – bendrovės pardavimas, todėl Muskas ėmė tartis su „Google“. Deryboms įsibėgėjus, Muską pasiekė žinia apie pirmojo ketvirčio pardavimų rezultatus – „Tesla Motors“ pirmą kartą dirbo pelningai ir uždirbo 11 mln. dolerių.

Neseniai leidyklos „Eugrimas“ išleistoje knygoje „Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“ rašoma, kaip E. Muskas reaguodavo į krizines situacijas ir kaip elgdavosi vakarėlių metu.

Ištrauka iš knygos

2013 metų birželį „Tesla“ išdangino iš dizaino studijos prototipinius automobilius ir sukvietė įmonės savininkus bei žiniasklaidos atstovus į prašmatnų kokteilių vakarėlį.

Purvinomis Hotorno gatvėmis brangiais „Model S“ suvažiavo šimtai žmonių. Pastatę automobilius tarp dizaino studijos ir „SpaceX“ gamyklos, jie rinkosi į studiją, kur jų laukė prašmatnus baras.
Studija buvo paversta svetaine: blausus apšvietimas, dirbtine veja padengtos grindys sudarė plačias pakopas, ant kurių stovėdami ar prisėdę ant minkštasuolių svečiai galėjo šnekučiuotis grupelėmis.

Po minią sklandė ir vaišino gėrimais merginos juodomis aptemptomis suknelėmis. Garsiai skambėjo populiari „Draft Punk“ daina Get Lucky (Būk laimingas). Priešakyje buvo įrengta scena, bet Muskas kol kas sukinėjosi minioje. Buvo aišku, kad „Teslos“ savininkams jis tapo roko žvaigžde, nė kiek nenusileidžiančia „Apple“ ištikimam Steve᾽ui Jobsui. Aplink Eloną būriavosi žmonės, kai kurie prašė su jais nusifotografuoti. Straubelis stovėjo nuošalyje, beveik visąlaik vienas.

Svečiams pasivaišinus Muskas patraukė per minią scenos link, kur ekrane šmėžavo senos TV reklamos – rodė prie „Esso“ ir „Chevron“ degalinių sustojusias šeimas. Vaikus, besidžiaugiančius „Esso“ emblema − tigru. „Degalai – keistas meilės objektas, – pratarė jis. – Sakau tą nuoširdžiai.“ Ir paprašė pakelti ant scenos „Model S“. Grindyse po automobiliu atsivėrė anga.

Muskas pareiškė, kad pakeisti automobilio baterijų bloką per kelias sekundes galima jau kuris laikas, tik bendrovė niekam apie tai neprasitarė. Jei vairuotojai neturės laiko laukti, kol automobilis įsikraus, nuo šiol „Teslos“ įkrovimo stotyse bus keičiami ir baterijų blokai.

Bus galima užvažiuoti ant duobės ir stebėti, kaip per devyniasdešimt sekundžių robotas seną baterijų bloką pakeičia nauju, o visa tai kainuos tiek pat, kiek ir prisipilti baką degalų. „Tereikės nuspręsti, ko norite: greitai ar nemokamai“, – paaiškino Muskas.
Paskesniais mėnesiais nutiko kai kas, kas kiek aptemdė „vasarą po Musko ženklu“. New York Times išspausdino triuškinamą straipsnį apie automobilį ir įkrovimo stotis, o pora patyrusių avariją sedanų užsidegė.

Nepaisydamas įprastų viešųjų ryšių taisyklių, Muskas nutarė pats atsakyti straipsnio autoriui ir naudodamasis iš elektromobilio gautais duomenimis įrodyti kritikos nepagrįstumą.

Tuo metu jis su broliu Kimbalu ir bičiuliu bei „Teslos“ valdybos nariu Antionio Graciasu atostogavo Aspene.

„Kitose įmonėse tai darytų viešųjų ryšių skyrius, – pasakojo Graciasas, – bet Elonas manė, kad tuo metu „Teslai“ tai buvo pati svarbiausia problema, o tokias jis visada sprendė pats ir laikė jas prioritetinėmis. Tas straipsnis galėjo neigiamai paveikti elektromobilio įvaizdį sukeldamas grėsmę visam verslui. Ar buvo momentų, kai tas jo neįprastas požiūris į panašias situacijas mane erzindavo? Taip. Bet tikiu, kad galiausiai jis vis dėlto pasiteisina.“

Panašiai Muskas sprendė ir gaisrų klausimą: pranešime spaudai teigė, kad „Model S“ − saugiausias automobilis Amerikoje, bet automobilio dugną sustiprino apsauginiu titano skydu ir aliuminio skardomis, kad į jas atsitrenkę pašaliniai objektai atšoktų arba subyrėtų, o baterijų blokas nenukentėtų.

Nei gaisrai, nei atsitiktiniai neigiami straipsniai nedarė įtakos „Teslos“ prekybos apimtims ir akcijų kainai. Musko žvaigždė spindėjo vis ryškiau, o „Teslos“ rinkos kaina išsipūtė maždaug iki pusės „General Motors“ ir „Ford“ kainos.

2014 metų spalį „Tesla“ surengė dar vieną spaudos konferenciją, užtikrinusią Muskui vietą tarp automobilių pramonės milžinų.
Bendrovė pristatė modernizuotą sedano „Model S“ versiją su dviem varikliais − po vieną priekyje ir užpakalyje. Šešiasdešimties mylių (32 km) per valandą greitį jis pasiekdavo per 3,2 sekundės. Įmonė perdarė savo sedaną į superautomobilį.

„Pojūtis − tarsi kiltum nuo lėktuvnešio denio. – atviravo Muskas. – Pašėlusiai smagu.“ Be to, Muskas pristatė naują „Model S“ programinės įrangos paketą, užtikrinantį automatinio vairavimo režimą.

Automobilis dabar turėjo aptinkantį kliūtis bei įspėjantį apie galimą susidūrimą radarą ir galėjo pats rinktis kelią per GPS.

„Dar po kiek laiko galėsite automobilį ir išsikviesti, – sakė Muskas. – Jis atvažiuos, kur tik pageidausite. Ketinu padaryti ir dar kai ką. Inžinieriai taip pat apie tai išgirs pirmą kartą. Norėčiau, kad įkrovimo laidas pats prisijungtų prie automobilio − kaip šarnyrinė gyvatė. Manau, tikrai kažką panašaus sugalvosime.“

Tūkstančiai žmonių kelias valandas stovėjo eilėje, kad pamatytų Muską demonstruojant šią technologiją. Jis krėtė pokštus ir žaidė minios entuziazmu.

Muskas, „PayPal“ metais žiniasklaidos akivaizdoje jautęsis kaip nesavas, tapo tikru šou meistru. Jam pasirodžius scenoje šalia manęs stovėjusi moteris net tūptelėjo, o kitapus manęs esantis vyras užsimanė „Model X“ ir pasiūlė bičiuliui 15 tūkst. dolerių, kad užleistų jam savo vietą užsakymų sąraše, mat norėjo gauti septynišimtąjį automobilį.

Minios entuziazmas ir Musko gebėjimas prikaustyti dėmesį simbolizavo nykštukinės automobilių gamintojos ir jos ekscentriško vadovo nueitą kelią. Kad sulauktų tokio susidomėjimo, konkuruojančios įmonės būtų padariusios bet ką. Jos tiesiog apstulbo, kai patyliukais prie jų prisėlinusi „Tesla“ pasiūlė tiek, kiek jų vaizduotė net neaprėpė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)