Kava

Lynne Dawkins tyrimas rodo: nesvarbu, kokią kavą gertumėte – su kofeinu ar be – jos poveikis bus vienodas. Žinoma, jei tikėsite, kad jus pavaišino tikra kava. Taigi, jei negalite vartoti kofeino, tačiau jums jo labai reikia prasibudinti, tiesiog tikėkite, kad geriate stiprią kavą, ir pamažu pajuskite, kaip organizmas iš tiesų bunda.

Dezodorantas

Tikriausiai teko matyti ne vieną reklamą, kurioje išsikvėpinęs vyras nuostabiu kvapu privilioja gražiausias moteris. Pasirodo, tokios reklamos nemeluoja. Kvepalų galia įtikėję stipriosios lyties atstovai iš tiesų turi didesnį pasisekimą. Bent jau taip parodė Craig Roberts tyrimas. Jo dalyviai vyrai pasikvėpinę labiau pasitikėjo savimi, o tai savo ruožtu turėjo įtakos ir priešingos lyties susidomėjimui.

Amuletas

Daugelis žmonių, net ir netikinčių prietarais, turi kokį nors daiktą, nešantį sėkmę. Ir iš tikrųjų, jei tikėsime amuleto galia, tai anksčiau ar vėliau pasiteisins. Pavyzdžiui, tiriamieji, į eksperimentą atsinešę amuletus, daug geriau išsprendė jiems pateiktas logines užduotis. Tikėjimas, kad laimę nešantis daiktas ir šį kartą „suveiks“, suteikia pasitikėjimo savimi, o tai savo ruožtu gerina darbo rezultatus.

Šokoladas

Neturite kuo pavaišinti svarbius svečius? Ne bėda. Prieš pateikdamas paprastas vaišes, nepamirškite tarp kitko paminėti, kokios jos ypatingos. Kaip rodo Keith Wilcox eksperimentas, tas pats šokoladas, kuriuo buvo vaišinami tiriamieji, buvo įvertintas skirtingai – priklausomai nuo to, iš kokios šalies – Kinijos ar Šveicarijos – jis buvo kildintas. Juk visi žinome, kad Šveicarija garsėja savo saldumynais. Tereikia tai pasakyti ir bet koks šokoladas taps skanesnis.

Kamera

Vienas paprastesnių, tiesa, šiek tiek etiškai slidžių būdų paskatinti darbuotojus geriau dirbti – kabinetuose įtaisyti kamerą ar bent jos muliažą. Nustatyta, kad žmonės dirba daug atsakingiau, jei mano, kad juos kažkas stebi.

Akiniai

Kuo brangesni akiniai, tuo geresni? Regis, tuo linkę tikėti dauguma žmonių. Mokslininkas Moty Amar pastebėjo, kad tiriamieji, užsidėję įžymių dizainerių akinius, skaitymo užduotis atliko daug geriau nei kita, „pigesnių“ prekių ženklų akinius turėjusi grupė.

Nors eksperimente visiems buvo pateikti tie patys akiniai, prekės ženklo žinomumo pakako, kad tyrimo dalyviai patikėtų jo kokybe ir tai įrodytų geresniais rezultatais.

Ausinės

Ausinukų, kaip ir akinių, „kokybė“ priklauso nuo prekės ženklo žinomumo. Bent jau taip linkę manyti vartotojai. Tiriamieji, kurie turėjo įvardyti per ausines girdimus garsus, užduotį atliko daug geriau tada, kai jų klausėsi per brangaus prekių ženklo ausines (be abejo, mokslininkai ir čia sugudravo – ausinės buvo tos pačios, tik pavadintos skirtingais vardais). Štai tau ir „Apple“ paslaptis.

Alkoholis

„Išgėręs jaučiuosi labiau atsipalaidavęs“, – vardijame alkoholio pliusus. Tuo esame taip tvirtai įsitikinę, kad net išgėrę nealkoholinio kokteilio jaučiame jo poveikį. Žinoma, kad taip atsitiktų, asmuo turi tikėti, kad geria gėrimą su laipsniais.

Naujosios Zelandijos universiteto mokslininkai pastebėjo, kad tiriamieji, kurie manė pavartoję alkoholio, jautėsi labiau atsipalaidavę, buvo šnekesni ir atviresni bendraudami su nepažįstamaisiais.

Naujausiame žurnalo „PSICHOLOGIJA TAU“ numeryje skaitykite:

Pasitikite geriausius savo metus!
6 žingsniai pilnatvės link
Kaip suvokiame meną?
Hormonų karuselė
Kai atsimename tai, ko niekada nebuvo
Šventinė nuotaika pagal užsakymą
9 Kalėdiniai triukai
Kokią naštą perduodame savo vaikams?
Pavojingiausias žodis pasaulyje
Kasdien po „ačiū“