1996 metais sukurtas filmas pagal Andrewo Lloydo Webberio muzikinį kūrinį „Evita“, kur Madonna atliko Evos Perón vaidmenį ir visų laikų hitą „Don’t Cry for Me Argentina“, šios šalies pirmosios ponios žvaigždė vėl įsižiebė visu ryškumu.
Gerai organizuotas valstybės apiplėšimas
Iš pirmo žvilgsnio jiedu buvo nesuderinama pora: abejotinos reputacijos dainininkė, jaunystėje teikusi prostitutės paslaugas, ir ambicingas kariuomenės pulkininkas.
Tačiau jie buvo žmonės be sąžinės ir principų, begėdiškai pasisavinę milijonus iš valstybės iždo, pervesdami juos į savo asmenines sąskaitas Šveicarijos banke.
Antrojo pasaulinio karo metais ši pora rėmė fašistinį judėjimą Europoje, slopino opozicinę žiniasklaidą ir persekiojo pažangius religinius veikėjus.
Peronizmas iš esmės buvo gerai organizuotas valstybės apiplėšimas. Ir visa tai buvo daroma prisidengus „Argentinos žmonių vardu“, rašoma 2021 metais išleistoje Jillo Hedgeso knygoje „Juan Perón: The Life of the People’s Colonel“.
Iki Perono atėjimo į valdžią Argentina buvo viena turtingiausių pasaulio šalių. Po jo šalis bankrutavo.
Tačiau iki šiol Argentinoje diktatorius Juanas Perónas laikomas kone didžiu vadovu, nors ir silpnu, bestuburiu vyru, priklausomu nuo savo valdingos žmonos. „Jis buvo Lotynų Amerikos vizionierius, išdavikas, kurstęs klasių kovą ir visiems laikams sugriovęs klestinčios tautos siekius“, – rašo knygos autorius.
Už Argentinos ribų Perónas tebėra užgožtas savo antrosios žmonos Evitos. Nors šio žavaus ir neįprasto žmogaus, kurio charizma, politinė įtaka ir prieštaringa prigimtis ir toliau kelia susidomėjimą, jo gyvenimas iki šiol daugeliui neįminta mįslė. Perónas išlieka pagrindine figūra Argentinos politikoje, politine ikona, nepaisant neigiamų dalykų, susijusių su jo kraštutiniu personalizmu.