aA
Apžvelgus paklausiausias kosmetikos prekes Baltijos šalyse paaiškėjo, jog asortimentas smarkiai skiriasi ir rodo ne tik kitokius lietuvių, latvių ir estų kosmetikos vartojimo įpročius, bet ir skirtingai pasirenkamus grožio akcentus. Tuo tarpu rinkodarinių veiksmų analizė leido išskirti net nacionalinius lietuvių ir mūsų artimiausių kaimynų bruožus.
© Shutterstock nuotr.

Šiemet Lietuvoje jau dešimtmetį švenčianti britų kosmetika dalinasi savo atradimais bei įžvalgomis apie kosmetikos vartojimą trijose Baltijos šalyse.

„Nors verslo pasaulyje Baltijos šalis įprasta laikyti viena rinka, kosmetikos įsigijimo, išsirinkimo tendencijos jose labai skiriasi, - sakė Skaistė Tarvydienė, „The Body Shop“ Lietuvos regiono vadovė. - Pavyzdžiui, Estijos pirkėjai santūresni, stabilesni savo sprendimuose, todėl ir į nuolaidas bei įvairias akcijas mažiau reaguoja. Tuo tarpu Lietuvoje yra priešingai: žmonės atviresni, impulsyvesni, o sykiu ir imlesni nuolaidoms bei įvairioms akcijoms. Mūsų pirkėjai greičiau įsitraukia į siūlomas veiklas bei pramogas, pavyzdžiui, mėgsta parduotuvėse išbadyti kažką nauja ar pasidaryti makiažą. Ir net yra linkę derėtis! Latviai savo „pirkimo charakteriu“ laikosi aukso vidurio ir yra tarp Estijos bei Lietuvos: ekspresyvesni už estus, tačiau ne tiek kiek lietuviai“.

Skiriasi ir Baltijos šalių prekių paklausa, t. y. Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje pirmenybė teikiama kitiems produktams ar net jų grupėms, kas iš esmės rodo skirtingą grožio sampratą bei rūpinimosi savimi koncepciją. Pavyzdžiui, Estijoje nuperkama daugiau veidui skirtų produktų, kai tuo tarpu Latvijoje ir Lietuvoje paklausesnės kūno priežiūros priemonės.

Lyginant kūno sviestų pardavimus, Estijoje populiariausias mangų kvapo produktas. Latvijoje sviestas-lyderis kvepia greipfrutais. Tuo tarpu lietuviai teikia pirmenybę sviestmedžio kūno sviestui – renkasi natūralesnių kvapų bei sudėties produktus.

Vis dėlto bene didžiausi skirtumai tarp Baltijos šalių vartotojų pastebimi makiažo priemonių asortimente. Jei estės pirmenybę teikia šviesių tonų, švelnių atspalvių makiažo pagrindui, tai latvės ir lietuvės dažniau renkasi įvairius bronzantus ir taip pabrėžia vis dar gajas įdegusio-sveiko-gražaus kūno sąsajas. „Taip pat ryškesnis makiažas rodo norą atkreipti į save dėmesį, pabrėžti moteriškumą“, - sakė S. Tarvydienė.

Lyginant Baltijos šalių ir kitų Europos regionų rinkas, skirtumai – dar didesni. „Pavyzdžiui, jei pas mus makiažo priemonės sudaro apie 10 proc. visų pardavimų, tai tuo tarpu Graikijoje, Turkijoje makiažo priemonės sudaro apie trečdalį parduotuvių apyvartų ir apskritai tose šalyse populiarusis britų kosmetikos gamintojas yra geriausiai žinomas būtent dėl makiažo priemonių“, - pasakojo S. Tarvydienė.

Grožį ne tiek su išoriniais bruožais ar formomis, o su gera savijauta, savęs priėmimu siejantis britų kosmetikos gamintojas nuolat atlieka įvairius tyrimus, rodančius, kaip moterys supranta ir vertina savo išvaizdą, ką apie save galvoja. Pavyzdžiui, pristatant naują kosmetikos liniją su laukinių arganų aliejumi atliktas tyrimas apie tai, kaip moterys skirtingose pasaulio šalyse rūpinasi savo kūnu.

Tyrime dalyvavo 500 moterų iš Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir Japonijos. Atlikus apklausą paaiškėjo, jog kūno odos drėkinimu labiausiai rūpinasi azijietės – drėkinamąsias, maitinamąsias priemones naudoja net 53 proc. dalyvavusių apklausoje, antroje vietoje – europietės - 24 proc., o trečioje – amerikietės (19 proc.).

Taip pat tyrimo metu paaiškėjo, kad 10 proc. moterų niekuomet nenaudoja jokių drėkinamųjų priemonių savo odai. 50 proc. moterų niekada nedėvėjo šortų, nes gėdijasi savo kojų išvaizdos.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Naujas mokestis gresia šimtams tūkstančių: labiausiai pajus dyzelininių automobilių savininkai (177)

Valdantieji nepasiduoda ir ketina naująjį taršių automobilių mokestį įvesti kartu su 2020 metų...

Vaitulionis: Londone – Panevėžio eglė, ją pervežė (67)

„Aš vis galvoju, kad ten Panevėžio eglė, – laidoje „Jūs rimtai?“ Londono eglutę...

Turkija: Ankara nepadarė nuolaidų NATO dėl Baltijos šalių gynybos plano (151)

NATO negalės paskelbti Baltijos šalių gynybos plano, kol nebus paskelbtas planas dėl pavojaus,...

Kritikams atsaką turintis LFF vadovas paaiškino, kam prabangiems BMW – išskirtiniai numeriai laida „Sportinė forma“  (23)

Lietuvos futbolo rinktinė atranką į Euro 2020 užbaigė skaudžiausia nesėkme nuo...

Landsbergienė traukiasi nuo savo verslo vairo – dirbs samdytas vadovas (156)

Privačių mokyklų UAB „ Karalienės Mortos mokykla “ bei darželių UAB „ Vaikystės sodas “...

Karbauskis: Narkevičiaus skandalą pučia Rokas Masiulis (561)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs,...

Lyg pasakoje: operos ir baleto teatre iškilo įspūdinga Manto Petruškevičiaus eglutė (12)

Susirinkus pilkųjų pelių kariaunai ir stebuklinga lazda mostelėjus burtininkui Droselmajeriui,...

Protu nesuvokiamas poelgis: vyras peršovė veidą šokėjai dėl to, kad ši nustojo šokti vestuvėse (23)

Į vieną iš Indijos ligoninių buvo atgabenta į veidą pašauta šokėja . Kulka į moterį buvo...

Londone įžiebta patyčių objektu tapusi eglė (143)

Dar prieš įžiebiant Londono pagrindinę eglę, socialiniuose tinkluose ji susilaukė nemažai...

Su verslininkais diskutavęs Cesiulis: mes dėl verslo padarysime daugiau, nei gali padaryti kiti miestai (17)

Ko reikia, kad verslas steigtųsi ir sėkmingai veiktų Alytuje? Kad išvykę jauni alytiškiai...