aA
Šiandien visuomenei buvo pristatytas Agnės Zuokienės globojamas visuomeninio krūties vėžio prevencijos projektas „Nedelsk!“. Projekto, kuris vyks visoje Lietuvoje ir truks nuo gegužės iki lapkričio, tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į krūties vėžio problemą ir paraginti moteris reguliariai tikrinti savo sveikatą,- sakoma pranešime spaudai
Shalom Harlow
„Krūties vėžiu kasmet suserga per 1 200 Lietuvos moterų, daugiau nei 10 jų kiekvieną savaitę tampa šios klastingos ligos aukomis. Su šiais skaičiais sunku susitaikyti – ypač žinant, kad laiku diagnozavus krūties vėžį galima išgelbėti 9 iš 10 juo sergančių moterų“, – pristatydama projekto tikslus, kalbėjo Agnė Zuokienė.

Projekte „Nedelsk!“ dalyvauja krūties vėžiu sirgusios moterys, aktyviausios įvairių Lietuvos regionų moterys, taip pat žinomos meno, kultūros, verslo, politikos moterys. Projektas truks 7 mėnesius – nuo gegužės iki lapkričio, jo metu visoje Lietuvoje vyks informacinė kampanija, bus organizuojamos nemokamos patikros ir konsultacijos.

Projektas „Nedelsk!“ vyks trim etapais. Pirmajame etape (gegužės mėn.) projektas sieks kuo išsamiau informuoti moteris apie krūties vėžio grėsmę ir ragins jas pasitikrinti. Informacija apie projektą bus skelbiama specialioje svetainėje www.nedelsk.lt, interneto vartuose, specialistai į moterims rūpimus klausimus atsakinės elektroniniu paštu. Apie projekto „Nedelsk!“ siūlomas galimybes moteris informuos socialinė TV, radijo ir spaudos reklama, lauko reklama dešimtyje didžiausių Lietuvos miestų ir speciali informacinė kampanija.

Antrasis projekto etapas vyks birželio – rugsėjo mėnesiais, jo metu vyks geros valios ambasadorių kuruojama krūties vėžio prevencijos kampanija Lietuvos regionuose. Daugiau nei 30-yje Lietuvos miestų apsilankys specialus autobusiukas su trijų krūties vėžio specialistų komanda. Autobusiuke vyks nemokamos profilaktinės patikros echoskopu ir apčiuopa, naudojant muliažus moterys bus mokomos savityros. 12-oje miestų vyks paskaitos vietos gydytojams, taip pat numatoma surengti daugiau nei 20 paskaitų visuomenei apie krūties vėžio problemas.

Trečiojo etapo metu projekto dalyviai prisijungs prie visame pasaulyje minimo kovos su krūties vėžiu mėnesio. Prie projekto prisidės menininkai ir sportininkai, projekto rengėjai taip pat sieks į krūties vėžio problemą atkreipti ir vyrų dėmesį.

Projektas „Nedelsk!“ baigsis lapkritį, kuomet bus pristatyti jo rezultatai, apdovanoti prie projekto prisidėję rėmėjai, geros valios ambasadorės, moterys, išdrįsusios pasidalinti savo skaudžia patirtimi.

Projekto „Nedelsk!“ partneriai – „Rotary“ Vilniaus vidinio rato klubas, Vilniaus universiteto Onkologijos institutas, ryšių su visuomene agentūra „Komunikacijos tiltai“, reklamos agentūra „KREDO R“.

Valerijus Ostapenko, habilituotas medicinos mokslų daktaras, gydytojas onkologas chirurgas, krūtų onkochirurgas, Vilniaus universiteto Onkologijos instituto Chirurgijos klinikos vadovas, atkreipė dėmesį į tai, kad kovojant su krūties vėžiu būtina didžiausią dėmesį skirti šios ligos prevencijai. „Nėra nieko veiksmingesnio už ankstyvą diagnozę ir skubų gydymą. Deja, Lietuvoje apie 33 proc. krūties vėžio susirgimų diagnozuojama vėlai - III – IV stadijos. Nerimą kelia tai, kad krūties vėžiu vis dažniau suserga jaunos, iki 40-45 metų amžiaus moterys“, – teigė V.Ostapenko. Pasak jo, pasaulinė praktika rodo, jog reguliariai atliekama mamografija net iki trečdalio sumažina jaunesnių nei 50 metų moterų mirčių nuo krūties vėžio skaičių.

Siekiant laiku diagnozuoti krūties vėžį būtina, kad pačios moterys reguliariai tirtų savo krūtis ir mokėtų atpažinti krūties vėžį pačioje ankstyviausioje ligos stadijoje. „Siekiant šio tikslo labai svarbi informacijos sklaida – ji lemia viso projekto sėkmę. Būtent todėl didelį dėmesį skirsime bendradarbiavimui su žiniasklaida, ypač su regioniniais leidiniais“, – pažymėjo Saulius Majauskas, ryšių su visuomene agentūros „Komunikacijos tiltai“ direktorius.

Projekto „Nedelsk!“ organizatoriai didelį dėmesį skyrė reklamai, kuri informuos moteris apie projekto eigą. „Ieškodami vizualinio reklamos sprendimo, nenorėjome šokiruoti moterų, naudoti per daug atvirų, tiesmukiškų detalių. Mūsų tikslas – ne gąsdinti jas, bet priversti bent akimirkai sustoti ir susimąstyti“, – pasakojo Regina Stadalnikaitė, reklamos agentūros „Kredo R“ direktorė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Langas į tamsųjį internetą: atrodo kaip žaidimas, bet pasekmės gali sugriauti gyvenimus (156)

16 gramų miltelių, 10 tablečių, 0,00012 gramo sveriantis lapelis, 1,10 gramo augalinių medžiagų...

Įspėja apie darbdavį siaubūną: jie tik ieško vaikinų, kuriais galėtų pasinaudoti (185)

Vokietijoje įsikūrusi transporto ir logistikos įmonė „ Sommer Transporte “ nuolat ieško...

Pusantro mėnesio be ministro neramina Palucką: demonstruoja, kad aplinkosauga jiems nerūpi (8)

Pusantro mėnesio kandidato į aplinkos ministrus nerandantis premjeras Saulius Skvernelis ir jo...

Rezga planus, kaip sugriauti ES: šį kartą jie kaip niekad vieningi (17)

Jei tikėtume išskirtinai teorija, artėjantys Europos Parlamento rinkimai turėtų būti patys...

Rusai įvardijo, kodėl „Chimki“ atleido graiką ir pasirinko „spalvingą“ Kurtinaičio figūrą (25)

Pirmadienį iš Maskvos atkeliavusi žinia, kad Maskvos srities „Chimki“ klubas atleidžia graiką...

DELFI TV Gyvai: privačių pensijų kaupimo fondų nauda ir ką siūlo „Sodra”? (15)

Nuo 2019 metų Lietuvoje kiekvienas iki 40 metų gyventojas buvo priskirtas antros pakopos pensijų...

Dėl alaus pakvaišęs milijardierius pasiryžo užgrobti Britanijos prekybos karūną (9)

Milijardierius Mike Ashley, Jungtinės Karalystės sporto parduotuvių savininkas, kurio alaus...

Auginate du ir daugiau vaikų: psichologė įvardino pagrindinę klaidą, kurią daro daugelis tėvų (1)

Tėvai, kurie augina du ir daugiau vaikų, žino, kad kasdienių konfliktų tarp brolių ir sesių...

Klaipėdoje po avarijos girtas vyras susigrūmė su pareigūnais ir prisiprašė elektros šoko (2)

Prie į griovį nuvažiavusio automobilio kažko lūkuriavęs girtas vyras policijos pareigūnų...

Istorinės asmenybės, kurių plačios šypsenos slėpė siaubingus įpročius bei nepakenčiamą charakterį (72)

Nė vienas nėra tobulas, tačiau kai kurių asmenų ydos tiesiog pasibaisėtinos. Tvirtinimas, kad...