aA
Kas šiuo metu labiausiai jaudina automobilių pasaulį? Teisingai, kuro sąnaudų ir išmetamų dujų kiekio sumažinimas. Iki šiol Formulė-1 nuo to buvo labai toli, tačiau pasukti priešingu keliu yra visai paprasta – tereikia įteisinti hibridinius variklius.
Variklis
© DELFI
Taip ir bus padaryta. Pirmas radikalus atnaujinimas – stabdymo energijos rekuperacijos sistema, apie kurią M .Mosley kalbėjo jau anksčiau. Dabar FIA vadovas pareiškė, kad sistema F-1 automobiliuose bus pradėta naudoti nuo 2009 metų. Be to, FIA artimiausiu laiku žada išleisti šios sistemos techninius reikalavimus, todėl komandos pasiruošimui turės du metus. Juolab, kad „Toyota“ ir „Honda“ jau seniai leidžia hibridinius serijinius automobilius bei turi savo inžinierinius išteklius elektrotechnikos gamybai.

BMW koncernas ir Renault-Nissan aljansas taip pat pradėjo kurti hibridinius automobilius. Būtent todėl visi GPMA automobilių gamintojai palaikė „hibridinės“ Formulės-1 idėją.

2010 metais M. Mosley planuoja leisti naudoti dar vieną revoliucinę sistemą – panaudoti variklio skleidžiamą šilumą. Ir jeigu per pastaruosius dešimtmečius formulės technologija nebuvo taikoma serijiniams automobiliams, F-1 vėl taps automobilių gaminimo etalonu.

Ką daryti privačioms komandoms kaip „Spyker“ ir „Williams“? Anot M. Mosley, nepriklausomos komandos gaus galimybę pirkti hibridinius komponentus pas automobilių gamintojus.

Tarp kitų „žalių“ pasiūlymų buvo siūlymas naudoti „ekologišką“ kurą bei apriboti variklių apsukas. Žinoma, „ekologiškumas“ kainuos ir teoriškai biokuras nebus toks efektyvus kaip naudojamas dabar. Šią netektį M. Mosley planuoja kompensuoti leidimu ir vėl naudoti turbo pripūtimą.

Variklio konfigūracija ir darbinis tūris kol kas nenustatytas. Greičiausiai tai priklausys nuo to, kokia efektyvi bus rekuperacijos sistema. FIA vadovas pasiūlė, kad žiūrovas po penkių metų išvystų tokio paties galingumo agregatus, tačiau žinotų, kad jie sunaudoja iki 60 proc. mažiau kuro. Žinoma, FIA vadovybė supranta, jog Formulė-1 orą teršia nedaug ir tarša tikrai nesumažėtų, jeigu lenktynės būtų uždraustos iš viso. Tačiau visi žinos, kad F-1 automobilių progresui duoda didelę naudą.

Akivaizdu, jog „ekologinių“ lenktynių koncepcija prieštarauja prieš keletą metų išsakytoms M. Mosley mintims: komandos neturi mokėti už techninius tyrimus, kurie neatneša naudos lenktynėms. Galbūt „žaidimas“ reglamentu padidins lenkimų skaičių lenktynėse. Taupyti siūloma užšaldant variklių specifikacijas (jau 2007 metais) bei žymiai apriboti aerodinaminius tyrimus. Dabar komanda turi bent viena aerodinaminį tunelį, o darbai vyksta 24 valandas per parą.

Kas, jeigu ne varikliai ir ne aerodinamika, leis komandoms tobulinti savo techniką ir taip aplenkti varžovus? M. Mosley turi atsakymą ir į tai – automobilių elektroninių sistemų vystymas. Aišku, elektroninių sistemų vystymas naudingas, tačiau atėję į lenktynes žiūrovai tikisi pamatyti asmenybių varžymąsi. Kas tada nutiks su kitu M. Mosley principu: lenktyninį bolidą turi pilotuoti žmogus, o ne jo elektroninis pagalbininkas?

Deja, nauji laikai – nauji vėjai. Didelius Formulės-1 pelnus gali suteikti tik didelis biudžetas. O tokius biudžetus gali duoti tik didelis reklamos davėjai – automobilių koncernai. Atiduoti tokius pinigus tik piloto valiai būtų per daug rizikinga. Todėl M. Mosley pamiršta dar vieną savo principą – privačios komandos, kaip pagrindiniai lenktynių dalyviai. Šis principas nesuveikė, o automobilių federacijos vadas jį nurašė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Po skaudaus pralaimėjimo Karbauskis ieško kaltųjų: kas išdūrė valdančiuosius ir primokė Pranckietį (59)

„Iš raudonų Karbauskio akių ir pavargusio veido matyti, kad prieš antradienio posėdį naktis,...

Degančios Alytaus įmonės direktorius: netiesa, kad mūsų įmonėje buvo daugybė pažeidimų (99)

Juozas Cicėnas , jau savaitę degančios Alytaus padangų gamyklos „ Ekologistika “ vadovas,...

Žvėryno žemgrobiai provokuoja Šimašių: meras žada vėl traukti pjūklą (150)

Vilniaus Žvėryno mikrorajone iš žemgrobių per didelį vargą atsiėmus valstybinę žemę ir joje...

Lauras Bielinis. Manote, kad Seimo salėje buvo karšta? Dabar sužinosite, kas yra karštis (139)

Visi, kurie domisi politika, stebi užsitęsusią balsavimo „dramą“ dėl nepasitikėjimo Seimo...

Vilkiko priekaboje Anglijoje – 39 žmonių kūnai (57)

Anglijoje, Esekso grafystėje, vilkiko priekaboje rasti 39 žmonių kūnai, skelbia BBC.

Veterinarai pateikė oficialias išvadas dėl nugaišusio kiškio: pasitvirtino blogiausias scenarijus (190)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ( VMVT ) paskelbė oficialias išvadas dėl tyrimams...

Netikėtą teismo sprendimą išgirdęs Rolandas Alijevas: nežinau, kodėl Godai trūksta tų pinigų

Išgirsti teismo nuosprendį tikėjęsis, tačiau vietoje to sužinojęs, kad byla bus nagrinėjama...

Tamašunienė sureagavo į raginimus atsistatydinti: nesikratysiu atsakomybės, bet nuspręs vadovai (97)

Vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė , reaguodama į dėl jos atsistatydinimo renkamus...

Verslininkams pritaikytas maršrutas sparčiai populiarėja tarp turistų

Praėjo 5 mėnesiai po to, kai Lenkijos oro linijų bendrovė LOT pradėjo vykdyti tiesioginius...

Gyvai / „Baltik Vairas“ generalinis direktorius apie tai, kaip įmonei įveikti sunkius laikus (3)

Žilvinas Dubosas – „Baltik Vairas“ generalinis direktorius – laidoje „Boso valanda su...