„Lotus Evora“

Sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ trylika metų tylėjo kaip žemė – nuo 1995 m., kai debiutavo „Lotus Elise“, santūrieji britai neparodė nė vieno visiškai naujo modelio automobilių parodose. Pastaruosius dvejus metus „Lotus“ užkulisiuose buvo šnibždama apie mistišką automobilį, pavadintą „Project Eagle“. Tarptautinės Londono automobilių parodos atidarymo dieną – liepos 23-ią buvo nutrauktas šydas nuo šios paslapties ir pasauliui oficialiai pristatytas „Lotus Evora“.

Naujasis „Lotus“ kūrinys papildo anksčiau išleistų „Elise“, „Exige“ ir „Europa“ modelių gamą. Papildo ir pranoksta – „Evora“ nežymiai praaugo savo seseris ir išsiskiria brangesne, komfortiškesne ir prabangesne komplektacija.

Gamintojai teigia, kad „Lotus Evora“ – pirmas pasaulyje sportinis kupė su viduryje sumontuotu varikliu ir 2+2 sėdynių formule. Automobilis įskaitant pakabą ir variklį, pagamintas iš aliuminio, todėl „Evora“ tesveria 1 350 kg. Kupė salone taip pat apstu aliuminio detalių, be to, automobilio vidus „prifarširuotas“ odos. Spidometras ir tachometras šviečia mėlynais šviesos diodais, tarp prietaisų – 7 colių monitorius, multimedijos, navigacijos ir „Bluetooth“ sistemos. Į standartinę įrangą įeina ir ABS bei ESP.

„Lotus“ naujajam kūriniui variklį tradiciškai pasiskolino iš „Toyota“ – 3,5 l 276 AG V6 agregatas suteikia automobiliui žvėriškos galios, tad „Evora“ 100 km/val. greitį pasiekia greičiau nei per 5 sekundes. Beje, didžiausias kupė greitis – 260 km/val. Mechaninė 6 pavarų dėžė taip pat „Toyota“ gamybos.

„Lotus Evora“ prekyba prasidės kitų metų pavasarį. Kol kas britai gamins kupė modelį, vėliau planuojama pirkėjams pasiūlyti dvivietį „Evora“ variantą, o ateities planuose – ir kabrioleto versija.

„Hyundai Genesis Coupe“

Praėjusiais metais tarptautinėje Los Andželo (JAV) automobilių parodoje „Los Angeles International Auto Show“ pristatytas „Hyundai Concept Genesis Coupe“ atriedėjo ir į Londoną. Galiniais ratais varomas kupė yra galingiausias (300 AG) ir dinamiškiausias „Hyundai“ modelių rikiuotėje.

Ryški oranžinė automobilio spalva traukia akį taip pat, kaip ir jo masyvios, netgi agresyvios formos, paviršiaus išgaubimai ir šoninės „Z“ tipo kėbulo linijos. Juodi iš anglies pluošto pagaminti stogo ir variklio dangčio elementai sumažino bendrą automobilio masę – jis sveria apie 1 600 kg.

„Genesis Coupe“ panašus į anksčiau pristatytus konceptinius „Hyundai“ modelius „HCD9 Talus“ ir „HCD8“. Žiūrėdamas į automobilį negali nepastebėti, kad naujos „Hyundai“ projekto dizaineriui Erikui Stodardui įtakos turėjo tiek „Le Mano“ lenktynių dvasia, tiek „drifting“ tipo automobiliai.

„Hyundai“ kupė prekyba prasidės kitais metais. Automobilis bus gaminamas su 3,8 l V6 „Lambda“ varikliu, leidžiančiu pasiekti 100 km/val. greitį per 6 sekundes. Pigesnis „Genesis Coupe“ variantas turės 2 l variklį, išvystantį 211 AG. Jis užtruks vos viena sekunde ilgiau, kol pasieks 100 km/val. greitį.

„Invicta“

Parodoje debiutavo kelios naujos britiško „Invicta S1-600“ versijos – prabangių automobilių salėje puikavosi naujas 2+2 kupė, o kitoje – užsienio šalių rinkoms skirtas modelis su vairu kairėje pusėje. Gamintojai jau džiaugiasi sulaukę pirmų automobilio užsakymų iš Vokietijos, Beniliukso šalių ir kitų Europos valstybių.

„Invicta S1-600“ varomas 5 l V8 varikliu, kuris išvysto 600 G. 100 km/val. greitį šis žvėriukas pasiekia per 3,8 sekundės. Didžiausias „Invicta“ greitis, kaip sako britai, siekia 300 km/val. Deja, šis malonumas kainuoja nepigiai – rankų darbo modelio kaina bus apie 630 tūkst. Lt.

„Gumpert Apollo Sport“

Vokiečių kompanija „Gumpert“, 2006 m. pristačiusi pirmą savo modelį – sportišką „Apollo“, kol kas nesugalvojo nieko naujo. Tik šiek tiek jį patobulino ir pavadino „Apollo Sport“. Kas pasikeitė? Variklis liko toks pat – 4,2 l V8, užtat padaugėjo „arklių“ – vietoj ankstesnių 650 AG, „Apollo Sport“ didžiuojasi net 800 AG. Tad nėra ko stebėtis, kad „Gumpert“ kūrinys išvysto 100 km/val. greitį vos per 3 sekundes. Šiuo sportiniu automobiliu galima lėkti net 360 km/val. greičiu.

„Gumpert“ pagamina per metus tik apie 25 modelius. Kainuoja jie visai nepigiai – už standartinės komplektacijos „Apollo Sport“ teks pakloti 900 tūkst. Lt.

„Tesla Roadster“

Kompanija „Tesla Motors“ bando įrodyti, kad ir amerikiečiai gali mąstyti „ekologiškai“ ir vietoj didžiulio, degalus ryte ryjančio ir aplinką teršiančio visureigio rinktis elektra varomą automobilį. Toks ir yra pirmas „Tesla Motors“ kūrinys – „Tesla Roadster“. Pažiūrėjus į jį, ne iš karto į akis krinta viena smulkmena – „Tesla“ neturi išmetamojo vamzdžio, nes jo... tiesiog nereikia – automobilis neišskiria nė vieno gramo CO2.

Atidarę variklio dangtį rasite 248 AG (185 kW) elektrinį variklį, kurį varo speciali ličio jonų baterija. Įkrovei bateriją ir važiuoji. Paprasta, tiesa? Vieno baterijos įkrovimo užtenka važiuoti 3,5 valandos. Didžiausias „Tesla Roadster“ greitis – 200 km/val.

„Aston Martin DBS“

Praėjusiais metais debiutavęs „Aston Martin DBS“ yra tikras fenomenas automobilių pasaulyje – vos tik jis pasirodė, kompaniją „Aston Martin“ užplūdo užsakymai. Netgi kalbama, kad DBS išpirktas kelerius metus į priekį. „Aston Martin“ vadovai turėtų džiaugtis tokia sėkme, nes kaip tik DBS išplukdė juos iš bankroto užutekio į sėkmės vandenis. Iš dalies prie „Aston Martin DBS“ sėkmės prisidėjo ir tai, kad jis tapo legendinio agento Džeimso Bondo automobiliu.

DBS turi dvylikos cilindrų 6 l benzininį variklį, išvystantį 510 AG. 100 km/val. greitį automobilis pasiekia per 4,3 sekundės, didžiausias jo greitis – 302 km/val. Kol šlovė neišblėso, „Aston Martin“ ruošiasi išleisti dar vieną modelį – „DBS Roadster“ kabrioletą. Tačiau kada ir kur, dar neskelbiama.

„Mercedes McLaren SLR Roadster“

Kompanijos „Mercedes-Benz“ ir „McLaren“ 2003 m. sutelkė pajėgas, kad sukurtų itin puikių techninių duomenų sportinį kupė automobilį SLR. Praėjusiais metais buvo pristatytas „SLR Roadster“ modelis. Šis automobilis turi „Formulės-1“ bolidų bruožų: rodsterio kėbulas pagamintas iš plastiku sustiprinto anglies pluošto, o ir automobilio greitis lenktyninis – 332 km/val. Po variklio dangčiu slepiasi aštuonių cilindrų 626 AG variklis. „SLR Roadster“ 100 km/val. greitį pasiekia per 3,8 sekundės.

Ateinančių metų sausį Detroito (JAV) automobilių parodoje debiutuos naujausias ir, ko gero, paskutinis bendras „Mercedes-Benz“ ir „McLaren“ kūrinys – superautomobilis „SLR Speedster“. Kalbama, kad „Speedster“ bus 200 kg lengvesnis už „Roadster“, o jo didžiausias greitis bus 350 km/val. Pagyvensim – pamatysim.

Elektriniai automobiliai

Atskiras stendas Londono parodoje buvo skirtas elektromobiliams. Jame buvo galima pamatyti ir kompanijos „Mercedes-Benz“ gaminį „Smart ed“, ir mažiau žinomos „Nice Car Company“ kūrinius.

Atrodo, „Smart“ ir taip draugiškas gamtai – nedidukas automobilis mažina transporto spūsčių problemą. Tačiau gamintojai neapsiribojo vien nedideliais matmenimis ir patobulino „Smart“, įmontuodami jam elektrinį „Zytek“ variklį. Didžiausias „Smart ed“ greitis – vos 100 km/val., bet to visiškai užtenka mažam automobiliui.

Ši žalia mašinėlė atrodo kaip deformuota, bet tik atrodo. „G-wiz i“ pagaminusi „Reva Electric Car Company“ didžiuojasi savo kūriniu – automobilis visiškai neteršia gamtos. Nesvarbu, kad keistas.

Automobilis pagamintas iš perdirbtos PVC medžiagos.

„Nice Car Company“ sukūrė komercinį elektromobilį „Mega Multitruck“. Šiuo nediduku sunkvežimiu, nors ir keista jį taip vadinti, galima vežti 300–500 kg krovinį.

Visi elektromobiliai įkraunami specialiose stotelėse. Londone šių stotelių jau yra 15. Nėra ko stebėtis – Anglijos sostinėje užregistruota apie 3 000 elektromobilių, ir jų daugėja.