Šiemet „Wiesmann“ švenčia savo dvidešimties metų jubiliejų. Ta proga TM žurnalas siūlo susipažinti su šiuo gamintoju iš arčiau, sužinoti nuo ko viskas prasidėjo ir kaip įmonė laikosi šiais laikais.
© Žurnalas "TM"
„Wiesmann“ Lietuvoje labiau žinomas kaip dujinių katilų gamintojas, tačiau šiuo prekiniu ženklu naudojasi ir Dulmeno mieste, Vokietijoje, įsikūręs automobilių gamintojas. Firmos istorija pradėta skaičiuoti nuo 1988 m., kai du broliai Fridelmas (Friedhelm) ir Martinas (Martin) įregistravo įmonę vardu „Wiesmann“.

Pradžia buvo vangi. Dar 1985 m. broliai nuvyko į Eseno automobilių parodą pasižvalgyti ir pasisemti idėjų iš tuometinių sportinių automobilių gamintojų. Tačiau nusivylė, nes parodoje nerado nieko, kas būtų patraukę jų dėmesį. Tuomet kilo idėja patiems gaminti sportinius automobilius, kurie išvaizda primintų senuosius penkto dešimtmečio rodsterius, bet po senove dvelkiančiu kiautu slėptų moderniausias technologijas.

Pirmas „Wiesmann“

Pirmas „Wiesmann“ automobilis, pasaulio šviesą išvydęs 1988 m., buvo tik prototipas, klasikinis sportinis rodsteris – dviejų vietų, ilgu variklio dangčiu, trumpa galine dalimi.

Tačiau serijinio modelio ilgai laukti neteko, pirmi užsakovai jau nekantravo dėl savo sportinių automobilių. Nors broliai pažadėjo, kad pirmas klientas automobilį galės atsiimti po poros metų, tačiau jį užsakovas gavo tik 1993 m. Bet tai netapo kliūtimi tolesnei sėkmei.

Gamybos plėtra

Kai užsakovai atsiėmė pirmus „Wiesmann“ rodsterius, broliai suprato, kad norint išvengti bankroto jiems reikia didinti gamybos apimtį. Taip gimė idėja, kaip būtų galima originaliai pareklamuoti savo automobilį. Fridelmas sėdo už „Wiesmann“ vairo ir nuvažiavo į Hamburgą, kur tuo metu vyko teniso čempionatas. Jis užsisakė kambarį tame pačiame viešbutyje, kuriame apsistojo visos teniso žvaigždės. Už papildomus arbatpinigius aikštelės patarnautojas pastatė „Wiesmann“ tiesiai prie įėjimo į viešbutį.

Akį traukiantis automobilis neliko nepastebėtas. Juo susidomėjo tenisininkai. Ir taip jau „nutiko“, kad Fridelmas kaip tik buvo netoliese ir smalsuoliams galėjo parodyti automobilį, o norintieji galėjo jį net išbandyti. Po šios „reklaminės kampanijos“ rodsterį užsisakė tokios teniso žvaigždės kaip Andrė Agasis (André Agassi), Borisas Bekeris (Boris Becker) ir Pitas Samprasas (Pete Sampras).

Tai padėjo šiai mažai firmai išgarsėti visame pasaulyje. Atsirado trys verslininkai, panorę investuoti į kompaniją. Laikui bėgant užsakymų tik daugėjo. Ir visa tai broliams pavyko pasiekti neišleidus nė cento reklamai.

„Wiesmann“ gamykla

Dauguma šiuolaikinę automobilių gamyklą įsivaizduoja kaip didelį cechą su jame plušančiai robotais ir darbininkais. „Wiesmann“ atrodo gerokai kukliau. Visi automobiliai surenkami rankomis. Surinkti vieną automobilį vidutiniškai užtrunka 350 darbo valandų. Gamykloje ne tik surenkami automobiliai. Joje gaminami beveik visi reikalingi komponentai. Tai padeda išlaikyti aukščiausią kokybę.

Pirma gamykla atidaryta 1993 m. brolių gimtajame mieste Dulmene. Tačiau viskas atsinaujina, ir šiemet atidaryta nauja, stikliniais fasadais pasipuošusi „Wiesmann“ gamykla. Gamyba niekur nepersikraustė, naujoji gamykla pastatyta ten pat, Dulmene. Šalia bus įkurtas muziejus, kuriame bus eksponuojami visi „Wiesmann“ automobiliai – nuo pirmo prototipo iki dabar gaminamų modelių. Ten pat įsikurs suvenyrų parduotuvė. Automobilių pirkėjai galės kada panorėję atvykti ir pažiūrėti, kaip surenkamas jų automobilis. Nuo pat pradžių „Wiesmann“ bendradarbiauja su BMW koncernu: perka variklius, pavarų dėžes, kai kuriuos pakabos elementus.

Dabar gamykloje surenkami „MF30“, „MF3“, „GT MF4“, o neseniai pasirodė ir visų laikų geriausias „Wiesmann“ automobilis „GT MF5“.

Kiekvienas „Wiesmann“ - unikalus

Nėra nė vieno tokio pat „Wiesmann“ automobilio. Kiekvienas gaminamas pagal individualų užsakymą. Užsakovas gali rinktis interjero ir kėbulo spalvą. Galima rinktis iš visų įmanomų automobilinių dažų – nuo matinės juodos iki trijų sluoksnių metallic raudonos. Netgi sėdynė ir jos atstumas iki vairo pritaikomas kiekvienam pagal ūgį ir kūno sudėjimą. Taip, kad niekas kitas neįsitaisys taip patogiai Jūsų automobilyje kaip Jūs pats. Nuo 1993 m. „Wiesmann“ pardavė 680 unikalių „Wiesmann Roadaster“ ir 160 „Wiesmann GT“ modelių.

Geriausias visų laikų „Wiesmann GT MF5“

Naująjį „Wiesmann GT MF5“ galima apibūdinti taip – galia ir dinamika. Po variklio gaubtu sumontuotas BMW V10 variklis, kuris pasiekia 507 AG ir didžiausią 520 Nm sukimo momentą esant 6 100 aps./min. Su šiuo varikliu automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 3,9 sekundės, o didžiausias greitis siekia 310 km/h.

Galia nuostabiai suderinta su puikiomis „Wiesmann“ valdymo savybėmis. Naujasis automobilis sukurtas tikram GT klasės automobilių mylėtojui.

Automobilis itin gražus. Žemai nuleistas kėbulas ir plačios padangos parodo, koks kupinas galios šis monstras. Galinis oro aptakas ir difuzorius užtikrina tinkamą automobilio prispaudimą prie kelio. „Wiesmann“ inžinieriai sukonstravo pakabą, kuri padeda automobilį valdyti saugiai, tačiau tuo pat metu justi didelį vairavimo malonumą. Saugumą užtikrina ir ABS bei DSC (dinaminė stabilumo kontrolė).

Interjeras apgalvotas ir praktiškas. Visi valdymo prietaisai po ranka. Tiesa, valdyti čia nelabai yra ką, nes automobilis paprastas ir sukurtas tam, kad būtų kuo lengviau naudoti.

„GT MF5” tartum turi sielą, todėl su juo reikia suaugti. Įsėdus jautiesi lyg būtum jo dalis. Sėdėti tenka labai žemai, o sėdynės įrengtos beveik virš galinės ašies. Sėdint tokioje padėtyje puikiai jaučiamas visas automobilio valdymas, patiriami puikūs įspūdžiai. Telieka spustelėti pilką užvedimo mygtuką ir nuotykiai prasideda!

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Dvyliktasis Dakaro etapas: ilgiausią išbandymą atlaikė visi Lietuvos ekipažai Juknevičius artėja link rekordo (282)

Išbandymų dieną atlaikė visos Lietuvos komandos. Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis...

Po paslaptingos modelio žūties Klaipėdos viešbutyje – sukrečiantis pokalbis (89)

Praėjusių metų lapkričio pabaigoje Lietuvą sukrėtė netikėta merginos žūtis – Klaipėdoje,...

Orai: jums tai patiks – bus dar daugiau sniego, o po to ir šalčio (9)

Šiuo metu šalyje tikra žiema: apylinkes puošia sniegas, o šaltis neskuba trauktis, priešingai,...

Lemiamą šturmą atlaikęs „Žalgiris“ dramatiškoje mačo pabaigoje įveikė Ispanijos čempionus (280)

17 taškų persvarą iššvaistęs Kauno „Žalgiris“ (12-7) sugebėjo išsaugoti pergalę savo...

Liūdnai pagarsėjęs „Lexus“ vairuotojas: gavau nuo pareigūnų normaliai (296)

Ketvirtadienį į Vilniaus miesto apylinkės teismą atžygiavo liepos mėnesį siautėjęs...

Programišių ataka: įsilaužus į Lietuvos portalą apšmeižtas ministras Karoblis kibernetinio saugumo centras pradėjo tyrimą (351)

Įsilaužus į naujienų portalą tv3.lt, jame ketvirtadienio vakarą paskelbta išgalvota melaginga...

Aistros apimto senolio žmona baiminasi, kad akto metu jis nenumirtų (115)

Aš ir mano vyras gulime pataluose, švytintys nuo to momento intensyvumo. Mūsų kūnai susipynę ir...

Pergale pasidžiaugęs Jasikevičius lenkė galvą prieš savo auklėtinius ir prašė laisvos dienos (6)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai išgyveno dar vieną trilerį Eurolygos rungtynėse namuose. Po...

Juknevičius po 12-ojo etapo: vienas mėgstamiausių mano greičio ruožų (4)

Po vienuoliktojo greičio ruožo, vos tik išlipę iš savo bolido Antanas Juknevičius ir Darius...

Darbo vietą susikūrė atsidūrusi gyvenimo duobėje: liko viena su dvynukais ant rankų (77)

Su Lina Šukiene susitikome jos įkurtame vaikų žaidimo kambaryje. Švelniais spalvų tonais...