aA
Jei šis straipsnis neturėtų iliustracijų, galėčiau Jums užminti mįslę, kurią, duodu ranką nukirst, kažin ar įmintumėte. Vairuoji kaip automobilį, bet važiuoji kaip motociklu. Trys ratai. Šalmo nereikia. Lietus neužlyja. Gali važiuoti dviese. Posūkiuose krypsta į šonus. Didžiausias greitis – 185 km/val. Kas? Triratis automobilis „Carver One“.
© carver-worldwide.com
Automobilis-motociklas – kitaip ir nepavadinsi šios transporto priemonės. Juolab kad „Carver One“ daugelyje Europos šalių registruojamas kaip motociklas, nors jam vairuoti reikalingas įprastas lengvojo automobilio (Lietuvoje B kategorija) vairuotojo pažymėjimas. Tiesa, Šveicarijoje ir Italijoje užtenka ir motociklininko pažymėjimo. Kaip bus Lietuvoje, pamatysime netrukus – sklinda gandai, kad „Carver One“ pasirodys ir mūsų gatvėse. O kol kas pažiūrėkime į šį triratį stebuklą iš arčiau.

Istorija

Viskas prasidėjo paskutiniame dvidešimtojo amžiaus dešimtmetyje. Kompanijos „Eurotool Group“ įkūrėjas ir direktorius Antonis Van den Brinkas (Anton Van den Brink), eilinį kartą įstrigęs milžiniškoje automobilių spūstyje, galvojo, kodėl vienam žmogui pervežti reikia beveik 2,5 tonos metalo – beveik kiekviename grūstyje įstrigusiame automobilyje sėdėjo tik po vieną žmogų. Iš tikrųjų, tyrimų duomenimis, 90 proc. važiuojančių automobilių sėdi tik vienas arba du žmonės.

Įkvėptas didėjančio automobilių pertekliaus ir aplinkos taršos problemų, olandas Antonis Brinkas su technikos specialistų entuziastų komanda sukūrė automobilį-motociklą „Eco-Car BV“. Vienvietė transporto priemonė turėjo papildomus reguliuojamus ratus, padedančius išlaikyti „motociklui“ pusiausvyrą važiuojant nedideliu greičiu ir sustojus. Pirmas komandos kūrinys reikalavo gana nemažai sugebėjimų jį valdyti.

1993 m. kompaktiškų automobilių parodoje pademonstruotas olandų konceptinis modelis sulaukia švelnios kritikos: „Įdomus, bet techniškai ir komerciškai neperspektyvus.“ Po metų Antonio sūnus Krisas Van den Brinkas (Chris Van den Brink), aeronautikos inžinierius, su kolega iš „Brink Dynamics“ sukuria transporto priemonės dinaminio stabilumo sistemą (angl. Dynamic Vehicle Control), kuri sujungia automobilio vairavimą su galinčia svyruoti važiuokle – tokia, kokią turi motociklai. DVC sistema pirmą kartą panaudojama keliuose bandomuose triračiuose automobiliuose. Naujuosius konceptinius modelius išbando netgi Olandijos policininkai.

1998–1999 m. Antonio Briko triračio automobilio vizija pamažu tampa „Carver“ ir susilaukia daug žiniasklaidos dėmesio. Po įvairių testų ir bandymų 2005 m. pristatomas ir „Carver One“. Ši transporto priemonė iki šiol stebina ir, reikia pasakyti, atkakliai bando užkariauti Europą. Kol kas jai sekasi.

Skrendam ar važiuojam?

Jau išbandžiusieji šį automobilį tvirtina, kad važiuodamas „Carver One“ jautiesi kaip reaktyviniame lėktuve. Toks įspūdis susidaro dėl to, kad automobilis įveikia posūkius svirdamas į šoną. Automobilio galinė dalis stabiliai laikosi ant kelio, o prie ašies pritvirtintas kėbulas svyruoja, priklausomai nuo važiavimo greičio, vairo pasukimo kampo ir posūkių aštrumo. Dinaminio stabilumo sistema neleidžia triračiui prarasti pusiausvyros.

Vairuoti „Carver One“ nesudėtinga – nereikia jokių specialių įgūdžių, tik trupučiuką drąsos ir... atsipalaidavimo. Skirtingai nei važiuojant motociklu, vairuojant „Carver One“ posūkiuose vairuotojas krypsta į šoną kartu su automobiliu – motociklininkai posūkiuose krypsta į priešingą pusę nei sukamas motociklas. Iš pradžių gali pasirodyti baisu, kad posūkyje vairuotojas gali parversti automobilį visiškai ant šono. Tačiau taip neatsitinka, nes „Carver One“ krypsta į šonus tikslingai, be to, pasvirimas nuo vienos pusės į kitą trunka tik sekundę.

„Carver One“ turi įprastą mechaninę pavarų dėžę. Automobilyje gali važiuoti du žmonės, keleivis sėdi už vairuotojo – visaip kaip reaktyviniame lėktuve. Viršutinė stogo dalis nusiima, tad vasarą galima mėgautis triračiu „kabrioletu“.

„Carver One“ kainuoja ne tiek ir mažai – apie 100 tūkst. Lt. Automobiliui-motociklui suteikiama dvejų metų arba 30 tūkst. km ridos garantija. Kol kas triratis gaminamas rankomis, masinė „Carver One“ gamyba dar nepradėta. Bet jei susidomėjimas šiuo mažyliu neatslūgs, gal kiti jo modeliai bus gaminami didesniais kiekiais nei 500 vienetų per metus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (218)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (47)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Gyvai / Futbolas prie tuščių tribūnų: Rumunija – Lietuva 1:0 (48)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vyksta...

Negailestingą onkologinės ligos kirtį patyrusiam Stano – jautrios kolegų emocijos (21)

Dainininkas Stanislavas Stavickis -Stano patvirtino jau gerą pusmetį pramogų pasaulio...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (130)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...

Betoninės sienos po žeme slėpė neregėtos prabangos rūmus ir didžiausią LSD fabriką istorijoje (10)

Paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje praktiškai visos LSD siuntos atkeliaudavo iš...

Albumą pristačiusi Monika Pundziūtė-Monique scenoje išgirdo asmeninį prisipažinimą (11)

Atlikėja Monika Pundziūtė- Monique iš jaudulio žibančiomis akimis pristato antrąjį solinį...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (30)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Nepaklausė medikų ir šiandien džiaugiasi dešimtmečiu sūnumi: nuvykus į klinikas, nėštumą siūlė nutraukti (16)

Ką reiškia rankose laikyti nė kilogramo nesveriantį kūdikį, niekaip nesupras tie, kas to...

Gyvai / „Hero's & KOK World series 2018“ turnyre Vilniuje – iššūkis Maslobojevui ir Vikšraičiui (tiesiogiai) (1)

Šiandien, lapkričio 17 dieną, 19 valandą Vilniaus „Siemens“ arenoje startuoja tradiciniu...