Neseniai pasklido žinia, kad lietuvis tapo antruoju laiminguoju Rytų Europoje, nusipirkusiu vieną galingiausių pasaulyje automobilių „Bugatti Veyron“. Kelis milijonus litų kainuojanti mašina atrodo įspūdingai. Taigi pristatome Žemės galingiausius.
© Žurnalas "TM"
Kai prieš maždaug dešimtmetį koncernas „Volkswagen“ nusipirko teises į „Bugatti“, tuometinis VW koncerno prezidentas pareiškė, kad pagamins greičiausią ir galingiausią pasaulyje automobilį, kurio variklis išvystys daugiau kaip 1 000 AG ir galės važiuoti daugiau kaip 400 km/h greičiu.

Prezidentas pasakė, bet idėją įgyvendinti teko inžinieriams. Iš principo pagaminti tokios galios variklį nesunku, tačiau pasiekti užsibrėžtą didžiausią greitį nėra paprasta. Todėl geriausi VW inžinieriai net keleriems metams užsidarė dirbtuvėse.

Naujasis „Veyron“ netruko debiutuoti parodose (pirmą kartą kaip konceptinis modelis pristatytas 1999 m.), tačiau pradėti serijinę jo gamybą vis nesisekė: jis niekaip nenorėjo važiuoti 400 km/h greičiu – trūko stabilumo, vis perkaisdavo variklis.

Kai visiems jau atsibodo tas pats po įvairias parodas tampomas „priešserijinis“ modelis, 2005 m. pagaliau pasirodė ir serijinis.

Skirtingi ar lygiaverčiai?

Kiekvienas iš mūsų turime svajonių automobilį. Vieniems tai – „Ferrari“, kitiems – „Porsche“, treti svajoja apie „Lamborghini“. Tačiau „Koenigsegg CCXR“ ir „Bugatti Veyron“ yra tie automobiliai, apie kuriuos net koktu svajoti. Jie tokie nepasiekiami ir neįtikimi, kad daugelis iš mūsų apie tokius net nedrįsta svajoti. Ir nors prisiliesti negalime, pakalbėti apie juos mums niekas neuždraus – juk tai galingiausi Europoje gaminami serijiniai automobiliai.

Panašumai

Abu automobiliai panašūs tuo, kad yra sukurti vienam tikslui – važiuoti kuo greičiau. Šią užduotį vykdyti geriau sekasi „Koenigsegg CCXR“ automobiliui. Jo didžiausias greitis siekia 410 km/h, o „Bugatti“ išvysto „vos“ 407 km/h didžiausią greitį. Tačiau kaip žiūrėti į akis kolegai, kuris važinėja net su 3 km/h greitesniu automobiliu?

Tiesa, labai įdomu, kas tokį skirtumą galės pajusti kasdien eksploatuodamas šiuos automobilius. Abu automobiliai kainuoja po daugiau nei milijoną eurų. „Bugatti“ parduodamas už 1,1milijono, o „Koenigsegg“, priklausomai nuo komplektacijos, kainos prasideda nuo 1,5 milijono eurų. Taigi, „CCXR“ lenkia „Veyron“ ir kaina.

Skirtumai

Abu automobiliai be proto greiti ir kurti vienam tikslui, tačiau iš tikrųjų skiriasi kaip diena ir naktis. „Bugatti“ – aristokratas, tviskantis prabanga ir liaupsinamas kaip niekas kitas. Šis automobilis skirtas mėgstantiems ištaigą vidutinio amžiaus žmonėms, kuriems rūpi ne kuo greičiau lėkti, bet atrodyti kuo stilingiau, prašmatniau ir elegantiškiau.

„Veyron“ slypi tai, ko joks kitas automobilis neturi, – siela. Kurtas su meile, atsidavimu ir parduodamas nesiekiant pelno. Tai kaip ženklas, kad tobulėjimui ribų nėra, tik į atliekamą darbą reikia įdėti dalelę savęs. Tikras technikos stebuklas, įkūnijantis geriausius XX amžiaus automobilių inžinerijos pasiekimus.

Visiškai kitoks „Koenigsegg CCXR“. Šaltas skandinavas, užsigrūdinęs, susikaupęs ir be jokių emocijų. Jo tikslas paprastas – būti greičiausiu. „CCXR“ toli gražu negali pasigirti tokiomis emocijomis, kokias suteikia „Bugatti“. Tai lyg ateities automobilis, rodantis, kokia pažanga mūsų laukia. Anglies pluošto kėbulas, šiuolaikiškas, žvelgiantis į ateitį dizainas, ekologiškas variklis, naudojantis bioetanolį.

Skiriasi ir automobilių formos. „Bugatti“ siluetas – lyg iš vienos lenktos linijos. Savito veido automobilis su trupučiu klasikos elementų. Jame matyti „Bugatti“ evoliucija – jaučiasi ne tik milžiniška galia, bet matyti ir retro stiliaus dalelių, juk šis automobilis turi gilias tradicijas. Žibintai ir grotelės priekyje primena senuosius klasikinius „Bugatti“ modelius ir negali būti „prilipdyti“ jokiam kitam automobiliui.

Tuo tarpu „Koenigsegg“ dizainas labiau žvelgia į ateitį – jis tiesiog neturi praeities. Lenktos, aptakios linijos, platus ir žemas kėbulas – automobilis atrodo taip, lyg būtų kelio dalis. Netradiciškai atsidarančios durelės – firminis „Koenigsegg“ ženklas.

Vienodi tikslai – skirtingi vairuotojai

Šių automobilių tikslas vienas – būti greičiausiais, tačiau jie skirti skirtingų tipų žmonėms. „Bugatti“ savininkas yra tradicijas mėgstantis vairuotojas, labiausiai vertinantis prestižą. Ir nusispjaut jam, kad kas nors kur nors pasaulyje gali važiuoti greičiau ar yra keliais „arkliais“ galingesnis. „Veyron“ savininkas žino, kad tai tikrai išskirtinis automobilis, pagamintas žinomo ir solidaus automobilių gamintojo, todėl suteikiantis vairuotojui pasitikėjimo valdomu produktu. Tai ne koks nors „garažėlyje“ pagamintas daiktas, tegu ir ne pats galingiausias.

O „Koenigsegg CCXR“ – itin turtingų jaunųjų milijonierių ir naujovių mėgėjų automobilis. Tai žmonių, nežinančių, kas tai yra tradicijos, mašina. „CCXR“ turėtų vairuoti naujos kartos turčiai, milijonus susikrovę iš kompiuterių ir šiuolaikinių technologijų verslo.

Greičiausias – kitas

Nors Europoje dėl galingiausio titulo kovoja šie du gamintojai, už Atlanto įsikūrusi įmonė oficialiai užfiksavo greičiausio automobilio titulą ir gamina dar galingesnį automobilį. Tai „SSC Ultimate Areo“.

„Gineso“ rekordų knygoje užfiksuotas oficialus serijinio automobilio greičio rekordas – 411,76 km/h priklauso šiam automobiliui.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

R.I.T.A. Lietuvos žemės ūkio atašė Kinijoje kaltina ambasados moteris genocidu (85)

Žemės ūkio ministerija atlieka patikrinimą dėl jos deleguoto atstovo Kinijos Liaudies...

Gudžiaus treneris griebiasi už galvos: nebežinome, ką daryti (95)

„Tragiška situacija. Esame giliuose viduramžiuose ir man keisčiausia, kad niekas neprisiima...

Kas slepiasi už naujo mistinio Putino įvaizdžio? (126)

Anksčiau dažnai vaizduojamas raumeningu mačo, gebančio apginti tėvynainius nuo priešų, Rusijos...

Lietuvos medikams – viliojantis britų kvietimas (55)

Didžiosios Britanijos Nacionalinė sveikatos tarnyba (NHS), norėdama išspręsti vis didėjančią...

Feisbuko sensacija tapęs apsaugininkas Eligijus Ruškys: gyvenime yra buvę ir daugiau kuriozų (39)

Vidaus tarnybos jaunesnysis puskarininkis, disko metikas Eligijus Ruškys šiomis dienomis...

Nedžiuginanti Ingos Stumbrienės atostogų Bahamose pabaiga: iš oro uosto – tiesiai į medikų rankas (124)

Vasarišku ori bei egzotiška gamta Bahamų salose besidžiaugusi Inga Stumbrienė nesitikėjo...

Perspėjimas stambiesiems – melavusiems teks atsisveikinti su žeme imsis ir miškų (423)

Kilus skandalui dėl žemės ūkio paskirties žemės pirkimo nepaisant visų ribojimų paaiškėjo,...

Paskelbta nauja Lietuvos pašto vadovė papildyta (4)

Valstybės valdomam Lietuvos paštui vadovaus Asta Sungailienė.

Alma Adamkienė atsidūrė ligoninėje gydytoja pateikė naujausią informaciją; atnaujinta 13:58 (290)

Prezidento Valdo Adamkaus žmona 90 m. Alma nuo šeštadienio gydoma Vilniaus universiteto ligoninės...

Teismas neleido remontuoti kavinės prie Vilniaus Bernardinų sodo (9)

Teismas dar kartą patvirtino, kad bendrovė „ Liumeksis “ gali užkonservuoti kavinę prie...