aA
Neseniai pasklido žinia, kad lietuvis tapo antruoju laiminguoju Rytų Europoje, nusipirkusiu vieną galingiausių pasaulyje automobilių „Bugatti Veyron“. Kelis milijonus litų kainuojanti mašina atrodo įspūdingai. Taigi pristatome Žemės galingiausius.
© Žurnalas "TM"
Kai prieš maždaug dešimtmetį koncernas „Volkswagen“ nusipirko teises į „Bugatti“, tuometinis VW koncerno prezidentas pareiškė, kad pagamins greičiausią ir galingiausią pasaulyje automobilį, kurio variklis išvystys daugiau kaip 1 000 AG ir galės važiuoti daugiau kaip 400 km/h greičiu.

Prezidentas pasakė, bet idėją įgyvendinti teko inžinieriams. Iš principo pagaminti tokios galios variklį nesunku, tačiau pasiekti užsibrėžtą didžiausią greitį nėra paprasta. Todėl geriausi VW inžinieriai net keleriems metams užsidarė dirbtuvėse.

Naujasis „Veyron“ netruko debiutuoti parodose (pirmą kartą kaip konceptinis modelis pristatytas 1999 m.), tačiau pradėti serijinę jo gamybą vis nesisekė: jis niekaip nenorėjo važiuoti 400 km/h greičiu – trūko stabilumo, vis perkaisdavo variklis.

Kai visiems jau atsibodo tas pats po įvairias parodas tampomas „priešserijinis“ modelis, 2005 m. pagaliau pasirodė ir serijinis.

Skirtingi ar lygiaverčiai?

Kiekvienas iš mūsų turime svajonių automobilį. Vieniems tai – „Ferrari“, kitiems – „Porsche“, treti svajoja apie „Lamborghini“. Tačiau „Koenigsegg CCXR“ ir „Bugatti Veyron“ yra tie automobiliai, apie kuriuos net koktu svajoti. Jie tokie nepasiekiami ir neįtikimi, kad daugelis iš mūsų apie tokius net nedrįsta svajoti. Ir nors prisiliesti negalime, pakalbėti apie juos mums niekas neuždraus – juk tai galingiausi Europoje gaminami serijiniai automobiliai.

Panašumai

Abu automobiliai panašūs tuo, kad yra sukurti vienam tikslui – važiuoti kuo greičiau. Šią užduotį vykdyti geriau sekasi „Koenigsegg CCXR“ automobiliui. Jo didžiausias greitis siekia 410 km/h, o „Bugatti“ išvysto „vos“ 407 km/h didžiausią greitį. Tačiau kaip žiūrėti į akis kolegai, kuris važinėja net su 3 km/h greitesniu automobiliu?

Tiesa, labai įdomu, kas tokį skirtumą galės pajusti kasdien eksploatuodamas šiuos automobilius. Abu automobiliai kainuoja po daugiau nei milijoną eurų. „Bugatti“ parduodamas už 1,1milijono, o „Koenigsegg“, priklausomai nuo komplektacijos, kainos prasideda nuo 1,5 milijono eurų. Taigi, „CCXR“ lenkia „Veyron“ ir kaina.

Skirtumai

Abu automobiliai be proto greiti ir kurti vienam tikslui, tačiau iš tikrųjų skiriasi kaip diena ir naktis. „Bugatti“ – aristokratas, tviskantis prabanga ir liaupsinamas kaip niekas kitas. Šis automobilis skirtas mėgstantiems ištaigą vidutinio amžiaus žmonėms, kuriems rūpi ne kuo greičiau lėkti, bet atrodyti kuo stilingiau, prašmatniau ir elegantiškiau.

„Veyron“ slypi tai, ko joks kitas automobilis neturi, – siela. Kurtas su meile, atsidavimu ir parduodamas nesiekiant pelno. Tai kaip ženklas, kad tobulėjimui ribų nėra, tik į atliekamą darbą reikia įdėti dalelę savęs. Tikras technikos stebuklas, įkūnijantis geriausius XX amžiaus automobilių inžinerijos pasiekimus.

Visiškai kitoks „Koenigsegg CCXR“. Šaltas skandinavas, užsigrūdinęs, susikaupęs ir be jokių emocijų. Jo tikslas paprastas – būti greičiausiu. „CCXR“ toli gražu negali pasigirti tokiomis emocijomis, kokias suteikia „Bugatti“. Tai lyg ateities automobilis, rodantis, kokia pažanga mūsų laukia. Anglies pluošto kėbulas, šiuolaikiškas, žvelgiantis į ateitį dizainas, ekologiškas variklis, naudojantis bioetanolį.

Skiriasi ir automobilių formos. „Bugatti“ siluetas – lyg iš vienos lenktos linijos. Savito veido automobilis su trupučiu klasikos elementų. Jame matyti „Bugatti“ evoliucija – jaučiasi ne tik milžiniška galia, bet matyti ir retro stiliaus dalelių, juk šis automobilis turi gilias tradicijas. Žibintai ir grotelės priekyje primena senuosius klasikinius „Bugatti“ modelius ir negali būti „prilipdyti“ jokiam kitam automobiliui.

Tuo tarpu „Koenigsegg“ dizainas labiau žvelgia į ateitį – jis tiesiog neturi praeities. Lenktos, aptakios linijos, platus ir žemas kėbulas – automobilis atrodo taip, lyg būtų kelio dalis. Netradiciškai atsidarančios durelės – firminis „Koenigsegg“ ženklas.

Vienodi tikslai – skirtingi vairuotojai

Šių automobilių tikslas vienas – būti greičiausiais, tačiau jie skirti skirtingų tipų žmonėms. „Bugatti“ savininkas yra tradicijas mėgstantis vairuotojas, labiausiai vertinantis prestižą. Ir nusispjaut jam, kad kas nors kur nors pasaulyje gali važiuoti greičiau ar yra keliais „arkliais“ galingesnis. „Veyron“ savininkas žino, kad tai tikrai išskirtinis automobilis, pagamintas žinomo ir solidaus automobilių gamintojo, todėl suteikiantis vairuotojui pasitikėjimo valdomu produktu. Tai ne koks nors „garažėlyje“ pagamintas daiktas, tegu ir ne pats galingiausias.

O „Koenigsegg CCXR“ – itin turtingų jaunųjų milijonierių ir naujovių mėgėjų automobilis. Tai žmonių, nežinančių, kas tai yra tradicijos, mašina. „CCXR“ turėtų vairuoti naujos kartos turčiai, milijonus susikrovę iš kompiuterių ir šiuolaikinių technologijų verslo.

Greičiausias – kitas

Nors Europoje dėl galingiausio titulo kovoja šie du gamintojai, už Atlanto įsikūrusi įmonė oficialiai užfiksavo greičiausio automobilio titulą ir gamina dar galingesnį automobilį. Tai „SSC Ultimate Areo“.

„Gineso“ rekordų knygoje užfiksuotas oficialus serijinio automobilio greičio rekordas – 411,76 km/h priklauso šiam automobiliui.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Netikėta: teismas paleidžia Venckienę į laisvę už užstatą teismas paaiškino savo motyvus; papildyta (394)

Vilniaus apygardos teismas antradienio rytą paskelbė sprendimą dėl Neringos Veckienės skundo. N....

Diana Nausėdienė: kodėl mes išskiriame moteris – pakalbėkime, ką patiria vyrai (403)

Pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė sakė, kad svarbiausia užduotis jai dabar yra...

Gyvai / Raudona 2 laipsnių atšilimo riba: kas įvyktų ją peržengus (3)

Karštos vasaros ir ne tokios atšiaurios žiemos lietuviams, atrodo, visai patinka. Vis dėlto vis...

Sunerimo dėl išaugusių būsto paskolų: siūlo kelias išeitis papildyta (16)

Dėl didėjančių būsto paskolų normų sunerimo ir Lietuvos bankas . Tvirtinama, kad didesnė...

Į politiką su Puteikiu sukanti Kručinskienė: viskas prasidėjo nuo areštinės papildyta (117)

Pirmadienį Lietuvos centro partija „Gerovės Lietuva “ pranešė, kad 2020 metų Seimo...

Gyvenimas dabar ir prieš 10 metų: Lietuva mušė rekordus, bet gyventojai sako įperkantys mažiau (99)

Pastarąjį dešimtmetį gyventojų finansinė situacija gerėjo, vis daugiau save gali priskirti...

Paklausęs, ar Trumpui rūpi Ukraina, sulaukė bjauraus atsakymo (225)

Restorane po atviru dangumi pietavęs Donaldo Trumpo pasiuntinys kalbėdamas su prezidentu mobiliuoju...

Karbauskio prognozės apie rinkimų į Seimą barjerą: 3 ir 5 procentai (29)

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnas Ramūnas Karbauskis tikisi,...

Keičiasi lietuvių kelionių įpročiai: daugiausia tautiečių poilsiauja nebe vasarą

Lietuvos žmonės šių metų rudenį pakeitė atostogavimo įpročius – keliaujančių į...

Peršalimas nėštumo metu: medikas įvardijo, kokie vaistai saugūs ir kiek jų galima pavojingos net kai kurios žolelių arbatos (1)

Užklupus ligai, nėščios moters organizmas gali reaguoti kitaip nei įprasta. Audringesnė...