Šiuolaikinės pakuotės paskirtis dažnai nėra vien joje esančios prekės apsauga nuo išorinio poveikio. Rinkodaros specialistai jau senai išmoko sukurti pakuotę, kuri skatintų mus pirkti būtent jų siūlomą prekę arba pirkti kur kas daugiau, nei mums reikia.

Esant vienodam produkto kiekiui (pvz. dribsnių) pakuotėje, pirkėjas dažniau rinksis tą prekę , kurios įpakavimas didesnis. Taip pat pirkėjas verčiamas pirkti daugiau vienodų prekių, kai jos supakuotos grupinėje pakuotėje. Dalis pakuočių apskritai atlieka tik reklaminių bukletų funkcijas.

Tokios „gudrioms“ pakuotėms gaminti eikvojami ištekliai, „išpampusioms“ prekėms sandėliuoti reikia daugiau vietos, o vežti - daugiau kuro.

Na ir kaip jau kalbėjome – galiausiai jos arba išskrenda per kaminą atliekų deginimo įmonėse, arba gula į sąvartynus ir tampa nepageidautinu palikimu ateities kartoms.

Todėl siekdami skatinti racionalią ekologišką pirkėjų ir taip pat gamintojų ir prekybininkų mąstysena skelbiame konkursą „Surask ir nufotografuok bereikalingą pakuotę“ .

Konkurso sąlygos :

- Rask pakuotę kurį yra akivaizdžiai per didelė joje supakuotos prekės tūriui , priverčia pirkti kelias vienodas prekes, akivaizdžiai naudojama kaip reklamos priemonė.

- Nufotografuok ją, ir jei netingi aprašyk kodėl ji tavo manymu yra perteklinė

- Siusk adresu grynas@grynas.lt

5 atrinkti aktyviausi konkurso dalyviai laimės GRYNAS.lt autoriaus Vitalijaus Balkaus knygą „Kas mus žudo?“, pasirašytą autoriaus. Šioje knygoje autorius detaliai nagrinėja maisto pramonės atstovų triukus su maistu ir aprašo mums kenksmingas medžiagas, dedamas į šiuolaikinius maisto produktus.

Perteklinės pakuotės pavyzdys:
Parduotuvėje užfiksuota perteklinė pakuotė (Vitalijaus Balkaus nuotr.)