Beveik prieš mėnesį Vilniaus mieste įkurtos 7 tyliosios zonos: Gulbinų ir Tapelių tyliosios gamtos zonos bei Viršuliškių, Karoliniškių, Baltupių, Fabijoniškių, Ozo tyliosios viešosios zonos. Tuomet DELFI skaitytojai domėjosi, kaip tyla šiose zonose bus kontroliuojama bei kaip tvarkomasi su Ozo ar kitus parkus pamėgusiu triukšmingu jaunimu bei jų daugiausia naktimis birbiančiais automobiliais.

Projekto autorius Alvydas Karlalius GRYNAS.lt teigė, jog triukšmas reguliuojamas tik parkuose ir, jei būdami viename iš jų galite girdėti pašnekovą, taisyklės nėra pažeidžiamos.

Tarpušvenčiu „tyliojoje zonoje“ 3-ią valandą nakties garsios muzikos pabudinta straipsnio autorė domėjosi, ar triukšmadariams bus taikomos didesnės baudos, kas prižiūri šių zonų ramybę bei ar kur nors jau išdygo žadėti apie tokią zoną įspėjantys ženklai.

Savivaldybė saugo nuo pramoninio ar transporto triukšmo

Tyliųjų Vilniaus zonų projekto autorius, bendrovės „Vilniaus planas“ atstovas Alvydas Karalius teigė, jog vadinamos tyliosios zonos nepadės nuraminti triukšmingų kaimynų.

„Tyliosios zonos steigiamos dėl aplinkos triukšmo. Taigi kalba eina apie transporto, pramonės triukšmą. Savivaldybė ir kiti subjektai pagal triukšmo valdymo įstatymą, yra atsakingi tik už šias minėtas triukšmo rūšis. Buitinį triukšmą reglamentuoja jau kitas įstatymas, administracinės teisės pažeidimų kodeksas. Jis labiau susijęs su žmonių gyvenimo būdu,“- teigė A. Karalius.

Projektą rengęs „Vilniaus plano“ atstovas teigė, jog minėtuose rajonuose tyliosios zonos apima tik viešąsias vietas - parkus. Pagrindinis reikalavimas – kad juose vaikščiojantys gyventojai galėtų lengvai susikalbėti. Per daugumą parkų neina automobilių keliai arba eismas juose netrukus bus apribotas.
Pagrindinis reikalavimas – kad juose vaikščiojantys gyventojai galėtų lengvai susikalbėti. Per daugumą parkų neina automobilių keliai arba eismas juose netrukus bus apribotas.

Tyliosios zonos statuso gali prašyti ir gyvenamasis rajonas

„Zonos specialiai buvo parinktos ne orlaivių ir ne geležinkelio triukšmo zonose, taigi pagrindiniu triukšmo šaltiniu lieka automobiliai – svarbiausia juos kontroliuoti. Dabar rengiama stebėsenos sistema. Kasmet bus matuojami automobilių srautai - kad jie nesusidarytų didesni ir kad skleidžiamas triukšmas neviršytų nustatytų lygių“, - dėstė Alvydas Karalius.

Projekto autorius užsiminė, jog susivieniję gyventojai gali įsteigti ir gyvenamąją tyliąją zoną. Tokiu atveju nustatyto triukšmo lygio nebegalėtų viršyti ir kaimynai (nesvarbu – daugiabučiuose ar individualiuose namuose) bei kieme važinėjantys automobiliai. Tačiau gyvenamoji tylioji zona turi būti gana didelė – apie 4- 5 hektarus daugiabučių arba keli individualių namų kvartalai.

„Namo bendrija turėtų kreiptis į savivaldybę tokiu prašymu. Nustatytume, ar yra tokios sąlygos, jei nėra – ko reikia, kad jos būtų sukurtos. Atsižvelgdama į tai savivaldybės taryba įsteigs arba neįsteigs tyliąją zoną, visgi iniciatyva palikta gyventojams“, - teigė A. Karalius.

Norint pasiskųsti, neaišku – kam

Paskelbus naujų tyliųjų zonų atsiradimą minėti ir įspėjamieji ženklai. Jie turėtų pranešti neinformuotiems parkų lankytojams, jog triukšmauti šalia pažymėto parko ar jo teritorijoje – nevalia.
Alvydas Karalius teigė, jog ženklai atsiras per artimiausią pusmetį. Jie stovės kelių, vedančių į parkus.

„Informacija skirta daugiau pėstiesiems ar dviratininkams, nes automobilių kelių šiose zonose negali būti. Taip stengėmės parkus ir parinkti, jei kur nors dar liko kelių, kuriais galima pravažiuoti, prie jų atsiras draudžiamo eismo ženklai“, - kalbėjo vyras.

Įsteigus tyliąją zoną gyvenamųjų namų kvartale automobiliai galėtų važiuoti ne daugiau 20-30 kilometrų per valandą greičiu. Kiemas taptų vadinamąja ramaus eismo zona.

Vis dar lieka galutinai neaišku, kas atsakingas už ramų gyventojų poilsį bent jau parkuose. A. Karaliaus teigimu, jei parke itin garsiai linksminasi kompanija – tai būtų viešosios tvarkos pažeidimas, jei intensyviai zuja automobiliai – skundai dėl to turėtų keliauti į savivaldybės Aplinkos apsaugos skyrių. Vyras teigia, jog jei po savivaldybės darbuotojų stebėjimų bus nustatyta, kad ties kuria nors tyliąja zona automobilių eismas yra pernelyg intensyvus bei kelia triukšmą – automobilių srautas ir netgi eismo sąlygos gali būti keičiamos.