aA
Nuo liepos 1 d. sostinėje keisis viešojo transporto maršrutai – planuojama nebepalikti privačių vežėjų miesto centre, mažinti troleibusų skaičių. Kol Vilniuje norima išskirtinai pereiti vien prie autobusų transporto ir ateityje turėti tramvajų, dalis visuomenės siekia išsaugoti troleibusus miestuose ir inicijuoja šia tema diskusijas.
Troleibusas
Troleibusas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Antradienį apie pietus tokia diskusija buvo surengta Vilniaus miesto savivaldybėje. Ją iniciavusio judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovai sako, kad miesto viešojo transporto pakeitimus valdžia priima vienašališkai, neatsižvelgdama į keleivių nuomonę, todėl tai pažeidžia paprastų žmonių teises.

„Reformos daromos paisant siaurų interesų, neatsižvelgiant į galimas neigiamas pasekmes Vilniaus m. transporto sistemai, miesto ekologinei situacijai, padidėsiančias keleivių išlaidas, galimai dar didesnius sunkumus miesto vežėjo finansinei būklei. Klaidų taisymas gali būti sudėtingas ir brangiai kainuosiantis“, - savo poziciją dėsto diskusijos iniciatoriai.

Manome, kad tai sklandžiai nevyks, pasikeitimams nėra pasirengta – išaugs kamščiai, bus chaosas. Bus didelis smūgis visam valstybės įspūdžiui – nepabaigti kelių darbai, kamščiai gatvėse.
M. Adomėnas

Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovas Marius Markevičius, pradėdamas diskusiją, pirma pristatė visuomenėje esančius mitus, kad troleibusai brangesni už autobusus, kad Vilniuje šiuo metu važinėja tušti troleibusai, kad jeigu dabartiniai autobusai ir nėra ekologiški, tai tokie po kelerių metų, vis griežtėjant ES normoms, tikėtina,  išvis bus draudžiami naudoti.

„Kadangi aš neuždirbu daugiau nei 2 tūkst. litų, aš kasdien važinėju troleibusu“, - į diskusiją įsiterpęs sakė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovas Tomas Tomilinas.

M. Markevičius pateikė vieną šmaikštų pavyzdį, kad užsienyje pilnas troleibusas yra tuomet, jeigu jame yra stovinčių žmonių, „pas mus Lietuvoje pilnas troleibusas tik tuomet, kai pro duris kyšo žmogaus ranka ar koja“.

„Nenoriu pasakyti, kad esame prieš persitvarkymus, reikia pertvarkyti sovietinius maršrutus, bet mums reikia susivokti, ko mes netenkame, kokios galimybės iš mūsų atimamos“, - sakė T. Tomilinas.

Renginio organizatoriai taip pat negailėjo kritikos strėlių dėl savivaldybės žadamo „greitųjų autobusų“  kursavimo dažnumo. Anot jų, žadamos 5 min. kursavimo dažnumas nerealus.

Prognozuoja chaosą

Seimo narys Mantas Adomėnas sako, kad šita diskusija reikalauja tam tikro politinio atsako: „Reformų planus vertiname kritiškai, net jeigu planai vyktų ir sklandžiai, vis tiek būtų daug chaoso, nes pokyčiai sutaps su Lietuvos pirmininkavimo pradžia ES. Manome, kad tai sklandžiai nevyks, pasikeitimams nėra pasirengta – išaugs kamščiai, bus chaosas. Bus didelis smūgis visam valstybės įspūdžiui – nepabaigti kelių darbai, kamščiai gatvėse“, - taip naująją reformą vertino M. Adomėnas.

Jis teigė, kad reformų pradžią siūloma atšaukti, nukelti tam laikiui, kai bus geriau tam pasiruošta, nes tai gali atnešti daugiau finansinės žalos nei naudos.

Kadangi aš neuždirbu daugiau nei 2 tūkst. litų, aš kasdien važinėju troleibusu.
T. Tomilinas

M. Adomėnas sako, kad vilniečius tokia reforma gali atpratinti nuo viešojo transporto, dalis grįš prie nuosavų automobilių naudojimo, kas būtų nepakeliama našta miesto gatvėms.

„Tai ką aš dabar matau – blaškymasis ir pasenusių technologinių galimybių analizė“, - taip trumpai liepą startuosiančią pertvarką įvertino Seimo narys.

Pats blogiausias dalykas, kas gali nutikti, kad su tokia reforma apsijuoksime prieš visą Europą. Tokią poziciją išsakė diskusijoje dalyvavę Seimo nariai.

Lietuvos pensininkų sąjūdžio atstovas Jonas Burdulis, dalyvaudamas diskusijoje, teigė neįsivaizduojantis, kaip galima planuoti greituosius mašrutus prieš tai neištyrus keleivių srautų.

„Nepabijosiu to žodžio - tai yra avantiūra“, - sakė J. Burdulis.

Anot jo, nerimą kelia miesto ūkio skolos: „Jeigu miesto ūkis jau stovi ant bankroto, kam tada iš viso reikalingos tokios reformos?“.

www.GRYNAS.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prasideda medžioklės sezonas: štai, ką svarbu žinoti

Rugpjūčio 15 d. prasideda briedžių ir tauriųjų elnių patinų medžioklė . Šią dieną...

Per Žolinę visi gyventojai gali žvejoti nemokamai: pasakė, kokiems vandens telkiniams tai galioja

Išsiruošus į žvejybą rugpjūčio 15 d., mėgėjų žvejybos leidimų neprireiks. Mėgėjų...

Pasakė, kaip saugiai rinkti gintarą: supainioję su baltuoju fosforu galite ypač stipriai nusideginti

Baltijos jūros dugne po II-ojo pasaulinio karo nugulė milžiniški cheminės amunicijos kiekiai,...

Nubausti mėlynių rinkėjai: miško uogas skynė neleistinu būdu

Miškų kontrolės departamento Panevėžio miškų kontrolės skyriaus pareigūnai vykdydami akciją...

Vieni įžuvina, kiti brakonieriauja: aptikti neteisėtai laikomi tinklai

Praėjusią savaitę Panevėžio gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos pareigūnai dalyvavo įžuvinant...

Top naujienos

Paleckio bendražygiams, vykusiems į Maskvą, parlamentarai sugalvojo nejuokingą bausmę (15)

Nuteisto Algirdo Paleckio bendražygiams, vykusiems į Maskvą parvežti rusų saulės, kai kurie...

Delfi PliusHannes Rumm, delfi.ee

Slapta darytas interviu su Mariupolio gyventoja: kapinėse laidojami tik rusų kariai – visi žino, kas daroma su ukrainiečių kūnais

Trisdešimtmetė Marina iš Mariupolio leidiniui „Express“ papasakojo apie gyvenimą mieste, kuris...

Karas Ukrainoje. Kryme – nauji sprogimai Melitopolio meras: pasislėpti jau niekas nebesuspės (3)

Rusijos publicistas Andrejus Piontkovskis įsitikinęs, kad Rusijos prezidentas siekia paliaubų.

Kainoms pažaboti – daugybė siūlymų: patariama nesišvaistyti valstybės pinigais (2)

Metinei infliacijai toliau kylant, Prezidentūra Vyriausybei ir vėl siūlo atsigręžti į...

Putinas užsipuolė JAV dėl Ukrainos ir Taivano (3)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas antradienį apkaltino Vašingtoną siekiant užtęsti karą...

Su karščiu kovojęs Lietuvos ėjikas tokio rezultato nelaukė – įvardino ir priežastis, kodėl nepavyko specialiai Delfi iš Miuncheno

Miunchene vykstančiame Europos lengvosios atletikos čempionate antradienį 35 km sportinio ėjimo...

Lopata užsipuolė įtakingą Kauno dinastiją: ar šie asmenys dabar tapo neliečiami? (11)

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos atstovas Raimundas Lopata sako, kad prezidentas turėtų imtis...

Kreivys apgailestauja dėl atominės elektrinės: elektros kaina būtų kur kas mažesnė

Energetikos ministras Dainius Kreivys apgailestauja, kad Lietuva taip ir nepasistatė planuotos...

Lietuvos pramonės įmonės jau taupo energetikos išteklius: papasakojo, kokių priemonių ėmėsi

Šiemet itin smarkiai pabrangus energetikos ištekliams, BNS paklausė didžiausių dujų ir elektros...

Delfi tema. Diskusijos dėl turistinių vizų rusams: ar reikia bausti visus?

Netyla diskusijos dėl turistinių vizų rusams. Kai kurių valstybių vadovai siūlo Rusijos...