aA
Nuo liepos 1 d. sostinėje keisis viešojo transporto maršrutai – planuojama nebepalikti privačių vežėjų miesto centre, mažinti troleibusų skaičių. Kol Vilniuje norima išskirtinai pereiti vien prie autobusų transporto ir ateityje turėti tramvajų, dalis visuomenės siekia išsaugoti troleibusus miestuose ir inicijuoja šia tema diskusijas.
Troleibusas
Troleibusas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Antradienį apie pietus tokia diskusija buvo surengta Vilniaus miesto savivaldybėje. Ją iniciavusio judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovai sako, kad miesto viešojo transporto pakeitimus valdžia priima vienašališkai, neatsižvelgdama į keleivių nuomonę, todėl tai pažeidžia paprastų žmonių teises.

„Reformos daromos paisant siaurų interesų, neatsižvelgiant į galimas neigiamas pasekmes Vilniaus m. transporto sistemai, miesto ekologinei situacijai, padidėsiančias keleivių išlaidas, galimai dar didesnius sunkumus miesto vežėjo finansinei būklei. Klaidų taisymas gali būti sudėtingas ir brangiai kainuosiantis“, - savo poziciją dėsto diskusijos iniciatoriai.

Manome, kad tai sklandžiai nevyks, pasikeitimams nėra pasirengta – išaugs kamščiai, bus chaosas. Bus didelis smūgis visam valstybės įspūdžiui – nepabaigti kelių darbai, kamščiai gatvėse.
M. Adomėnas

Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovas Marius Markevičius, pradėdamas diskusiją, pirma pristatė visuomenėje esančius mitus, kad troleibusai brangesni už autobusus, kad Vilniuje šiuo metu važinėja tušti troleibusai, kad jeigu dabartiniai autobusai ir nėra ekologiški, tai tokie po kelerių metų, vis griežtėjant ES normoms, tikėtina,  išvis bus draudžiami naudoti.

„Kadangi aš neuždirbu daugiau nei 2 tūkst. litų, aš kasdien važinėju troleibusu“, - į diskusiją įsiterpęs sakė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovas Tomas Tomilinas.

M. Markevičius pateikė vieną šmaikštų pavyzdį, kad užsienyje pilnas troleibusas yra tuomet, jeigu jame yra stovinčių žmonių, „pas mus Lietuvoje pilnas troleibusas tik tuomet, kai pro duris kyšo žmogaus ranka ar koja“.

„Nenoriu pasakyti, kad esame prieš persitvarkymus, reikia pertvarkyti sovietinius maršrutus, bet mums reikia susivokti, ko mes netenkame, kokios galimybės iš mūsų atimamos“, - sakė T. Tomilinas.

Renginio organizatoriai taip pat negailėjo kritikos strėlių dėl savivaldybės žadamo „greitųjų autobusų“  kursavimo dažnumo. Anot jų, žadamos 5 min. kursavimo dažnumas nerealus.

Prognozuoja chaosą

Seimo narys Mantas Adomėnas sako, kad šita diskusija reikalauja tam tikro politinio atsako: „Reformų planus vertiname kritiškai, net jeigu planai vyktų ir sklandžiai, vis tiek būtų daug chaoso, nes pokyčiai sutaps su Lietuvos pirmininkavimo pradžia ES. Manome, kad tai sklandžiai nevyks, pasikeitimams nėra pasirengta – išaugs kamščiai, bus chaosas. Bus didelis smūgis visam valstybės įspūdžiui – nepabaigti kelių darbai, kamščiai gatvėse“, - taip naująją reformą vertino M. Adomėnas.

Jis teigė, kad reformų pradžią siūloma atšaukti, nukelti tam laikiui, kai bus geriau tam pasiruošta, nes tai gali atnešti daugiau finansinės žalos nei naudos.

Kadangi aš neuždirbu daugiau nei 2 tūkst. litų, aš kasdien važinėju troleibusu.
T. Tomilinas

M. Adomėnas sako, kad vilniečius tokia reforma gali atpratinti nuo viešojo transporto, dalis grįš prie nuosavų automobilių naudojimo, kas būtų nepakeliama našta miesto gatvėms.

„Tai ką aš dabar matau – blaškymasis ir pasenusių technologinių galimybių analizė“, - taip trumpai liepą startuosiančią pertvarką įvertino Seimo narys.

Pats blogiausias dalykas, kas gali nutikti, kad su tokia reforma apsijuoksime prieš visą Europą. Tokią poziciją išsakė diskusijoje dalyvavę Seimo nariai.

Lietuvos pensininkų sąjūdžio atstovas Jonas Burdulis, dalyvaudamas diskusijoje, teigė neįsivaizduojantis, kaip galima planuoti greituosius mašrutus prieš tai neištyrus keleivių srautų.

„Nepabijosiu to žodžio - tai yra avantiūra“, - sakė J. Burdulis.

Anot jo, nerimą kelia miesto ūkio skolos: „Jeigu miesto ūkis jau stovi ant bankroto, kam tada iš viso reikalingos tokios reformos?“.

www.GRYNAS.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Seimas: Kuršių mariose žvejojančioms įmonėms teks pildyti žurnalus

Kuršių mariose ar kituose vidaus vandenyse žvejojančios įmonės nuo lapkričio privalės pildyti...

S. Gentvilas apie verslinės žvejybos draudimą: Vyriausybė įvertins tinkamas kompensacijas ir europinius įsipareigojimus (43)

Seime antradienį ketinant pateikti siūlymą dėl verslinės žvejybos draudimo Kuršių mariose ir...

Žuvininkystės įmonės kritikuoja siūlymą uždrausti verslinę žvejybą Kuršių mariose: neatsižvelgiama į mokslininkų argumentus (23)

Seime antradienį ketinant pateikti siūlymą drausti verslinę žvejybą Kuršių mariose,...

Tyrimas atskleidė maisto švaistymo mastą: lietuviai kas mėnesį išmeta iki 5 kilogramų produktų

7 iš 10 Lietuvos gyventojų sutinka, kad maisto švaistymas – didelė problema, rodo tyrimas....

Aplinkosaugininkai patikrino žvejų sodybas: rado draudžiamų žvejybos įrankių (6)

Vykdydami akciją „Lydeka“ Klaipėdos gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos pareigūnai kartu su...

Top naujienos

Vyriausybė pasiruošusi laisvinti verslą: tikslina, kaip dirbs prekybininkai ir lauko kavinės (6)

Vyriausybė ketvirtadienį ketina įteisinti naujų atlaisvinimų verslui: jau nuo pirmadienio...

Karantinas tęsiamas iki vasaros ir bus kitoks: duris atvers daugybė veiklų, keisis bendravimo taisyklės pildoma (1)

Vyriausybė ketvirtadienį spręs dėl karantino pratęsimo iki gegužės pabaigos, tačiau bus...

Karantino palengvinimų planą dėliojantys strategai turi ir planą B (123)

Karantino palengvinimo planą dėliojantys sveikatos strategai turi ir planą B. Ypač akylai stebimi...

Kauno miesto savivaldybė krito „nelygioje kovoje su epidemija“ – pateko į juodą zoną (75)

Kauno miestas pagal epidemiologinę situaciją pateko į juodųjų savivaldybių sąrašą, rodo...

Dulkys: iš Danijos gautomis „AstraZeneca“ vakcinomis galėtume pradėti masinį vakcinavimą (389)

Jeigu Danija sutiktų su Lietuva pasidalinti savo nenaudojamomis „AstraZeneca“ („ Vaxzevria...

Liudas Dapkus. Sputnik, Novičiok ir kiti pragaro virtuvės receptai (56)

Jau seniai nebuvo tokios geros progos įsmeigti peilį tarp menčių. Supuvę Vakarai, kaip juos...

Seimas nutarė leisti turint B kategoriją vairuoti ir lengvuosius motociklus, bet su papildomomis sąlygomis (68)

Diskusija, ar vertėtų leisti vairuotojams, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą,...

Kijevas: jei Rusija peržengs raudonąją liniją, bus pasekmių (17)

Ukrainos užsienio reikalų ministras ketvirtadienį teigė, kad Rusija tiesiogiai grasina...

Nauja tvarka: nuo šiol pirkdami automobilį gausite specialų kodą papildyta (668)

Siekiant galutinį vartotoją apsaugoti nuo galimų apgaulių, kuomet perkama transporto priemonė,...

Šimonytė: Vyriausybė planuoja priimti karantino režimo laisvinimus (108)

Skiepyti jaunesnius asmenis bus leista, kai smarkiai sulėtės senjorų skiepijimo tempas, sako...