aA
Jau dvejus metus Lietuvos dviratininkų bendrija siekia pakeisti kai kuriuos Kelių eismo taisyklių (KET) punktus.
Stasys Brundza tvirtina, kad reikalavimas automobilių vairuotojams važinėti su įjungtais žibintais visą parą pasiteisino. Tad toks reikalavimas turėtų būti taikomas ir kitiems eismo dalyviams – dviratininkams.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Ką daryti, kad dviratininkai jaustųsi saugūs? Žinomas lenktynininkas, vienas iš Susisiekimo ministerijos sudarytos darbo grupės narių, Stasys Brundza įsitikinęs: dviratininkai net ir dieną turi važinėti su įjungtais žibintais.

Vadina absurdiška idėja

Tokius siūlymus Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius vadina absurdiškais.

„Be galo prieštaringa nuostata. Siūlomas unikalus Europoje ir galbūt net pasaulyje kelių eismo taisyklių pakeitimas, stokojantis logikos ir pagrįstumo“, - įsitikinęs L. Vainius.

Paskutiniame darbo grupės posėdyje buvo siūloma į Kelių eismo taisykles įtraukti reikalavimą dviratininkams: šie ant dviračio turėtų sėsti tik apsivilkę šviesą atspindinčią liemenę arba ant dviračio priekio turėtų degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintas.

„Tokios nuostatos nėra jokioje Europos šalyje, o galioja paprasta ir aiški nuostata, kurią mes siūlome įteisinti, t.y. žibintai turi šviesti tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui. Tokia tvarka galioja Europoje“, - pasakoja L.Vainius.

Dviratininkų tai neišgelbės

Paklaustas, kodėl toks siūlymas atrodo absurdiškas, dviratininkų bendrijos pirmininkas teigė, kad papildomi draudimai ir apribojimai sumažins norinčių važinėti dviračiais skaičių. „Juk dviratis ekologiška priemonė, bet kuri valstybė suinteresuota, kad dviratininkų gatvėse daugėtų, o automobilių mažėtų“, - teigia L. Vainius.

Dviratis – saugi, patogi, visiems prieinama transporto priemonė, įsitikinęs L. Vainius. Taip turėtų būti, tačiau Lietuvoje taip nėra. Tokį įspūdį po diskusijų su valdininkais susidarė dviratininkų bendrijos pirmininkas.

„Dviratininkas yra gerai matomas dieną, jeigu vairuotojas nemato dviratininko, reikėtų eiti pas gydytoją ir pasitikrinti regėjimą“, - patarė L. Vainius.

„Vietoj to, kad valstybė pasirūpintų geresne infrastruktūra, siekiama priverstine tvarka dviratininkams uždėti liemenes, šalmus, liepti įsijungti lempas tarsi nuo to jie kelyje pasijus saugesni“, - stebisi L. Vainius.

Nematomi dviratininkai

Šiuo metu dviratininkai gatvėse nematomi, įsitikinęs žinomas lenktynininkas, visuomeninis susisiekimo ministro konsultantas saugaus eismo klausimais Stasys Brundza.

„Juk reikia viską daryti, kad dviratininkai jaustųsi saugūs. Juos apsaugotų šalmai, ryškios liemenės, įjungti žibintai. Dviračių infrastruktūra labai blogai išvystyta, dviračių takų yra labai mažai“, - įsitikinęs S. Brunzda.

Jis tvirtina, kad reikalavimas automobilių vairuotojams važinėti su įjungtais žibintais visą parą pasiteisino. Tad toks reikalavimas turėtų būti taikomas ir kitiems eismo dalyviams – dviratininkams.

„Dviratininką sumaišyti su pėsčiuoju yra labai nesunku. Su liemenėmis jis iš tolo matomas. Dviratininkai sako, kad su liemene jie prakaituoja, tačiau tikrai yra liemenių pasirinkimas“, - pasakoja lenktynininkas.

Juk reikia viską daryti, kad dviratininkai jaustųsi saugūs. Juos apsaugotų šalmai, ryškios liemenės, įjungti žibintai. Dviračių infrastruktūra labai blogai išvystyta, dviračių takų yra labai mažai.
S. Brundza

S. Brundza džiaugiasi, kad jau pasitaiko Lietuvos keliuose dviratininkų, kurie savo iniciatyva net ir šviesiu paros metu nešioja liemenes. „Jie tikrai iš tolo matomi, aš ir pats kartais sumaišau su kelių policininku ir iš karto stabdau automobilį. Tai čia ar gerai, ar blogai?“ – klausia S. Brundza.

Kalbėdamas apie žibintus, lenktynininkas pataria dviratininkams už 20 litų įsigyti šviesos diodų lemputes. „Svarbiausia, kad dviratininkai būtų matomi“, - savo idėją gina S. Brundza.

Tuo tarpu dviratininkai įsitikinę, kad tokie reikalavimai kažkam gali būti ekonomiškai naudingi.

„Kažkam atsiranda galimybė pagerinti prekybą, o policijai darbo – bausti ar nebausti dviratininkus. Sunku komentuoti tokį absurdišką reikalavimą“, - tvirtina L. Vainius.

Lenkia prie pat

Dviratininkų bendrija atkreipia dėmesį į kitą daug svarbesnę problemą – dviratį minantis lietuvis gatvėje jaučiasi nesaugus dėl per mažos automobilių vairuotojų kultūros ar prasto jų Kelių eismo taisyklių išmanymo.


„Automobilis apvažiuoja dviratininką toje pačioje eismo juostoje, - kone kasdienę situaciją miestų gatvėse apibūdina L. Vainius. – Automobilį ir dviratininką kartais skiria vos keli centimetrai.“

Dviratininkų bendrija siūlo KET įtvirtinti nuostatą, kad automobilis dviratininką lenktų kaip bet kurią kitą transporto priemonę. „Šiuo metu taisyklėse yra punktas apie lenkimą, tačiau nėra akcentuojama, kad taip privaloma lenkti ir dviratininką, ne tik kitą automobilį.“

L. Vainius siūlo du lenkimo variantus: automobilis turėtų aplenkti kaip kitą transporto priemonę, arba apvažiuoti paliekant mažiausiai 2 metrų atstumą tarp dviratininko ir automobilio.

Darbo grupė diskusijas dėl dviratininkų problemų turėtų pratęsti rudenį.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gyvūnų gynėjai neabejoja: Zobovo meška Kvina – nugaišusi (78)

Jau savaitę lietuviai stebi „Ąžuolyno meškučių cirko“ savininko Nikolajaus Zobovo dramą....

Aplinkosaugos tendencijos persikelia ir į kelių priežiūrą: pagrindinė žaliava – perdirbta (5)

Tam, kad galėtume važinėti kokybiškais ir saugiais keliais, reikalinga nuolatinė jų priežiūra....

Baigiasi voljere su meška užsibarikadavusio Zobovo drama: sutiko atiduoti žvėrį (67)

Su meška Vipu voljere užsibarikadavęs „Ąžuolyno meškučių cirko“ savininkas Nikolajus...

Aplinkosaugininkai: Zobovas naktį praleido užsibarikadavęs su meška jos voljere atnaujinta 09:56 (53)

„Ąžuolyno meškučių cirko“ savininkas naktį praleido užsibarikadavęs su meška jos voljere,...

Pareigūnams uždraudus Zobovui laikyti laukinius gyvūnus, šis užsibarikadavo su meška papildyta: gausios pareigūnų pajėgos veda derybas (199)

„Ąžuolyno meškučių cirko“ savininkui Nikolajui Zobovui po patikrinimo panaikintas leidimas...

Top naujienos

Skandalas, apie kurį Lietuva turėjo nesužinoti: seseris vienuoles kaltina nuslėpus baisią paslaptį

Ši istorija buvo per daug baisi ir nemaloni Bažnyčiai, todėl į jos sūkurį patekusios seserys...

Rajonas, kuriame garbina nusikaltėlius: kuo daugiau žmonių nužudei – tuo „kietesnis“ esi (53)

„Narkotikus parduodi ar žmones žudai?“ - entuziastingai klausia maždaug dešimties metų...

Smurto banga Lietuvoje tęsiasi: ekspertai atvėrė didįjį skaudulį šeimose (139)

Šiuo metu visuomenė taip sparčiai keičiasi, kad žmogaus psichika net nelabai sugeba taip...

Ką pasauliui sumelavo Lietuvoje filmuoto serialo „Černobylis“ kūrėjai? (140)

Penkių serijų HBO televizijos serialas „ Černobylis “ žaibiškai sudrebino pasaulį ir, vos...

Į Lietuvą sugrįš +32 laipsnių karštis: žada audringą savaitės pabaigą (2)

Pirmoji šios savaitės diena numatoma debesuota su pragiedruliais. Tankesni debesys plauks per...

Per anksti gimus dukrelei Daivai Tamošiūnaitei teko išmokti svarbiausių motinystės principų: esmines taisykles padiktavo gamta (43)

Radijo, TV laidų, renginių vedėja, filmų įgarsintoja Daiva Tamošiūnaitė nuo vaikystės buvo...

Pasaulines mėsos kainas keičia kiaulių maras Kinijoje sugriuvo 2 mlrd. dolerių vertės nelegali rinka (11)

Kinijos pastangos sustabdyti afrikinį kiaulių maro plitimą užveria duris mėsos prekybai juodojoje...

Rimvydas Valatka. Lietuva kaip Zobovas su meška narve (220)

Naujoji koalicija kelinta savaitė statoma ne ant kokio tai naujo pamato, o vis pašnekant, ką ji...

Buvęs apsaugininkas papasakojo, kas nedavė ramybės karalienei: po šio susitikimo princesė Diana išbėgo apsiverkusi (13)

Buvęs karališkosios šeimos apsaugos pareigūnas papasakojo, kad princesė Diana iš susitikimo su...