aA
© DELFI / Audrius Solominas

Pasaulio dviračių sostine vadinamoje Kopenhagoje dviračių grūstys ėmė bauginti dviratininkus, perspėjo vietos dviratininkų federacija bei turizmo organizacijos.

Tyrimais paremta populiarioji nuomonė tokia, kad kuo daugiau mieste dviratininkų, tuo saugesni keliai tampa visiems, rašo britų „The Guardian“. Tačiau Danijos sostinėje Kopenhagoje, kur į darbą ir mokyklas mina daugiau nei trečdalis gyventojų, susirūpinę balsai ėmė sklisti ir iš pačių dviratininkų tarpo.

Anot Danijos dviratininkų federacijos ir oficialios danų turizmo organizacijos „Wonderful Copenhagen“, sėkmė skatinant gyventojus sėsti ant dviračio ėmė kurti pavojingą, bauginamą ir nemalonią aplinką.

„Kopenhagoje mes turime gana nepaprastų problemų dėl dviračių grūsčių. Aš nebeimu savo vaikų važiuoti dviračiais intensyvaus eismo valandomis. Tai pernelyg pavojinga ir baisu. Aš tiesiog negaliu rizikuoti“, - teigė „Wonderful Copenhagen“ atstovė Aneh Hajdu.

Anot jos, eismas tapo per dideliu išbandymu ir turistams. „Neseniai į kelionę dviračiais aplink Kopenhagą išsiruošiau su drauge iš Londono ir ji išsigando dviratininkų masės bei agresyvaus jų elgesio. Tai ją paveikė taip, jog ji apsiverkė. Ji buvo pernelyg išsigandusi, kad grįžtų dviračiu. Turėjome išsikviesti taksi ir parvažiuoti“, - teigė A. Hajdu.

Kai tenka kovoti dėl erdvės, dviratininkai tampa agresyvesni ir mažiau paiso taisyklių. Aš vis dažniau matau žmones, kurie sau ir kitiems sukuria pavojingas situacijas.
F. Bredalas

Anot jos, dviračių takuose gausėjant dviratininkų, jų elgesys ima prastėti ir vis dažniau įsiplieskia konfliktai. „Vietiniai lekia pro užsieniečius, kurie dažnai savimi nepasitiki ir juda lėtai. Vietiniai praranda kantrybę ir tampa grėsmingesni“, - aiškino ji.

Kad Kopenhagai reikia vis daugiau išteklių aptarnauti dviratininkams, akivaizdu aikštelėse, kur dviračiai paliekami - vietos jose rasti beveik neįmanoma.

Fritsas Bredalas iš danų dviratininkų federacijos nurodo, kad rimtų avarijų, kuriose dalyvavo dviratininkai, skaičius per pastaruosius keletą metų dramatiškai sumažėjo, o jose žuvusiųjų skaičius - visų laikų mažiausias. Tačiau jis teigia bijantis, kad padėtis neapsiverstų.

„Intensyvaus eismo valandomis, dėl vietos dviračių take kovoja neįtikėtinas skaičius dviratininkų - takai tampa užkimšti. Kai jų daugėja ir tenka kovoti dėl erdvės, dviratininkai tampa agresyvesni ir mažiau paiso taisyklių. Aš vis dažniau matau žmones, kurie sau ir kitiems sukuria pavojingas situacijas“, - teigė jis.

F. Bredalo teigimu, toks elgesys kenkia dviratininkų organizacijų bandymams įtikinti valdžią platinti dviračių takus, tankinti jų tinklą bei įrengti kelių aukštų aikšteles dviračiams palikti.

„Toks elgesys reiškia, jog politikai sako - ir tai normalu - kad prieš tai, kai jie mums duos daugiau dviračių takų, turime priversti dviratininkus elgtis padoriai“, - kalbėjo jis.

Kitus dviračių šalininkus tokie pareiškimai, nors ir nepaneigiami, erzina. Mikaelis Colville'is Andersenas, neoficialus danų dviračių „ambasadorius“, rašantis populiarius interneto dienoraščius, sako bijantis, kad panašios baimės gali sunaikinti dviratininkams draugišką atmosferą, kuriai sukurti prireikė tiek pastangų.

„Tiesa, kad važiavimas dviračiu Kopenhagoje intensyvaus eismo metu nėra silpnavaliams: reikia koncentracijos ir, teisybė, platesnių takų. Bet tai nėra taip pavojinga, kaip norėtų sakyti dviratininkų federacija. Statistika rodo, kad [Kopenhagoje] saugiau nei Amsterdame“, - kalbėjo jis.

„Danijos dviratininkų federacija bando gauti daugiau ir geresnių dviračių takų, sakydama, kad pavojinga važinėti taip, kaip yra dabar. Tačiau sakyti žmonėms, kad dviračiu važiuoti pavojinga, yra tarsi kišti sau pačiam koją. Jiems reikia galvoti apie važiavimą dviračiu kaip apie bet kokį kitą produktą, kurį nori parduoti. Tai reiškia, jog reikia pabrėžti pozityvius aspektus“, - teigė M. Colville'is Andersenas.

Kaip tokį pozityvų argumentą jis nurodo Europos dviratininkų federacijos tyrimą, kuriame teigiama, jog „Yra ne vieno miesto pavyzdys, kur pastebimas dviratininkų pagausėjimas lėmė mažesnį bendrą avarijų, kuriose dalyvavo dviratininkai, skaičių. Dėl teigiamo poveikio sveikatai, kurį daro fizinis aktyvumas, važiavimas dviračiu dviratininkui bet kuriuo atveju yra naudingas“.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ekologiniai judėjimai Lietuvoje: įsitraukia vis jaunesni žmonės (16)

Šiandien visame pasaulyje vykstantys ekologiniai protestai ir demonstracijos dėl ryžtingesnių...

Jaunimas ruošiasi demonstracijai: protestuos prieš abejingumą klimato kaitai (58)

Šiandien, balandžio 12 d, vidurdienį, Lietuvos miestuose ir miesteliuose moksleiviai, jaunimas ir...

Jų daug ir jie nepageidaujami: lietuvių gujamų paukščių verksmai veria širdį (46)

Vienas žinomiausių ir seniausių konfliktų Lietuvoje ir visame pasaulyje – tarp kormorano ir...

Užbaigiant statybą statybos užbaigimo akto nebepakaks: įsigalioja nauji reikalavimai (17)

Statytojams žinotina, kad jau nuo birželio 1 d. kartu su prašymu išduoti statybos užbaigimo...

Didžiausias Lietuvoje rankomis sodintas Ąžuolynas: unikali, nuolat plečiama ir puoselėjama vieta (5)

Balandžio mėnesį šalia Jono Basanavičiaus gimtinės ošiantis Lietuvos tautinio atgimimo...

Top naujienos

Antanas Saulaitis – apie lietuvius, šventes ir nuodėmes: pasižiūri į žmones ir negali žinoti, ar čia laidotuvės, ar Velykos (28)

„Vienoje šeimoje buvo keturios mergytės, jos kiekvieną dieną sutaupė po vieną saldainį per...

Darbas su nepilnamečiais vieno pavojingiausių Vilniaus mikrorajono gatvėse: nedraudžiame muštis, gerti ar rūkyti (17)

Naujininkai, vienas prieštaringiausiai vertinamų sostinės mikrorajonų, pamažu atgimsta....

Orai: pirmąją Velykų dieną gamtą gaivins lietus (4)

Po ilgokai užsitęsusio sausringo laikotarpio, pirmąją Velykų dieną pagaliau žemę drėkins lietus.

Rinkimų kampanija Ukrainoje pranoko visus Kremliaus lūkesčius (520)

Artėjant prezidento rinkimams , kampanijos pačios tapo informacinio karo dalyvėmis, ir tai labai...

Doveika skurdo statistikoje norėtų išskirti dar vieną skaičių: kiek yra tinginių? (453)

Vasarį Lietuvoje atlikta apklausa parodė, kad Lietuvoje 75 proc. žmonių teigia esą laimingi,...

80-metis radiologas seniai svajoja apie pensiją, bet išeiti dar negali: turi patarimą, kaip ilgiau gyventi (74)

„Mes, radiologai, juokaujame, kad mūsų tokia profesija, jog reikia turėti geras akis ir vieną...

Siaubingo Paryžiaus katedros gaisro tyrime – pirmosios išvados (248)

Prancūzijos tyrėjai nustatė tikslią vietą, kur kilo Paryžiaus Dievo Motinos katedrą praėjusį...

Maža kaimo krautuvėlė prie didelio kelio: su pirkinių sąrašais čia sugrįžta net iš kitų miestų (11)

Talačkonių parduotuvė , priklausanti tiems patiems šeimininkams, kaip ir Ustukių malūnas ,...

Mokslininkai: protėvių poravimasis su kitomis žmonių rūšimis keitė mūsų genus (42)

Neseniai Naujojoje Gvinėjoje atrasta nauja žmonių giminė, kurios atstovai poravosi su...

Absurdiškiausi patarimai sekso tema kitados pateikti kaip labai rimtos rekomendacijos (15)

Įvairiuose gyvenimo būdo, psichologiniuose ir pramoginiuose žurnaluose galima rasti galybę kartais...