aA
© DELFI / Audrius Solominas

Pasaulio dviračių sostine vadinamoje Kopenhagoje dviračių grūstys ėmė bauginti dviratininkus, perspėjo vietos dviratininkų federacija bei turizmo organizacijos.

Tyrimais paremta populiarioji nuomonė tokia, kad kuo daugiau mieste dviratininkų, tuo saugesni keliai tampa visiems, rašo britų „The Guardian“. Tačiau Danijos sostinėje Kopenhagoje, kur į darbą ir mokyklas mina daugiau nei trečdalis gyventojų, susirūpinę balsai ėmė sklisti ir iš pačių dviratininkų tarpo.

Anot Danijos dviratininkų federacijos ir oficialios danų turizmo organizacijos „Wonderful Copenhagen“, sėkmė skatinant gyventojus sėsti ant dviračio ėmė kurti pavojingą, bauginamą ir nemalonią aplinką.

„Kopenhagoje mes turime gana nepaprastų problemų dėl dviračių grūsčių. Aš nebeimu savo vaikų važiuoti dviračiais intensyvaus eismo valandomis. Tai pernelyg pavojinga ir baisu. Aš tiesiog negaliu rizikuoti“, - teigė „Wonderful Copenhagen“ atstovė Aneh Hajdu.

Anot jos, eismas tapo per dideliu išbandymu ir turistams. „Neseniai į kelionę dviračiais aplink Kopenhagą išsiruošiau su drauge iš Londono ir ji išsigando dviratininkų masės bei agresyvaus jų elgesio. Tai ją paveikė taip, jog ji apsiverkė. Ji buvo pernelyg išsigandusi, kad grįžtų dviračiu. Turėjome išsikviesti taksi ir parvažiuoti“, - teigė A. Hajdu.

Kai tenka kovoti dėl erdvės, dviratininkai tampa agresyvesni ir mažiau paiso taisyklių. Aš vis dažniau matau žmones, kurie sau ir kitiems sukuria pavojingas situacijas.
F. Bredalas

Anot jos, dviračių takuose gausėjant dviratininkų, jų elgesys ima prastėti ir vis dažniau įsiplieskia konfliktai. „Vietiniai lekia pro užsieniečius, kurie dažnai savimi nepasitiki ir juda lėtai. Vietiniai praranda kantrybę ir tampa grėsmingesni“, - aiškino ji.

Kad Kopenhagai reikia vis daugiau išteklių aptarnauti dviratininkams, akivaizdu aikštelėse, kur dviračiai paliekami - vietos jose rasti beveik neįmanoma.

Fritsas Bredalas iš danų dviratininkų federacijos nurodo, kad rimtų avarijų, kuriose dalyvavo dviratininkai, skaičius per pastaruosius keletą metų dramatiškai sumažėjo, o jose žuvusiųjų skaičius - visų laikų mažiausias. Tačiau jis teigia bijantis, kad padėtis neapsiverstų.

„Intensyvaus eismo valandomis, dėl vietos dviračių take kovoja neįtikėtinas skaičius dviratininkų - takai tampa užkimšti. Kai jų daugėja ir tenka kovoti dėl erdvės, dviratininkai tampa agresyvesni ir mažiau paiso taisyklių. Aš vis dažniau matau žmones, kurie sau ir kitiems sukuria pavojingas situacijas“, - teigė jis.

F. Bredalo teigimu, toks elgesys kenkia dviratininkų organizacijų bandymams įtikinti valdžią platinti dviračių takus, tankinti jų tinklą bei įrengti kelių aukštų aikšteles dviračiams palikti.

„Toks elgesys reiškia, jog politikai sako - ir tai normalu - kad prieš tai, kai jie mums duos daugiau dviračių takų, turime priversti dviratininkus elgtis padoriai“, - kalbėjo jis.

Kitus dviračių šalininkus tokie pareiškimai, nors ir nepaneigiami, erzina. Mikaelis Colville'is Andersenas, neoficialus danų dviračių „ambasadorius“, rašantis populiarius interneto dienoraščius, sako bijantis, kad panašios baimės gali sunaikinti dviratininkams draugišką atmosferą, kuriai sukurti prireikė tiek pastangų.

„Tiesa, kad važiavimas dviračiu Kopenhagoje intensyvaus eismo metu nėra silpnavaliams: reikia koncentracijos ir, teisybė, platesnių takų. Bet tai nėra taip pavojinga, kaip norėtų sakyti dviratininkų federacija. Statistika rodo, kad [Kopenhagoje] saugiau nei Amsterdame“, - kalbėjo jis.

„Danijos dviratininkų federacija bando gauti daugiau ir geresnių dviračių takų, sakydama, kad pavojinga važinėti taip, kaip yra dabar. Tačiau sakyti žmonėms, kad dviračiu važiuoti pavojinga, yra tarsi kišti sau pačiam koją. Jiems reikia galvoti apie važiavimą dviračiu kaip apie bet kokį kitą produktą, kurį nori parduoti. Tai reiškia, jog reikia pabrėžti pozityvius aspektus“, - teigė M. Colville'is Andersenas.

Kaip tokį pozityvų argumentą jis nurodo Europos dviratininkų federacijos tyrimą, kuriame teigiama, jog „Yra ne vieno miesto pavyzdys, kur pastebimas dviratininkų pagausėjimas lėmė mažesnį bendrą avarijų, kuriose dalyvavo dviratininkai, skaičių. Dėl teigiamo poveikio sveikatai, kurį daro fizinis aktyvumas, važiavimas dviračiu dviratininkui bet kuriuo atveju yra naudingas“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujausias muziejaus eksponatas – milžiniškas atlantinis paltusas (30)

Rytoj, gruodžio 14 d., Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejus kviečia į savo įkūrėjo –...

Iš šalies iškrausto lauko tualetus: kaip lietuviams sekasi atsisakyti seno įpročio? (309)

Lietuvos kaimuose dar tikrai galima pamatyti nedidelių, medinių stačiakampių išviečių, liaudyje...

Aplinkosaugininkai padirbėjo iš peties: išdalinta daugybė baudų (76)

Beveik visą rudens sezoną aplinkosaugininkai kruopščiai darbavosi: Lietuvoje vyko akcija „...

Nesėkminga žvejyba ant pirmojo ledo (46)

Ketvirtadienio rytą Klaipėdos gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos pareigūnai, iš anksto...

Nieko nepirkimo diena – ir sutaupysime, ir mažiau teršime (32)

Šiandien, lapkričio 23-ąją, žmonės visame pasaulyje kviečiami nieko nepirkti ir taip pažymėti...

Top naujienos

Ekspertai: kai kurie mokesčių pakeitimai verčia gūžčioti pečiais, bet statistikoje aplenksime estus (90)

Valstybės biudžetą priėmusi valdžia žada, kad 2019–ieji bus dosnūs visiems dirbantiesiems,...

Sulaikytas buvęs prosovietinės organizacijos „Jedinstvo“ lyderis Ivanovas papildyta (400)

Vilniuje antradienį sulaikytas Rusijos pilietis Valerijus Ivanovas, BNS patvirtino Generalinės...

Už butus viename lankomiausių Europos miestų – juokingos sumos: juos šluoja už grašius (177)

Dabar skelbimų portaluose gausu ne tik nekilnojamojo turto pasiūlymų Lietuvoje, bet ir užsienyje....

Orai bus nenuobodūs

Didžioji sniego banga iš Lietuvos jau pasitraukė. Trečiadienio dieną orai išliks debesuoti,...

Ultimatumas Lietuvai: nesusipratimų virtinė ir keistos pasekmės sugriovė seną mitą (486)

Šimtmečius gyveno kaip vyras su žmona. Buvo visko – ir barnių, ir susitaikymų. Tačiau staiga...

Stambule – emocijų pliūpsnis: Zavacką raminę teisėjai ir audringas Maksvyčio moralas rūbinėje specialiai DELFI iš Stambulo

„Šansų buvo, o jais nepasinaudojome“, – apmaudo po rungtynių Stambule neslėpė...

Karolinos Liukaitytės vyras susidūrė su rimtais nemalonumais: verslininkas nuteistas dėl milijoninės aferos (261)

Antradienį Generalinė prokuratūra paviešino informaciją apie laisvės atėmimo bausmę, kuri...

Šioje išparduotuvėje apsiperka net žinomos moterys, bet stilistės verdiktas – negailestingas (71)

Pastaraisiais metais miesto pakraščiuose viena po kitos duris atveria įspūdingų gabaritų...

Metus negrąžinto vaiko skandale – dar ne pabaiga: moters liudijimai pasikeitė žaibiškai (136)

Septynis vaikus pagimdžiusiai, bet ne visus auginančiai teko atverti teismo duris. Moteris...

Dramatiškoje atomazgoje „Fenerbahče“ įveikė visas rungtynes pirmavusią CSKA ekipą (5)

Dviejų Eurolygos milžinų akistatoje antradienį Stambulo „ Fenerbahče “ (12/1) komanda tik...