JAV pirmoji dama Michelle Obama ketvirtadienį į užmarštį pastūmėjo beveik du dešimtmečius naudotą, visame pasaulyje išpopuliarėjusią vadinamąją maisto piramidę - grafiką, rodantį, kiek ir kokių produktų turėtų būti žmogaus maisto racione.

Maisto piramidę 1992 metais pristatė JAV Žemės ūkio agentūra, atsakinga už maisto politiką, tačiau dabar ši institucija oficialiai patvirtino paprastesnį paveikslą, turintį padėti žmonėms sveikiau maitintis, skelbia naujienų agentūra AP.

Toks grafiko supaprastinimas laikomas esmine M. Obamos kampanijos kovoje su nutukimu dalimi.

Naujoje mitybos pagrindų iliustracijoje matoma lėkštė, padalyta į keturias dalis: vaisiams, daržovėms, grūdiniams produktams ir baltymams (mėsai, žuviai). Mažesnis apskritimas greta lėkštės rodo, kiek žmogaus racione turi būti pieno produktų.

JAV prezidento žmona M. Obama, kartu su žemės ūkio sekretoriumi bei sveikatos specialistais, naują grafiką, pavadintą tiesiog „Mano lėkštė“, pristatė ketvirtadienį Vašingtone.
Mitybos specialistai ne kartą kritikavo maisto piramidę kaip sunkiai suprantamą. Lėkštės pavidalo grafikas sulaukė atsargių pagyrų.

Pirmiausia žmonės bus skatinami pusę savo lėkštės užpildyti vaisiais ir daržovėmis, vėliau - vengti padidintų porcijų, džiaugtis maistu ir vietoje saldžių gėrimų gerti daugiau vandens.

Mitybos specialistai ne kartą kritikavo maisto piramidę kaip sunkiai suprantamą. Lėkštės pavidalo grafikas sulaukė atsargių pagyrų, rašo AP.

„Tai geriau nei piramidė, bet tuo nedaug pasakysi“, - sakė Marion Nestle, mitybos profesorė iš Niujorko universiteto.

Anot jos, naują grafiką suprasti iš esmės nesunku, tačiau M. Nestle nepritarė, kad viena iš raciono dalių įvardyta kaip „baltymai“. Jos manymu, tai nebūtinas ir trikdantis apibrėžimas, nes grūdai bei pieno produktai taip pat yra svarbūs baltymų šaltiniai.

Naują grafiką kūrę maisto politikos pareigūnai konsultavosi su sveikatos specialistais bei M. Obamos komanda, dirbančia jos kampanijoje prieš nutukimą. Kūrėjų teigimu, puspenkto tūkstančio žmonių, tarp kurių buvo ir vaikų, apklausa parodė, jog naujas ženklas yra priimtinesnis.

Naujo ženklo, jam skirto tinklalapio su mitybos patarimais sukūrimas kainavo apie 2 mln. dolerių (4,8 mln. litų).