Rugsėjo pradžioje Vilniaus valdžia pasiūlė gyventojams du naujus 88 ir 89 numeriu pažymėtus visuomeninio transporto maršrutus senamiesčio gatvėmis.

Sostinės valdžia tikisi, kad tai paskatins žmones dažniau naudotis viešuoju transportu ir sumažins automobilių spūstis centre. Kasdien šiais maršrutais keliauja nuo 130 iki 600 keleivių, tačiau dauguma GRYNAS.lt kalbintų vilniečių teigė net negirdėję apie tokią naujovę. 

Jungia 3 stovėjimo aikšteles

Šiuo metu Vilniaus senamiesčio maršrutu kursuoja keturi dujomis varomi „Fiat Ducato“ autobusai. Maršrutai jungia tris dideles automobilių statymo aikšteles: prie Seimo, požeminę Gedimino prospekte bei daugiaaukštę Tilto gatvėje ir Tymo kvartale.

Naujose transporto priemonėse, kaip ir visame viešajame transporte, galioja vienkartiniai ir mėnesiniai viešojo transporto bilietai.

Autobusai aptarnauja keleivius kasdien. Jie kursuoja kas 15 minučių. Viename autobuse įrengta 11 sėdimų ir 10 stovimų vietų. Nenumatytiems atvejams yra ir dar vienas rezervinis autobusas.

Anot Vilniaus vicemero Romo Adomavičiaus, savivaldybė nusprendė įsteigti šiuos maršrutus, norėdama sumažinti lengvųjų automobilių transporto eismą senamiestyje. Neatsitiktinai pasirinkti ekologiški mikroautobusai. Vicemero teigimu, taip saugomas senamiesčio paveldas ir mažinamas išmetamųjų dujų kiekis.

Autobusų nauda miglota

Nors autobusai senamiesčio gatvelėmis kursuoja antrą mėnesį, R. Adomavičiaus teigimu, dar anksti vertinti projekto naudą miestui.

„Reikia maždaug trijų metų, kad gyventojai įsisavintų naujus maršrutus. Po to galima vertinti, ar maršrutas buvo naudingas, ar ne, ar pateisino lūkesčius. Išgirdome įvairių atsiliepimų dėl senamiesčio maršrutų, kai kurie gyventojai prašė koreguoti trasą – pavyzdžiui, pailginti maršrutą iki Žvėryno ir t.t. Kol kas svarstome visas pateiktas pastabas“, – sakė vicemeras.
R. Adomavičius
Reikia maždaug trijų metų, kad gyventojai įsisavintų naujus maršrutus. Po to galima vertinti, ar maršrutas buvo naudingas, ar ne, ar pateisino lūkesčius.

Pašnekovas pridūrė, kad ateityje planuojama senamiesčio maršrutais nemokamai vežti automobilių vairuotojus, jei šie savo transporto priemonę paliko kažkurioje iš automobilių statymo aikštelių.

R. Adomavičius patvirtino, kad tai ilgalaikis projektas. Autobusai bus nuomojami 2 metus. Vidutiniškai vieno autobuso nuoma kas mėnesį miestui kainuos 5 tūkst. litų.

Kasdien iki 600 keleivių

Vilniaus miesto savivaldybės statistikos duomenimis, kasdien šiais maršrutais keliauja nuo 130 iki 600 keleivių.

Sostinės vicemeras GRYNAS.lt patikino, kad „ateityje Vilniaus viešojo transporto parkai bus pildomi naujomis ekologiškomis transporto priemonėmis“.

Anot jo, šiuo metu rengiama detali Viešojo transporto studija. Ja remiantis bus įvertinti ir pateikti siūlymai dėl Vilniaus viešojo transporto sistemos, kokius maršrutus dar reikėtų įdiegti, kaip koreguoti esamus.

Vilniečiai paslauga naudojasi retai

GRYNAS.lt klausė Vilniaus senamiesčio praeivių, kaip jie vertina šią naujovę, ar naudojasi nauja paslauga. Didžioji dalis gatvėje kalbintų vilniečių teigė, kad naujais maršrutais nesinaudoja, nes nėra girdėję apie šią naujovę.


Valentas, apsaugos darbuotojas:

– Didžiąją savo laiko dalį praleidžiu dirbdamas netoli miesto centro, tačiau dažniausiai keliauju pėsčiomis. Šią akciją „atrakciją“ vertinu neigiamai. Esu pasipiktinęs ir nemanau, kad taip turėtų būti leidžiami valstybės pinigai. Sklinda kalbos, kad gali sumažėti maršrutinių taksi, o jie yra bene vienintelis būdas man keliauti iš namų į darbą ir atgal. Norėčiau, kad pinigai būtų investuojami į svarbius ir kiekvienam gyventojui rūpimus projektus, o ne į pasipuikavimą prieš užsieniečius.

Justas, studentas:

– Neseniai sužinojau apie šią naujovę ir labai nudžiugau. Kadangi studijuoju Vilniaus universitete ir dirbu kavinėje, šis maršrutas padeda laiku nusigauti iš taško A į tašką B. Nebereikia skubėti, lėkti ir nervintis, kad vis tiek nespėsiu. Džiaugiuosi tokiu nauju maršrutu, o ypač todėl, kad nereikia mokėti papildomai, kaip tarkim, sostinės mikroautobusuose.

Renata, medikė:

– Į naujoves žvelgiu pozityviai. Smagu, kad miestas aktyvesnis, daugiau judėjimo. Galbūt ir automobilių kamščių bus mažiau, nors abejoju, kad didelė dalis žmonių išmainys savo automobilį į visuomeninį transportą. Prisipažinsiu, pati niekada nevažiavau naujaisiais maršrutais, kadangi retai lankausi centrinėje miesto dalyje, o jei ir būnu, tai stengiuosi į visas vietas keliauti pėsčiomis.