aA
Jau ne pirmus metus dviratininkai Lietuvoje visu balsu šaukia esantys visateisiai eismo dalyviai, bet gatvėse sako tebesijaučiantys lyg karo lauke, kur kone kiekvienas automobilio vairuotojas, išvydęs dviratininką, pyksta.
Dviratininkai: Lietuvoje būtina keisti kelių eismo taisykles
© Shutterstock nuotr.

Lietuvos dviratininkų bendrija dar pernai kreipėsi į Susisiekimo ministerijos specialistus, siūlydama keisti Kelių eismo taisykles (KET), kurios eismo dalyviams padėtų išvengti interpretacijų ir dviratininkams gatvėse taptų saugiau.

Apklausa

Kol pasiūlymai laukia savo eilės tarnautojų stalčiuose, atėjęs pavasaris miestiečius vilioja sėsti ant ekologiškos bei piko metu itin patogios dviratės transporto priemonės.

Norėtų važiuoti šaligatviais

„Pagrindinis dalykas - įteisinti važinėjimą dviračiu šaligatviais, kas dabar vyksta „de facto“, bet teisiškai - nelegalu“, - apie norimas KET pataisas pasakoja Linas Vainius, Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas.

Anot jo, pėstiesiems ir toliau būtų palikta vienareikšmė pirmenybė, taip „įpareigojant dviratininkus važiuoti atsargiai bei labai aiškiai žinoti, kad ne jų pirmumas“.

L. Vainius aiškina, kad šaligatviais važinėti Lietuvos eismo sąlygomis būtina, nes žmonės juos renkasi kaip saugesnius maršrutus - kitur važiuoti dažnai negalima, dviračių takų tose vietose nėra ir greitai neatsiras.

„Dalis žmonių važiuoja ir važiuos šaligatviais, nes kartais tai - geras pasirinkimas. Pavyzdžiui, tušti ir platūs šaligatviai miestų pakraščiuose šalia pagrindinių gatvių. Tokių ir specialiai ženklinti kaip dviračių takų nebūtina. Įteisinimas važiuoti šaligatviu ypač parankus vaikams iki 12-14 metų, žmonėms su fizine negalia, taip pat žiemą, kai užpustomi ir nevalomi dviračių takai, o gatvių pakraščiai susiaurėja dėl sniego pusnių“, - kalbėjo L. Vainius.

Automobiliai „brūžina šonus“

Kitas esminis dviratininkų reikalavimas - panaikinti draudimą važiuoti gatve, kai šalia esantis dviračių takas - blogos būklės, o tokie atvejai esą yra dažni.

„Vilniuje toks pavyzdys būtų Nemenčinės plentas ir šalia jo einantis šimtą metų neremontuotas dvirtakis. Kaune – palei Nemuną besidriekianti A. Smetonos alėja. Vienu jos pakraščiu driekiasi bloga danga, po lietaus balose skendi pėsčiųjų ir dviračių takas“, - vardijo L. Vainius.

Trečias prašymas - įteisinti dviratininko lenkimą ne arčiau kaip per 1,5 metro. „Dabar važiuojant gatve ar keliu labai daug mašinų apvažiuoja dviratininką nesaugiu atstumu, vos ne brūžindami per šonus“, - pabrėžia L. Vainius.

Pagrindinis dalykas - įteisinti važinėjimą dviračiu šaligatviais, kas dabar vyksta „de facto“, bet teisiškai - nelegalu.
L. Vainius

Dviratininkai siūlo įteisinti ir ramaus eismo gatves su iki 30-40 km/h apribotu greičiu, kaip, anot jų, yra daugelyje Vakarų Europos miestų. Tokiose gatvėse dažnai visai nereikia dviračių takų, nes nedidelis greitis padeda palaikyti eismo dalyvių saugumą.

L. Vainiaus teigimu, šiuo metu dviratininkai gatvėse nesaugūs jaučiasi nuolat. Be to, esą kyla daug teisinių ginčų po eismo įvykių, policija įvairiai traktuoja eismo dalyvių veiksmus.

Dviratininkų teigimu, pokyčiams nereikėtų daug lėšų ar kitokių pastangų. „Daugeliu atveju nereikėtų net brangios infrastruktūros, bet susidūrėme, kad ministerijos tarnautojai net nesuvokia šitos realybės, ir reakcija buvo aršiai priešiška, nesigilinant į argumentus“, - tvirtino jis.

www.GRYNAS.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prisižvejojo: neteisėtai sugautos lydekos kainuos daugiau nei pustrečio tūkstančio eurų (21)

Ketvirtadienį Panevėžio gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos pareigūnai sulaikė asmenis,...

Suskaičiavo per mėnesį padarytus medžioklės pažeidimus: kai kurie regionai nustebino (2)

Rugsėjo 15–spalio 15 d. vykusios akcijos „Medžioklė“ metu buvo surengta 112 reidų,...

Žvejojate saugomose teritorijose? Štai, ką būtina žinoti (1)

Žvejai dažnai klausia, ar galima žvejoti ir plaukioti ornitologiniuose, ichtiologiniuose...

Įkliuvo trys Sudervės upėje neteisėtai žuvis gaudę žvejai: teks paploninti pinigines (3)

Vilniaus gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos pareigūnai vykdydami akciją „Lašiša 2021“...

Artėja pasaulinė geriamojo vandens krizė: tai, ką sužinosite, privers užsukti čiaupą (274)

Maždaug 75 proc. Žemės teritorijos sudaro vanduo, tačiau tik apie 5 procentus jo yra gėlas ir...

Top naujienos

Vokietiją per Lenkiją jau pasiekė 5,7 tūkst. migrantų: pagrindinis dėmesys nukrypęs visai ne į juos (190)

Neteisėtos migracijos, su kuria iš Baltarusijos pusės susiduria Lietuva, Lenkija ir Latvija,...

Lietuvoje šia lėtine kvėpavimo liga serga apie 50 tūkstančių: gydytoja nurodė didžiausią pacientų klaidą (4)

Liga, kuri kankina daugiau nei 300 milijonų pasaulio gyventojų – astma. Gydytoja pulmonologė...

Vykstantiems į Angliją – pokyčiai dėl COVID-19 testų (5)

Į Angliją atvykstantiems visiškai pasiskiepijusiems asmenims nelieka dar vienos kliūties.

Giedrius Drukteinis | D+

Garsiausias pasaulyje radijas, kurį Šaltojo karo metais Maskva persigandusi ėmė slopinti: informavo tai, ko sovietiniai žmonės neturėjo žinoti (2)

„Seva Seva Novgordcev, gorod London, By-By-Sy!“ – šis rusiškų bobučių balsais įrašytas...

Ilgalaikių bedarbių skaičius verčia tvertis už galvos: bedarbis – lyg nauja profesija (449)

Užimtumo tarnyba stveriasi už galvos: per metus ilgalaikių bedarbių tiek Lietuvoje, tiek...

Išmanūs namai – ne tik turtuoliams: štai, kokių išmanių prietaisų galite įsigyti iki 100 eurų (3)

Nuo „ Wi-Fi “ ryšiu valdomų šaldytuvų iki televizorių – lengva išleisti didelius pinigus...

Laida „Iš esmės“, Aurimas Perednis; Agnė Vasiliauskaitė | D+

Šioje šalyje COVID-19 priemonės kone griežčiausios pasaulyje: Lietuvos ambasadorius pakliuvo į neeilinę situaciją (3)

Pasauliui skirtingai sekasi kovoti su koronavirusu, todėl šalys naudoja skirtingas priemones. Kol...

Žemę pasiekė galinga radiosignalų banga: paslaptinga sprogimų serija iš kosmoso gelmių tęsėsi 47 paras (39)

Tarptautinė tyrėjų komanda, kuriai vadovavo prof. Li Di ir dr. Wangas Pei, dirbantys Kinijos...

Dėl sveikatos problemų stipriai pakoreguotas Elžbietos II darbo kalendorius: siekiama sumažinti krūvį (11)

Nors britų karalienei Elžbietai II jau 95 metai, jos darbotvarkė labai įtempta. Praėjusiomis...

Laivas iš pradžių pametė 40 konteinerių, po to užsiliepsnojo (46)

Kanados ir JAV pakrančių apsauga su nerimu stebi gaisrą konteineriniame laive Ramiojo vandenyno...