„airBaltic“ skrydžių valdymo viceprezidentas ir AMBER projekto vadovas kapitonas Paulis Calitis sako, jog šios trajektorijos bendrovei padės pirmai Europoje pristatyti „žaliuosius“ skrydžius turbopropeleriniams lėktuvams. 
Kapitonas P. Calitis
Naujosios procedūros, kurios įsigalios „Bombardier Q400 NextGen“ turbopropeleriniams lėktuvams, ilgainiui taps prieinamos visiems į Rygą skrendantiems lėktuvams, kurie turės reikalingą įrangą.

Tarša mažinama pasirinkus kitokias skrydžio trajektorijas

„Pirmasis skrydis įgyvendinant AMBER projektą yra svarbus įvykis Latvijos ir Europos aviacijai. Per kelis ateinančius mėnesius „airBaltic“ pradės kasdien skraidyti naujomis trajektorijomis, taip tausojadama aplinką. Būsime pirmoji oro bendrovė, kuri turbopropeleriniais lėktuvais išmėgins palydoviniu ryšiu kontroliuojamų procedūrų efektyvumą ir įtaką gamtai“, – sako kapitonas P. Calitis.

Šis skrydis pirmasis Latvijos istorijoje, kai skrydžio procedūros buvo kontroliuojamos palydoviniu ryšiu. Specialiai apmokyta įgula atliko procedūras skrendant visomis penkiomis AMBER projekte numatytomis trajektorijomis. Po skrydžio jos nariai pranešė, kad skrydis vyko pagal numatytą planą, o naujosios trajektorijos yra malonios skristi.

Pagrindinis AMBER projekto tikslas yra įdiegti naujas atvykimo į Tarptautinį Rygos oro uostą procedūras, sumažinti anglies dvideginio emisijas ir triukšmo oro uoste ir jo apylinkėse lygį, ypač kurortinėje Jūrmalos teritorijoje. Nauja skrydžių trajektorija bus iki 30 jūrmylių trumpesnė nei iki šiol ir leis anglies dvideginio emisijas sumažinti iki 300 kilogramų kiekvieno „Q400 NextGen“ lėktuvo skrydžio metu.

„Naujosios procedūros, kurios įsigalios „Bombardier Q400 NextGen“ turbopropeleriniams lėktuvams, ilgainiui taps prieinamos visiems į Rygą skrendantiems lėktuvams, kurie turės reikalingą įrangą. Procedūros bus pritaikomos ir 2015 m. pradėsiančiuose skraidyti „Bombardier“ CS-serijos reaktyviniams lėktuvams. Šie lėktuvai ir taip labai efektyviai naudoja kurą“, – teigia kapitonas P. Calitis.

Bus įvertintas kiekvieno skrydžio metu išskirtas CO2 kiekis

2013-ųjų pirmąjį pusmetį buvo vykdomi AMBER projekto pirminio projektavimo ir bandymų simuliatoriumi darbai. Naujų procedūrų pilotai ir skrydžių vadovai bus mokomi realistiškuose simuliatoriuose. Iki metų pabaigos bus atlikti 100 bandomųjų skrydžių AMBER trajektorijomis.

Skrydžių metu bus matuojamas išmetamo anglies dvideginio kiekis, pagal kurį ir bus vertinami vadinamieji žalieji skrydžiai.

AMBER projektą įgyvendina „airBaltic“ kartu su „Airbus ProSky“ ir Latvijos oro navigacijos paslaugų teikėju „Latvijas Gaisa Satiksme“.

Oro bendrovė skraido į daugiau kaip 60 Europos, Skandinavijos, Rusijos, NVS šalių ir Viduriniųjų Rytų miestų. Lietuvoje „airBaltic“ skrydžius vykdo iš Vilniaus oro uosto.

Jei norite daugiau sužinoti, kokiu būdu taupomas kuras lėktuvuose ir anglies dvideginio išmetimai į aplinką, spauskite ČIA.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)