Ąžuolo persodinimo operacija truko devynias valandas. Ąžuolas, padedant kranui, buvo užkeltas ant priekabos ir nuvežtas 150 metrų toliau Maskavas gatve.

„Vienas didžiausių iššūkių buvo tas, kad reikėjo persodinti medį su žalia lapija. Kad ąžuolas priprastų prie naujos vietos, ateinančius trejus metus jam reikės skirti daugiau dėmesio“, – sakė „Labie koki“ vyriausiasis arboristas Edgaras Neilandsas.

Pasiruošimas ąžuolo persodinimui prasidėjo prieš kelias dienas. Buvo perkelti tramvajaus kontaktiniai tinklai, pašalinti trukdantys stulpai ir nuleistos atskiros antžeminės komunikacijos.

Rygos savivaldybė nepranešė „Delfi“, kiek kainavo ąžuolo transportavimas ir persodinimas. Tai būtų neteisinga, nes statytojas „viską teikia kaip vienos paslaugos dalį“, o į sumą įeina ne tik persodinimas, bet ir parengiamieji darbai bei vėlesnė medžio priežiūra.

Rygos autobusų stoties raudonasis ąžuolas yra palyginti retas ir dendrologiškai vertingas medis Latvijoje. Jis buvo pasodintas 1964 m., tais pačiais metais, kai buvo pastatyta autobusų stotis.

Statant „Rail Baltica“, medį buvo planuojama nupjauti, tačiau tam paprieštaravo aplinkosaugos aktyvistai. 2022 m. sausį, prasidėjus geležinkelio stoties statybos darbams, medis buvo perkeltas į laikiną vietą, esančią netoli pirminės vietos, taip pat geležinkelio stoties teritorijoje. Tai buvo sunki užduotis, nes objektas kartu su žemėmis ir metalinėmis konstrukcijomis sveria apie 50 tonų.