Po kelis mėnesius trukusio intensyvaus Berlyno spaudimo, 28 ES šalių ministrai nusprendė iš naujo svarstyti susitarimą, priimtą dar birželį, bet teigė, jog galutinį reguliavimus sugriežtinantį sprendimą priims per ateinančias savaites, o ne mėnesius, rašo theguardian.com.

Vokietijos automobilių gamintojų „Daimler“ ir BMW gaminami automobiliai yra sunkesni ir naudoja daugiau degalų kilometrui lyginant su kitų firmų, pavyzdžiui, Italijos FIAT, automobiliais. Todėl vokiečių įmonėms būtų sunkiau įgyvendinti ES siūlomus reikalavimus – iki 2020 visų naujai pagamintų automobilių išskiriamo anglies dvideginio kiekį sumažinti iki 95 g/km.

„Tai nėra kova dėl principų. Mums rūpi suderinti klimato apsaugą su lankstumu ir konkurencingumu, kurių reikia norint išsaugoti automobilių pramonę Europoje,“ – sakė Vokietijos aplinkos ministras Peteris Altmaieris. – Esu įsitikinęs, kad galime rasti bendrą sprendimą per artimiausias savaites.“

Kompromiso būti negali

ES klimato komisarė Connie Hedegaard žurnalistams teigė, jog yra nusivylusi tuo, jog nutarimas dėl išmetamo anglies dvideginio „lubų“ buvo sustabdytas. 

„Nėra labai gerai, kad mes negalėjome susitarti dėl mašinų,“ – sakė komisarė. Ji taip pat pridūrė, jog sprendime vietos lankstumui nėra ir Vokietijos siūlymas atidėti pilną reikalavimų įgyvendinimą ketveriems metams iki 2024 yra nepriimtinas.

Nors Vokietija sugebėjo gauti ES aplinkos ministrų paramą pirmadienio balsavime, daugelis šalių narių išreiškė susirūpinimą dėl būdų, kuriais naudodamasi Vokietija užblokavo sprendimo priėmimą.
Švedijos aplinkos ministrė Lena Ek piktinosi, jog dėl šių atidėliojimų ir artėjančių naujų ES parlamento rinkimų sprendimo priėmimas gali būti atidėtas iki 2015 metų. Jeigu taip atsitiktų, Vokietijos atsakomybė būtų milžiniška, sakė švedų atstovė.

GRYNAS.lt jau anksčiau rašė, kokios būtų šio nutarimo pasekmės automobilių rinkai ar pasaulio klimatui. Siekiant darnaus vystymosi bei aplinkosaugos tikslų įgyvendinimo būtina mažinti automobilių taršą, tačiau panašu, kad stambiosios valstybės randa būdų, kaip apeiti itin svarbių įstatymų priėmimą.