aA
Trečiadienį, sausio 19 dieną, per 450 mokslininkų paragino stambių reklamos ir viešųjų ryšių įmonių vadovus atsisakyti dirbti su iškastinio kuro kompanijomis ir sustabdyti, pasak jų, dezinformacijos apie klimato kaitą skleidimą.
Žaliasis smegenų plovimas
Žaliasis smegenų plovimas
© Shutterstock

Mokslininkai išsiuntė laišką pagrindinių pasaulinių viešųjų ryšių ir reklamos įmonių vadovams, įskaitant komunikacijos konglomeratą „WPP“, „Edelman“ ir „IPG“. Taip pat jis buvo nusiųstas įmonių klientų, kurie reklamuoja tvarumo tikslus, įskaitant „Unilever“, „Amazon“ ir „Microsoft“, vadovams, pranešė „Reuters“.

„Kaip mokslininkai, tyrinėjantys ir informuojantys apie klimato kaitos realijas, nuolat susiduriame su dideliu ir nereikalingu iššūkiu: įveikti iškastinio kuro įmonių reklamos ir viešųjų ryšių kampanijas, kuriomis siekiama supainioti arba sumenkinti mūsų duomenis ir klimato krizės keliamą riziką“, – rašė mokslininkai.

Microsoft
Microsoft
© Shutterstock

Nė viena iš reklamos ir viešųjų ryšių įmonių ar jų klientų negalėjo iš karto pakomentuoti mokslininkų laiško.

Vis labiau tiriamas viešųjų ryšių ir reklamos įmonių vaidmuo, kai šios padeda naftos ir dujų įmonėms sumenkinti jų daromą įtaką klimato kaitai arba naudoja taip vadinamą „žaliąjį smegenų plovimą“ (angl. greenwashing) teigdamos, kad tos bendrovės siūlo sprendimus klimato kaitai stabdyti.

Spalio mėnesį JAV Atstovų Rūmų komisija apklausė naftos kompanijų vadovus dėl jų vaidmens skleidžiant dezinformaciją apie klimato kaitą ir pareikalavo pateikti dokumentus, susijusius su pinigais, kuriuos jie išleido viešųjų ryšių ir rinkodaros bei socialinės žiniasklaidos įmonėms.

Amazon
Amazon
© Shutterstock

Pateiktuose ieškiniuose didžiosios naftos ir dujų kompanijos kaltinamos „žaliuoju smegenų plovimu“, nurodant reklamines kampanijas, kuriomis siekiama suklaidinti klientus, kad šie manytų, jog reklamuojami produktai yra nekenksmingi aplinkai.

„Mes, klimato mokslininkai, dešimtmečius bandėme kelti pavojaus signalą dėl klimato krizės, bet mus pribloškė šios iškastinio kuro pramonės finansuojamos viešųjų ryšių kampanijos“, – sakė klimato mokslininkas Michaelas Mannas.

Kampanija, kuriai vadovavo „Clean Creatives“ grupė, verčianti reklamos ir viešųjų ryšių įmones atsisakyti iškastinio kuro klientų, paragino „Edelman“ nutraukti bendradarbiavimą su naftos ir dujų klientais.

2020 m. gruodžio mėn. pranešime „Reuters“ „WPP“ sakė: „WPP pripažįsta savo vaidmens svarbą sprendžiant klimato kaitos problemą, taikydama griežtus standartus mūsų kuriamam turiniui ir padėdamas klientams paspartinti perėjimą prie mažiau anglies dioksido į aplinką išskiriančios ekonomikos.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(107 žmonės įvertino)
3.2056

Dulkantys keliai vasarą tampa tikru prakeiksmu: šylant klimatui situacija gali tik prastėti

Klimatologų teigimu, vasaros Lietuvoje tampa vis karštesnės su dažnėjančiais sausais...

Daugelis daro klaidą atsikratydami nebereikalingais lauko šviestuvais: juos dar galima panaudoti

Įsibėgėjus pavasariui, vasaros belaukiant vakarais prie namų jaukumą kuria įvairūs lauko...

Iki tekstilės atliekų konteinerių nuvykti nepasivargino: visą krūvą senų drabužių išvertė tiesiog regioniniame parke

Telšių aplinkos apsaugos inspekcijos pareigūnai gavę pranešimą apie išpiltas atliekas šalia...

Įspėja namuose ar laužavietėje deginančius plastiką gyventojus: baudos už tai siekia tūkstančius

Iš kaimyno kiemo kyla juodi, dvokiantys dūmai? O galbūt šie vaizdai ir negeras kvapas periodiškai...

Elektronikos prietaisai: dalintis, nuomotis ar dovanoti?

Ar verta įsigyti betono maišyklę, šakų smulkintuvą, jei tokių daiktų prireikia vos vieną ar...

Top naujienos

Delfi PliusVytautas Bruveris, laida „Kaip pas žmones“, Virginija Spurytė

Ukrainai – amoralus Vakarų siūlymas: šurmulį sukėlė Vokietijos intelektualų laiškas

Ukraina neturėtų bet kokia kaina siekti paliaubų su Rusija , kaip tai Kijevą esą ragina daryti...

Delfi Plius DELFI

Po ukrainiečių paviešintų vaizdų – šokas šlovinusiems Rusijos kariuomenę: tai paskutinis lašas (18)

Rusijos karo tinklaraštininkus šokiravo jų šalies kariuomenės nekompetencija, Vladimirui Putinui...

Infliacija krizės dar neatnešė: lietuviai masiškai taupyti nesiima, tačiau įspėjimų jau yra (2)

Infliacijai siekiant aukštumas, gyventojai veržtis diržų ir vartoti mažiau dar neskuba, sako...

Karas Ukrainoje. Rusijai didinant pastangas užimti visą Luhanską – Zelenskio atsakas: nurodė, kas gali sustabdyti karą (2)

Ukraina atmetė galimybę susitarti su Rusija dėl paliaubų ir pareiškė, kad nesutiks su...

Po klausimo apie Ukrainą Micičius be žodžių paliko spaudos konferenciją specialiai „Delfi“ iš Belgrado (1)

Jokių abejonių, Ukraina turi solidžią krepšinio bendruomenę, šiuo metu dėmesį telkiančią ne...

Po naujo siūlymo Zelenskis atrėžė: mums nereikia tokių kompromisų

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis perspėjo, kad Rusijos karą prieš jo šalį gali...

23-ejų metų Žanetai nustatė melanomą: apgamą iš kitų išskyrė du požymiai

Melanoma ir bazinių ląstelių karcinoma , (odos piktybiniai dariniai), sergančių pacientų...

Žvaigždės Ukrainos ginkluotosiose pajėgose: sceną į karo lauką iškeitusios garsenybės jau praliejo kraują

Iki 2022 m. vasario 24 d. ukrainiečiai gyveno ramiai: eidavo į mėgstamų atlikėjų koncertus,...

Laukia orų permainos: bus ir nemažai šilumos, ir šalnų (1)

Sekmadienio naktį žemo atmosferos slėgio sūkurys Į Lietuvą atneš drėgnus orus . Dieną jo...

Išmaudytas Eurolygos čempionų strategas – apie NBA, finalo „X-faktorių“ ir nutildytus skeptikus specialiai „Delfi“ iš Belgrado

Po pergalingo Eurolygos finalo čempionų ekipos Stambulo „Anadolu Efes“ strategas Erginas...