Pabaigus šio mėnesio pradžioje pradėtus parengiamuosius darbus, iš greta Nemuno salos esančio kanalo baržomis pradėtas plukdyti dumblas.

Šiuo metu prie Nemuno salos darbuojasi žemsiurbės, ekskavatoriai, baržos. Iš kanale įrengtų sėsdintuvų siurbiamas dumblas, kuris baržomis plukdomas į prie klubo „Combo“ įrengtą uostą. Nukenksminus dumblą, sunkvežimiais jis bus gabenamas į sąvartyną.

„Visus darbus planuojama baigti iki birželio 30 dienos“, – teigė projektą kuruojantis Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausiasis specialistas Ramūnas Judeika.

Bendra ES lėšomis finansuojamo projekto vertė siekia daugiau nei 4,5 mln. litų. 10 proc. šios sumos sudaro savivaldybės biudžeto lėšos. Dumblą prireikė valyti dėl kelių priežasčių - pirmiausia jo sankaupos darkė kraštovaizdį, skleidė nemalonų kvapą bei trukdė pratekėti vandeniui. Susilaikęs vanduo pradėdavo žydėti, o žydintis vanduo jau pavojingas ir žmogaus bei gyvūnų ir augalų sveikatai. Svarbiausia priežastis - susikaupęs dumblas buvo užterštas naftos produktais, kurie greičiausiai nutekėdavo nuo kelių. Laisvai tekantis vanduo mažus teršalų kiekius greitai išsklaido ir šie nesusikaupia, o vandens ekosistema pati išvalo teršalus, tuo tarpu netekančiame vandenyje teršalai lieka. Tokiame vandenyje pavojinga maudytis, jį kitaip vartoti. Naftos teršalai taip pat įsigeriair į dumblą ir toliau kenkia augalams ir žuvims.

Iškastas dumblas bus specialiai valomas ir vėliau bus panaudotas, kaip trąša. Tuo tarpu Kauno sala bus išvalyta nuo teršalų, pagerės jos ekologinė ir estetinė būklė.

Konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“ pernai išsiurbė dumblą ir supylė į kanale įrengtus sėsdintuvus. Tačiau po to darbai sustojo, nes bendrovė atsisakė laikytis projekto sąlygų ir pasiūlė dumblą gabenti ne baržomis, bet sunkvežimiais.

Baimindamasi prarasti projekto įgyvendinimui skirtas ES lėšas, Kauno miesto savivaldybė nesutiko keisti dumblo gabenimo būdo ir paskelbė naują konkursą projekto darbams atlikti. Konkursą laimėjo jungtinės veiklos sutartį pasirašiusios UAB „Kamesta“ , UAB „Hidrum“ ir VĮ „Vandens vidaus kelių direkcija“, kurios šiuo metu ir atlieka baigiamuosius dumblo išvežimo darbus.