aA
Niekas nėra apsaugotas nuo eismo įvykių – skaudžiausia žinoti, kiek daug vaikų juose atsiduria. Sakoma, jog vaikams nuo mažens turėtų būti ugdomi saugaus važiavimo dviračiu įpročiai, tačiau ne kiekvienas vaikas supranta, kodėl taip svarbu saugotis ir nenoriai imasi šalmo.
© Shutterstock nuotr.

Šiemet nukentėjo 15 vaikų

Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) 56 punkte nustatyta, jog dviračio vairuotojas arba keleivis iki 18 metų, važiuodamas arba vežamas keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, nebūtina, bet rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Audrius Valatka teigia, jog kaip papildomas saugumo priemones dviračius vairuojantiems vaikams būtų galima naudoti kojų kelių bei rankų alkūnių apsaugas, tačiau KET šios saugumo priemonės nėra vaikams nustatytos kaip privalomos.

A. Valatka atkreipia dėmesį į tai, jog per 7 pastaruosius šių metų mėnesius įvyko 42 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo 15 dviračius vairuojančių vaikų. Specialistas pabrėžia, jog šioje policijos vedamoje avaringumo analizėje vaikais laikomi asmenys iki 18 metų.

Šalmo dėvėjimas – tėvų atsakomybė

Specialistas suskaičiuoja keletą dažniausių priežasčių, kodėl dviračiais besivažinėjantys vaikai patenka į nelaimingus atsitikimus. „Eismo įvykių, kuriuose dalyvauja dviračius vairuojantys vaikai priežastys, be abejonės yra jų neatsargumas važiuojant keliu ar važiuojamąja dalimi. Galbūt netikėtas motorinių transporto priemonių vairuotojų išvažiavimas į važiuojamąją dalį, kairio posūkio ar apsisukimo manevrų atlikimas nesilaikant KET nustatytų reikalavimų ir taip pat nedrausmingas dviračio vairavimas važiuojant šaligatviu“, – vardina A. Valatka.

Pasak specialisto, smulkesnė eismo įvykių, kuriuose dalyvauja dviračių vairuotojai, priežasčių analizė nevedama.

A. Valatka tikina, jog šalmo dėvėjimas važiuojant dviračiu visų pirma yra vaikų tėvų atsakomybės klausimas. „Be to, vaiko važiavimas be šalmo reikštų KET reikalavimų pažeidimą, o už tai numatyta atsakomybė. Savaime suprantama, kad dviratininko šalmas nukritus nuo dviračio labiau apsaugo žmogaus galvą nuo galimai patirtų sužalojimų“, – aiškina specialistas.

Įpročiai turi būti ugdomi nuo mažens

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas pabrėžia, kad šiemet Lietuvoje eismo įvykiuose nukentėjo iš viso 156 įvairaus amžiaus dviratininkai, septyni iš jų neteko gyvybės. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad vaikai sudaro beveik trečdalį į šiuos eismo įvykius patekusiųjų skaičiaus.

„Atrodytų, kad į didesnę rizikos grupę turėtų patekti nepilnamečiai dviratininkai, tačiau dažniau nukenčia būtent suaugę dviračių vairuotojai. Vaikai dažniau dėvi šalmus ir kitas apsaugos priemones, o suaugusieji dažnai pervertina savo galimybes“, – teigia A. Pilčicas.

Direktorius tiki, jog vaikams nuo pat mažens turėtų būti ugdomi saugaus važiavimo dviračiu įpročiai, aiškinama kodėl būtina dėvėti šalmą ir kitas apsaugos priemones. A. Pilčico teigimu, vaiką visuomet dėtis šalmą skatina ir matomas tėvų pavyzdys, kuomet kelionių dviračiais metu jie taip pat dėvi šalmus.

Šalmą leido išsirinkti pačiam

Sūnų auginanti Irina Budrikienė prisimena, jog važinėti berniukas pradėjo dar labai anksti – būdamas vos pusantrų metukų. „Tuomet aiškinti apie šalmo dėvėjimą dėl saugumo dar būtų buvę beprasmiška. Prie to mes priėjome tiesiog iš kitos pusės – leidome sūnui pačiam išsirinkti šalmą. O juk smagu pačiam spręsti, ką dėvėti ir po to pasipuošti nauju aksesuaru“, – vaiko šalmo dėvėjimo pradžią prisimena moteris.

I. Budrikienė pamena ir tai, jog kartais, kai sūnus pamatydavo pro šalį pravažiuojančius vaikus be šalmo, pradėdavo zirsti ir klausinėti, ar ir jis galėtų taip važinėti.

„Tokiais atvejais buvo aiškiai pasakoma: arba važiuoji dėvėdamas šalmą, arba dviratukas bus paslėptas. Ir mes puikiai pripratom prie dviejų būtinų atributų – ryškios liemenės ir šalmo“, – teigia moteris. Liemenės berniukui leidžiama nesivilkti tik saugiose vietose – pavyzdžiui, stadione.

Geriausiai pripratina rodomas pavyzdys

Tuo metu Kristina Paršukaitė – Juozapaitienė tikina, kad jos šeimoje problemų dėl šalmo dėvėjimo nekyla. Vaikų įprotį prieš važiuojant dviračiu užsidėti šalmą moteris išugdė vadovaudamasi paprasta logika. „Vaikams paaiškinimas buvo toks: sėdi į mašiną – nevažiuoji, kol saugos diržas neužsegtas. Sėdi ant dviračio – dediesi šalmą, o jei ne, niekur nevažiuoji“, – aiškina vaikus auginanti mama.

Agnė Jokūbauskienė taip pat gali pasigirti, jog jai taip pat pavyko išauklėti vaikus dėvėti šalmą. „Mūsų šeimoje net nekilo klausimo, kodėl reikia ar nereikia šalmo. Mes ir patys dedamės šalmus, o tai yra puikus pavyzdys, jog tai būtina ir neatsiejama dviračio ar riedučių detalė. Net nuosavame kieme norint pasivažinėti dedasi šalmą net nieko nesakant“, – pasakoja moteris.

Pasak A. Jokūbauskienės, nėra geresnio būdo pripratinti vaiką dėvėti šalmą, kaip rodyti atitinkamą pavyzdį pačiam.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paprasta gražaus kūno formulė: tik naudokite (2)

Sakote, dviratininkai turi tik XXL dydžio šlaunis ir tuo išsiskiria iš kitų sporto šakų...

R. Javtokas apie pavogtą triratį ir pažadą, kurį išpildys baigęs karjerą (6)

„Iš pradžių turėjau triratį. Kieme palikau – pavogė. Pats kaltas. Pakvietė mama valgyti,...

Žemiški patarimai, kaip dviratininkui atstatyti jėgas po krūvio (2)

Po lenktynių, intensyvios treniruotės ar ilgesnės kelionės jaučiatės kaip išsunkta kempinė?...

Kritinė dviratininkų klaida: net patys to nežinodami kelia sau mirtiną pavojų (8)

Dviratį lietuviai vis dažniau renkasi ne tik laisvalaikiui, bet ir kelionei į darbą. Kol vieni...

Keliones lėktuvu išmainė į dviratį ir nesigaili (15)

Bent po 1000 kilometrų dviračiu Algirdas Gurevičius įveikė Kinijoje, Indijoje, Altajuje,...

Top naujienos

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (60)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Lietuva užsienio akimis: darbuotojai emigruoja, bet pensininkai lieka (326)

Kad nepatirtų ekonominio nuosmukio, rytinėms ES narėms teks susigrąžinti išvykusius darbuotojus...

Rimvydas Valatka. Išgirsti popiežių Pranciškų pavergto proto šalyje (578)

Kodėl pavergto proto? Juk popiežius Pranciškus aiškiai pasakė, kad „ši tauta iš tiesų...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Kremlius prognozuoja neišvengiamą karą su Vakarais (774)

Susiskaldžiusi Europa , stagnuojančios JAV ir drąsus daugiapolis pasaulis, kuriame Kremlius...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (13)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...

Bastys: man reikia mandato, kad galėčiau tarnauti su nauja priesaika (99)

2017 metų gruodį prieš pat Kalėdas Konstitucinis Teismas paskelbė, kad Seimo narys Mindaugas...

Velionės laidotuvės virto farsu: kur pagarba mirusiajam ir artimiesiems? (62)

Rugsėjo 9 dieną laidojome kaimynę ir daugiavaikę mamą, kuri buvo užauginusi 7 vaikus.

Finansų planavimo programėlės – išmanus būdas taupyti (6)

Finansų ekspertai sako, kad tarp turtuolio ir vargšo paprastai būna vienas esminis skirtumas –...

Baigėsi popiežiaus vizitas Lietuvoje: miniai žmonių – išskirtinis gestas linkėjo tapti vilties švyturiu, atnaujinta 19.00 (1386)

Popiežius Pranciškus sako, kad skaudžią istoriją išgyvenusi Lietuva gali tapti vilties švyturiu...

Tikrieji žmogaus teisių gynėjai nepamena Gražulio nuopelnų (252)

Petro Gražulio paskyrimas į Žmogaus teisių komitetą ne tik sulaukė 16 tūkst. parašų,...