Its chairman Mantas Martisius also told BNS Lithuania that the TV channel's representatives have been asked to come to Vilnius to provide explanations regarding the Evening with Vladimir Solovyov show broadcast in late November.

"The show has been found to have contained violations as unacceptable information was spread and hatred incited. We are waiting for the channel's representatives to provide explanations and then we will make the decision," Martisius told BNS Lithuania.

According to the RTCL, during the show, Russian MP Vladimir Zhirinovsky called for "annihilating the West" by starting a nuclear war.

Under national and European legislation, there are different procedures for TV channels registered in the EU and in third countries. If a TV channel is registered outside the EU, simpler rules apply and the RTCL can make swifter decisions on broadcasting restrictions. Such rules also apply to Russia-24, the Lithuanian media watchdog says.

Lithuania has previously introduced the maximum broadcasting restriction for one year to some of Russian TV channels due to the incitement of war and hatred.

It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Comment Show discussion