Kiekviename tokiame laive – tūkstančiai konteinerių, pripildytų brangiomis prekėmis. Tai – milijonus kainuojantis krovinys, kurį kažkas pagamino, o kažkas – nupirko. Šiuolaikiniai laivai yra labai dideli ir technologiškai pažangūs, tačiau juos vis tiek turi valdyti didelę patirtį sukaupęs žmogus. Kompanijos savo laivams ieško patyrusių kapitonų, kurie užtikrintų saugią ir efektyvią laivo kelionę per pasaulio vandenynus. Skaičiuojama, kad dauguma kapitonų turi daugiau nei 10 metų patirties, o trečdalis – daugiau nei 20 metų patirties laivyboje. Tyrimai taip pat rodo, kad dauguma jų yra patenkinti savo darbu.

Darbas nėra lengvas ir fiziškai, ir psichologiškai. Tenka dirbti ilgas valandas, rūpinantis, kad laivas būtų tinkamai pakrautas ir iškrautas, koordinuoti kitų įgulos narių darbą bei bendrauti su kompanijos vadyba. Prie to dar pridėkite ilgus mėnesius toli nuo namų, atšiaurių jūrų keliamą stresą ir gausite ne itin malonią kombinaciją. Tačiau šiems žmonėms dažnai suteikiamos visos socialinės garantijos, sveikatos apsauga, o ir nakvyne bei maitinimu rūpintis nereikia. Visgi atlyginimas ir garbė yra labiausiai viliojantys faktoriai.

Payscale.com duomenimis, JAV kompanijai dirbantis konteinerinio laivo kapitonas vidutiniškai uždirba 97,2 tūkst. dolerių per metus. Atlyginimas gali svyruoti nuo 70 iki 180 tūkst. USD, priklausomai nuo to, kiek darbo turi laivas, kokio jis tipo ir kiek patirties turi sukaupęs kapitonas. Karjeros pradžioje net užimdamas kapitono vietą žmogus gali gauti ir palyginti nedidelę 65-67 tūkstančių dolerių algą per metus.

Kompanijos pirmenybę teikia vyresniems, daugiau patirties sukaupusiems kapitonams. Kadangi jų paklausa yra didesnė, jų atlyginimai taip pat yra aukštesni. Dažnai jiems mokamos premijos už sėkmingas keliones, kad tik pavyktų juos išsaugoti savo laivuose. Retais atvejais siūlomas ir procentas nuo reiso pelno. Beje, dauguma laivų kapitonų yra vyrai – moterys užima tik apie 3 proc. šių pozicijų.

Įdomu ir tai, kad laivo kapitonai visada dirba. Taip, jie miega ir ilsisi, tačiau jų darbo valandos niekada nesibaigia. Tai reiškia, kad bet kuriuo metu jie privalo imtis tiesioginių savo funkcijų, jei iškyla toks reikalas. Taigi, konteinerinio laivo kapitono darbas yra sunkus, alinantis ir gana pavojingas, bet per ilgą karjerą įmanoma daug uždirbti ir daug pamatyti.