Nelengvą sprendimą palikti suburtą klientų ratą Vilija Šeputienė priėmė tada, kai nutarė grožio verslų savininkams padėti kurti strateginius verslų planus.

„Solo verslai – kai žmonės siekia sukurti verslą veikdami vieni ir užsiimdami sau patinkančia veikla, – aiškina V. Šepuitienė. – Nors jie gabūs savo srityse, jiems stinga žinių kitose sferose, labiausiai – pristatant save. Kilo mintis tapti tokių solo verslų konsultante, juolab kad specialistų šioje srityje labai nedaug – mūsų yra vos penki.“

Sėkmingas darbas grožio sektoriuje entuziastingą moterį įkvėpė ne tik dalintis sukauptomis žiniomis, bet ir kurti mokymosi programas. Įstojusi į švietimo vadybos magistrantūrą V. Šeputienė suprato, kad jos siekis ne tik pačiai būti grožio meistre, bet ir prisidėti prie jų edukacijos ir verslumo mokymų.

„Mano karjera grožio sektoriuje visada buvo lydima fanatiškos meilės darbui, – prisiminė specialistė. – Dar būdama studente tapdavau makiažų čempionatų prizininke, trečiame kurse sulaukiau kvietimo tapti kosmetologijos dėstytoja. Viskas sekėsi puikiai, tačiau jaučiau, kad mano kelias kitur.“

Pokyčius lėmė pandemija

2020 m. pavasarį V. Šeputienė organizavo didžiulį analogų neturintį renginį „Verslo formulė grožio meistrams“, tačiau koją pakišo pasaulinė pandemija.

„Teko greitai keisti planus, reaguoti į situaciją ir per dvi savaites man pavyko surengti pirmąją tokio tipo nuotolinę konferenciją, į kurią prisijungė apie 350 dalyvių“, – prisiminė V. Šeputienė.

Pasak jos, iki tol grožio sektoriuje vykdavo vos viena kita konferencija, ir šios būdavo orientuotos į profesinių žinių, bet ne į verslumo ugdymą. Po pirmosios verslumo ugdymo konferencijos sėkmės, į V. Šeputienę ėmė kreiptis pavieniai grožio meistrai – jie norėjo sužinoti kuo daugiau apie šiuolaikinio grožio verslo ypatumus.

„Grožio meistro veiklos strategija, kainininko auditas ir lojalumo sistemos, klientų aptarnavimo standartas, paslaugų ir produktų pardavimo formulė, naujų paslaugų ar ekspertinės veiklos plėtra, laiko planavimas ir partnerystė – be viso to negali išsiversti sėkmingos karjeros siekiantis grožio meistras. Mano siekiamybė – kad kiekvienas specialistas išmanytų šias temas“, – tokia solo verslų mentorės Vilijos Šeputienės siekiamybė.

Pagrindinės grožio meistrų klaidos

Jau porą metų pasaulį kaustanti pandeminė situacija grožio sektorių sukrėtė ypatingai. V. Šeputienės teigimu, darbo vietas išsaugojo tie meistrai, kurie pasinaudojo naujausiais technologiniais įrankiais – socialinėmis medijomis, internetinėmis registracijų platformomis ar elektroninių parduotuvių verslu. Tačiau didžioji dauguma pasirinko kitą kelią – stiprino ne jau sukurtą darbo vietą ar asmeninį prekės ženklą, bet gilino profesines žinias.

„Meistrai dabar yra užstrigę mokymosi procese. Kodėl taip nutiko? Labai dažnai taip bandoma užmaskuoti savo vidinį nepasitikėjimą, komunikacijos su klientais trūkumą. Vis tikimasi, kad skirtingi mokymai atves naują klientų srautą. Dabar net kirpėjos mokosi antakių dizaino, makiažo paslapčių. Tačiau iš tikrųjų problema slypi kitur. Visų pirma, reikėtų atkreipti dėmesį į savo paslaugos komunikaciją, verslo pozicionavimą ar tą pačią paslaugos kokybę”, – įsitikinusi mentorė.

V. Šeputienė pabrėžia ir dar vieną ryškėjančią tendenciją tarp sudėtingai auditoriją išlaikančių grožio meistrų – neadekvačią kainodarą. Pasak specialistės, neretai žema kaina labiau kiša koją nei didesnė.

„Menkai mokus klientas visada linkęs ieškoti dar pigesnės paslaugos, tad jo lojalumas meistrui yra gana laikinas. Be to, didžioji dalis meistrų turi finansinio raštingumo problemų. Negalima galvoti, kad žema paslaugos kaina garantuos tenkinančias apyvartines lėšas ar net pelną. Klaidinga koreguoti paslaugos kainą neįsivertinus išeigos”, – patarimus dalijo V. Šeputienė.

Prie pagrindinių klaidų mentorė priskiria ir nesutvarkytus grožio specialistų socialinių paskyrų profilius. Mažų mažiausiai šie specialistai atrodo nepatikimai. V. Šeputienė pastebi, jog ši tendencija dažniau pastebima tarp vyresnės kartos grožio sektoriaus meistrų.

„Tai lemia iki 3 kartų didesnį klientų praradimą. Tam turi įtakos ir trūkstami kompiuterinio raštingumo įgūdžiai. Tik 5 procentai meistrų, registruodami klientus, naudojasi specialiomis programėlėmis, likusieji į pagalbą pasitelkia užrašų knygas. Anksčiau pakakdavo patikimos rekomendacijos ir telefono numerio, bet laikai pasikeitė. Kuo greičiau meistrai tai supras, tuo jų veikla taps sėkmingesnė”, – įsitikinusi V. Šeputienė.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)