„Tai buvo viską aukštyn kojom apvertęs tandeminis šuolis parašiutu, kurį pasidovanojau sau gimtadienio proga. Kaip dažnai sakau, ant žemės tuomet nusileidau, bet širdis pasiliko kabėti kažkur tarp debesų. Dangų pamilau visa savo širdimi“, – pranešime sako R. Tručionytė, kuri praėjus savaitei po nepamirštamo šuolio pradėjo dirbti aerodrome.

Tiesa, čia ji ilgai neužsibuvo, nes greitai sulaukė pasiūlymo įsidarbinti orlaivių antžeminio aptarnavimo įmonėje „Litcargus“. Jau antrus metus čia rampos agente dirbanti mergina jaučiasi atradusi karjeros kelią, kuriame gali jaustis savimi.

„Nuo mažų dienų buvau aktyvi ir smalsi. Trokšdavau išbandyti daugelį veiklų, pajausti naujų potyrių, susipažinti su skirtingais žmonėmis, tad ir suaugus geriausiai jaučiuosi tokioje vietoje, kurioje turiu galimybę toliau pildyti potyrių ir žinių bagažą“, – sako ji.

Pasak R. Tručionytės, aviacijoje kiekviena diena kupina dinamikos, naujų įspūdžių ir galimybių.

„Kiekvieną kartą atėjus į darbą nežinai, kokie iššūkiai tądien tavęs laukia, ar kokius žmones sutiksi aptarnaujamame lėktuve“, – teigia ji ir priduria, kad rampos agento darbas apima labai daug įgūdžių.

Radvilė pasakoja, kad čia svarbu greita reakcija, dėmesingumas bei gebėjimas atlikti daug darbų vienu metu. Ji palygina rampos agento kasdienybę su „Formulės1“ lenktynių boksais, kur viskas turi būti atlikta greitai, tiksliai ir gerai.

„Kiekvienąkart pasirengti skrydžiui turime labai nedaug laiko. Jo turi pakakti aibei darbų, kuriuos privalome atlikti. Įgūdžių čia taip pat reikia labai įvairių, todėl nuolat tobulėji ir net pranoksti save. Be to, kad turime žinoti aviacinio saugumo reikalavimus, rampos darbuotojas taip pat privalo gebėti susikalbėti su keleviais anglų kalba, girdėti informaciją per raciją, greitai reaguoti į iškilusias problemas. Ir nors kai kurie dalykai nepriklauso mums daryti, turime išlikti žmogiški ir esant reikalui padėti keleiviams“, – atskleidžia mergina ir papildo, kad kartais jai tenka nuraminti besijaudinantį prieš skrydį keleivį, surasti lėktuve paliktą daiktą, palaikyti iš vežimėlio išimtą kūdikį ar, atsitikus nelaimei, suteikti pirmąją pagalbą.
Mergina išskiria ir tai, kad rampos agentui reikalinga fizinė jėga ir ištvermė. Naudojama įranga yra pakankamai sunki, o kasdien tiek perone, tiek lauke įvairiomis oro sąlygomis reikia vaikščioti ilgus atstumus. Nepaisant to, R. Tručionytė tikina, kad rampos agentu gali būti tiek vyras, tiek moteris – šis darbas lyties neturi. Svarbiausia, kad būtų noras dirbti aviacijoje, o jei koks darbas tą dieną pasitaikys fiziškai sunkus, visada atsiras padedančių jį padaryti.

„Keičiantis stereotipiniam mąstymui, matau vis daugiau moterų aviacijoje – tiek tarp piločių, tiek tarp lėktuvų inžinierių ar kitų pareigybių. Nors esu vienintelė mergina Kauno antžeminio orlaivių aptarnavimo skyriuje, niekada nejaučiau, kad esu mažiau pripažįstama darbuotoja nei kolegos vyrai. Puikiai sutariu su kolektyvu, o prireikus pagalbos, visada galiu jos sulaukti“, – dvejones, kad rampos agento darbą gali dirbti tik vyrai, išsklaido R. Tručionytė.
Ji taip pat paneigia, kad aviacija yra kažkas tolimo ir nepasiekiamo, skirta kone išrinktiesiems: „Aviacija yra vienas brangiausių sektorių, todėl atrodo sunkiai pasiekiama. Tačiau viskas yra arčiau nei gali pasirodyti, tą įrodo mano kelias.“

Nors darbas aviacijoje yra labai dinamiškas, R. Tručionytės teigimu, jis suderinamas su asmeniniu gyvenimu. Tiesa, pilotams ir lėktuvų įgulų nariams tai padaryti yra sunkiau nei rampos agentams. Vis dėlto mergina įsitikinusi – jei tik yra noro, visada yra išeitis.

„Nors darbo grafikas yra labai kintantis, man nereikia išskristi į kitą šalį darbo reikalais – kasdien galiu grįžti į tuos pačius namus. Dėl to pačio besikeičiančio ir reikalui esant nesunkiai derinamo darbo grafiko į planus galima įtraukti ir kitas veiklas, pramogas, išvykas ar mokslus“, – mintimis apie darbo suderinamumą su kitomis veiklomis dalijasi R. Tručionytė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją